Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Huff... Den jakken var virkelig ikke pen. Knappene var veldig forstyrrende, og merke rett og slett fæl. Sømmene ble også litt vel lyse for min smak. Fin form dog. :)

9468489[/snapback]

Herre, der snakker vi direkte stygg jakke.

9469792[/snapback]

:!:

Det er en oilskin jakke, samme modell som Che brukte på sin legendariske motorsykkeltur. Den er litt røff, men det skal den også være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan klarer du å prute? :p

9471850[/snapback]

Dette er faktisk noe du kan gjøre uansett hvor du handler. Jeg gjør det OFTE, når jeg kjøper f. eks bøker, klær og elektronisk utstyr.

Det er faktisk overraskende enkelt å prute i Norge, selvom det ikke er VELDIG vanlig. 10-30% her og der, det blir mye penger etterhvert.

Finner jeg f. eks et klesplagg jeg kunne tenke meg og sett det i flere butikker koster det meg lite gå bort til betjeningen og si "Jeg tar denne for 500,-"

Sier de nei, så går jeg, og da kan det fort være de roper etter deg og faktisk tilbyr gjenstanden til den prisen du har foreslått. Dog må du være obs på kunne gå fra ting uten at de blir kjøpt om du absolutt vil prute.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri prutet i Norge. Jeg har riktig fått tilbud om det noen ganger når jeg betaler med AmEx - sikkert pga. gebyrene butikken må betale ved hver transaksjon. Det har aldri vært snakk om mye heller, eks bukse til 2800 ble jeg spurt om jeg hadde 2500 cash (på en elegant måte, riktignok).

Jeg synes også det kan oppfattes som "frekt" å prute - jeg opplever det som ubehagelig...

(I B2B-verdenen derimot pruter jeg så ofte jeg kan! ;)).

Endret av Robbiedeluxe
Lenke til kommentar
Jeg syns det er kjempefrekt når folk prøver å prute. Står det en pris får de godta den.

9490878[/snapback]

Hvorfor det?

9490990[/snapback]

Fordi det er en grunn til at det er den prisen som står. Får en kunde til å prute ned prisen, og andre kunder får høre det vil de også begynne å prute. Får de ikke til det, vil det kanskje gi butikken en dårlig rykte.

Kan gi litt rabatt til kunder som handler veldg mye av ordinære varer, men that's it.

Lenke til kommentar
Trenger boxertips, innen en rimelig pris, da jeg både skal klippe håret og kjøpe andre plagg i morgen ;)

Preferanse: Ikke altfor tighte, men de skal heller ikke være løse, og de skal helst ikke koste mer enn 250 kroner stykket.

Noen forslag?

PS: I Bergen.

9493499[/snapback]

du får en to-pack med bjørn borg boxere for 300 kr eller 250 kr for 1 på carlings.

de boxerne er super digge og varer lenge !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...