Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åtte tusen kan liksom forsyne en hel landsby med mat i 1-2 år. Det er mye penger å bruke på en enkel ting. De aller aller fleste ser ikke forskjell på om jakken koster 3-4 tusen eller 7-8. Gjør man det så bruker man enten for mye tid på klær eller for mye tid på å telle penger.

9638598[/snapback]

Og da spørr jeg. Hva gjør du for å bedre menneskers situasjon i verden? Selv om det ikke helt passer seg inn i tråden om mote.

Lenke til kommentar

Nei si det. De aller fleste kunne nok ha gjort mye mer. Jeg sier ikke at jeg er noe fantastisk flink jeg heller. Men jeg prøver å bruke klærne mine til de er slitt ut. Alle mine gamle går til fretex. Er med i planfadder ordningen, så gir 250 hver måned. Ellers så er alltid flink til å gi til bøssebærere osv. Alle som kjenner meg vet at jeg gir alt for mye vekk, så jeg ender opp med å gå i null hver måned.

Jeg går på skole og jobber deltiv ved siden av. Jeg betaler alt selv, likevel klarer jeg å gi vekk en liten sum av pengene mine til noen som trenger det mer.

Lenke til kommentar

Heh, mye det samme som meg egentlig. Men det blir for dumt å dra opp landsbyer i u-land. Jeg hadde gitt mer til Redd Barna osv hadde vært rik. Men jeg hadde også levd livet og kjøpt meg akkurat det jeg hadde hatt lyst på.

Man kan jo si akkurat det samme som charterturer til syden med familien. En tur forurenser like mye som aktiv bilkjøring i 2 år (husker ikke hvor jeg fant tallene). Og det er overhode ikke nødvendig. Så man kunne spart miljøet og gitt bort pengen. Men man jobber og vil nyte livet.

Endret av wrangler
Lenke til kommentar

Ikke slik jeg tolket det. Er bare alt for mange stundenter som tror at de må legge seg i selene for å ha råd. Men kjøp litt mindre cola, dropp en fyllatur og vips så er det gjort. Man trenger ikke å være rik. Man må bare gidde. De pengene jeg gir vekk savner jeg ikke. Jeg uansett brukt dem på ting jeg ikke brydde meg om. Jeg er ganske lik andre ungdommer, jeg bare tvinger meg selv til åpne øynene litt å bry meg :)

Lenke til kommentar

Snublefot: Hadde du hatt penger til det, hadde du brukt like mye selv sannsynligvis :)

Ser ut som en pen frakk Robbie, men er kragen så høy som det ser ut til eller er det bare et skjerf? Kragen minnet litt om de "Dracula-frakkene" til Fillipa K denne sesongen;P

Endret av kolleckio
Lenke til kommentar

Vel, jeg synes at min herremodell er litt smal så du får vurdere selv.

Robbiedeluxe: Pen frakk, men hvor mange år tror du at du kommer til å bruke den? Jeg ser ikke noe i veien med å betale 8000 får et plagg så lenge man er genuint interessert. Det er akkurat som med vin. En vin til 200 kr er ikke dobbelt så god som en til 100 spenn fordi man betaler for det lille ekstra. Jeg vedder på at alle vinkjennere er enige om at prisen egentlig ikke er verdt det, men det handler egentlig om prioriteringer og hva man selv ønsker å bruke pengene på. Slik er det også med klær og derfor synes jeg det er litt rart at folk skal drive på og starte en diskusjon rundt penger hver gang et dyrt plagg postes.

Endret av contaminated
Lenke til kommentar
Snublefot: Hadde du hatt penger til det, hadde du brukt like mye selv sannsynligvis :)

Ser ut som en pen frakk Robbie, men er kragen så høy som det ser ut til eller er det bare et skjerf?  Kragen minnet litt om de "Dracula-frakkene" til Fillipa K denne sesongen;P

9639447[/snapback]

Uff nei. Jeg liker å tro at jeg beholder bakkekontakt uansett pengemengde. Verken meg eller min familie er fattig. Men jeg velger heller å tjene mine egne penger, og bruke dem på en noenlunde fornuftig måte.

Lenke til kommentar
Åtte tusen er vel litt drøyt for en frakk. Lengste jeg kunne ha strukket meg for en jakke, kåpe med min nåværende økonomi hadde vel vært maks 3-4. Da måtte den ha vært dritfin, og bra nok kvalitet til at den varte noen år.  :roll:

9638548[/snapback]

Prisen er drøy fordi du ikke har råd?

Beklager det frekke svaret, men når 90% av innleggene etter at jeg postet et bilde omhandler prisen og hvorvidt det er fornuftig eller ei så blir det hele litt latterlig. Dette er motetråd -- ikke en norsk internettversjon av The Price is Right.

Lenke til kommentar
Tips til en tøff og varm jakke? Helst ikke alt for dyr, men noe rundt 1500-2000 maks 3000 ;)

9643972[/snapback]

hvis det er varm du vil ha så er dunjakke tingen (:

Jean paul dunjakkene får du til 2500 kr på match hvertfall.

personlig syns jeg Dolomite dunjakkene er ganske fete =) sjekk ut på www.dolomite.it du får dem i endel farger.. prisen er 3595(veil.)

Endret av vofif
Lenke til kommentar
Jeg har funnet varer på Nordstrom.com og Bluefly.com jeg har lyst på, men de sender dessverre ikke til Norge. Jeg har lyst på dette:

Nike Sprint Sister V Premium Sneaker

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
_5437090.jpg

Dolce & Gabbana black woven wool logo scarf

scarf.jpg

og

Michael Kors  black leather studded gloves

gloves.jpg

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dette til nogenlunde samme pris på nettet?

På forhånd takk!

- zacka -

9618368[/snapback]

Ta å sjekk ut http://www.jetcarrier.com/.

Her oppretter du din egen mailbox i USA. Du bestiller en vare fra en amerikansk nettbutikk-->Booker fly- eller sjøfrakt på Jetcarrier.com på den varen du bestilte. Når varen kommer til Jetcarrier så blir den lagt i din Mailbox og sendt til deg i Norge. Er faktisk ikke så dyrt heller.

Men pass på at du ikke får en iPhone i posten :p

Lenke til kommentar

Jeg har funnet varer på Nordstrom.com og Bluefly.com jeg har lyst på, men de sender dessverre ikke til Norge. Jeg har lyst på dette:

Nike Sprint Sister V Premium Sneaker

_5437090.jpg

Dolce & Gabbana black woven wool logo scarf

scarf.jpg

og

Michael Kors  black leather studded gloves

gloves.jpg

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt dette til nogenlunde samme pris på nettet?

På forhånd takk!

- zacka -

9618368[/snapback]

Ta å sjekk ut http://www.jetcarrier.com/.

Her oppretter du din egen mailbox i USA. Du bestiller en vare fra en amerikansk nettbutikk-->Booker fly- eller sjøfrakt på Jetcarrier.com på den varen du bestilte. Når varen kommer til Jetcarrier så blir den lagt i din Mailbox og sendt til deg i Norge. Er faktisk ikke så dyrt heller.

Men pass på at du ikke får en iPhone i posten :p

9647167[/snapback]

Jepp! Jeg gjorde det, men bestillingen har blitt satt på "hold" fordi Bluefly har problemer med å verifisere at det faktisk er mitt Mastercard jeg har brukt. Det er nok fordi adressen jeg har oppgitt er min Jetcarrier mailbox. Jeg har skrevet dette i en mail til dem, så vi får se. Mulig jeg må fakse en kopi av kortet så de får "bevis" på at det er mitt? Har ikke fått svar fra dem ennå, så da får jeg ta kontakt med dem på mandag. De jobber jo sikkert ikke i helga.

Edit: hvorfor må jeg passe på at jeg ikke får iPhone i posten? Er det noe jeg ikke har fått med meg?

:)

Endret av zacka
Lenke til kommentar

Er det slik at navnet på Mastercardet ikke "matcher" ditt navn på Bluefly? Tenker da at du kanskje bruker en av dine foreldres kort.

Edit: hvorfor må jeg passe på at jeg ikke får iPhone i posten? Er det noe jeg ikke har fått med meg?
hehe, det er så utrolig mange nordmenn som bestiller iPhone i fra USA. Og nesten alle som bestiller fra Apple Store, bestiller via. Jetcarrier.

Var vel en 100 personer fra bare Mac1.no som hadde iPhone på flyet den uka jeg bestilte :)

Men selvfølgelig, det var bare tull :p

Endret av FooReXZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...