Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her var det mange meningsfulle innlegg, ja. Særlig... Du skjønner at det er mer kvalitet, det er lagt mer arbeid i et par sko man ikke får kjøpt på Eurosko som koster 299 kroner, eller et par ridesko som du kjøpte når du var 12 år. Kjøp dere et par i samme prisklasse selv, og opplev forskjellen. Først da kan dere uttale dere, spør du meg.

Lenke til kommentar
Her var det mange meningsfulle innlegg, ja. Særlig... Du skjønner at det er mer kvalitet, det er lagt mer arbeid i et par sko man ikke får kjøpt på Eurosko som koster 299 kroner, eller et par ridesko som du kjøpte når du var 12 år. Kjøp dere et par i samme prisklasse selv, og opplev forskjellen. Først da kan dere uttale dere, spør du meg.

Tror du ikke jeg vet hva jeg snakker om?

Jeg har selv kjøpt meg sko opptil 2000 kr, og jeg vil si at jeg ikke har merket stor forskjell på den og noen som kostet 750 kr. Må også si at de til 2000 kr ble fortere ødelagt å. Alle for vel lov å ha sine egne meninger, og jeg tror også dem også har peiling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det beste skoparet jeg har hatt kostet 300,-. Det var riktignok heftig på tilbud, men poenget er der fortsatt. Jeg tror forøvrig nøkkelen til komfort ligger i å variere sko, både til trening og hverdags. Variasjon bidrar også til mindre slitasje på skoene noe som gjør at de varer lengre. Jeg har sikkert 20 par som jeg kan veksle mellom. Veldig økonomisk å være student når jeg ikke trenger å kjøpe nye sko hele tiden.

Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på hvilke sko det er snakk om da.

Kjøper man joggesko, vil man i de fleste tilfeller få bedre sko jo mer man betaler. Vanlige "chille-sko" som jeg bare bruker til å ... gå i ... er det ikke så farlig med, men jeg ender ofte opp med dyre par der òg, da jeg ofte liker deignet på dem bedre.

Mange billige sko, Vans Slip-ons f.eks, varer kanskje to-tre måneder med daglig bruk (etter dette så mine ut som flip-flops hvor halve foten stakk ut fremme :p ), mens sneakers til 1500-2000 holder seg fine over et år. Det er i hvert fall min erfering.

Men jeg er enig i at mange dyre sko kun er dyre fordi det er et dyrt merke.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har brukt skatesko siden jeg begynte å skate som barneskoleelev, men nå bruker jeg stort sett sneakers e.l. Har en del par enda som er greie å ha en gang i blant. Mye forskjellig design. Har bare et par med meg på studenthybelen.

Lenke til kommentar
Nei, det er sant Wh1te :p

Men jeg hater skatesko, jeg fikk vondt i bena av å bruke dem så jeg sluttet. Brukte skatesko hele tiden da det var liksom "inn".

Da tror jeg du har vært uheldig når du valgte sko. Noen skatesko er superdigge å gå med. Ikke det at du får se meg i skatesko ;) Det passer liksom ikke helt til stilen min lenger.

Lenke til kommentar
Jeg har selv kjøpt meg sko opptil 2000 kr, og jeg vil si at jeg ikke har merket stor forskjell på den og noen som kostet 750 kr. Må også si at de til 2000 kr ble fortere ødelagt å.

Du må vanligvis over 3000 (helst 4500 eller mer) for å merke noe særlig forskjell. Gode skinnsko som er sydd ordentlig kan vare 15-20 år, du trenger bare å få byttet såle når den er slitt ut. Slike sko ser også ofte bedre ut når de har blitt noen år gamle.

Økonomisk sett er slike sko veldig gunstige hvis du regner kr/år.

Lenke til kommentar

Hei!!

Jeg lurer på hvorfor det er så få som våger å velge farger når de kler på seg på morgenen? Eller er det ikke snakk om å våge, er det snakk om smak? Jeg ELSKER farger! Mer farger til folket er mitt mål :p

Sjekk ut fargebloggen min http://inlustwetrust.blogg.no!!

Smil og blomster

Hei!!

Jeg lurer på hvorfor det er så få som våger å velge farger når de kler på seg på morgenen? Eller er det ikke snakk om å våge, er det snakk om smak? Jeg ELSKER farger! Mer farger til folket er mitt mål :p

Sjekk ut fargebloggen min http://inlustwetrust.blogg.no!!

Smil og blomster

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...