Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Å sammenlikne restaurant med fly, blir dessverre som å sammenlikne epler og bananer. Og forøvrig er det nok et mindretall restauranter ute i den store verden som har dresscode; majoriteten av restauranter eller hva man velger å kalle dem, er nok mer lax i stilen ;)

 

Poenget er et restaurantbesøk er et mål i seg selv, og drar man på veldig fine restauranter skyldes det ofte spesielle begivenheter - noe som i seg selv er en grunn til å pynte seg litt ekstra. Altså ikke bare noe man gjør for restaurantens skyld.

 

En flyreise er derimot bare et middel på vei mot målet, og de fleste betrakter ikke fly som noe spesielt i 2007. Nå er det et fremkomstmiddel på linje med bil, tog, buss osv.

 

Når jeg selv skal ut og reise, velger jeg klær ut i fra praktiske forhold. Lange reiser med opptil flere bytter av transportmidler kan fort ta på, og da syns jeg det er bedre å føle meg "nydusja" og fresh i shorts og t-skjorte, enn å sitte og svette i penbukse og blazer :thumbup:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finere restaurant. Der det gjerne går en liten månedslønning om hele familien skal spise. :dontgetit:

 

Jeg er enig med deg at det ikke vil ramme mange om det skulle bli innført en slik regel, men jeg ser ikke at det gjør så mye fra eller til. Det vil fortsatt ramme noen.

 

Det er jo idioti å innføre en slik regel, hva i all verden er vitsen? Det er jo totalt poengløst.

 

For min del kunne de godt fjernet den kleskodeksen som idag er på noen restauranter.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Når jeg selv skal ut og reise, velger jeg klær ut i fra praktiske forhold. Lange reiser med opptil flere bytter av transportmidler kan fort ta på, og da syns jeg det er bedre å føle meg "nydusja" og fresh i shorts og t-skjorte, enn å sitte og svette i penbukse og blazer  :thumbup:

8810368[/snapback]

Det gjør da absolutt jeg også. Blazer er forøvrig veldig praktisk pga. lommer og sikkerhetskontroll, du kan bare slenge blazeren gjennom maskinen i stedet for å måtte tømme bukselommer.

 

I tillegg har jeg alltid med meg minst to skift på en intercontinental reise. Ihvertfall ekstra skjorte/polo ved innenlands, eller kort europareise.

Lenke til kommentar

Fordi jeg virkelig ikke ser poenget. Når jeg går på en restaurant, så går jeg dit for å spise, ikke for å se på hvordan de andre gjestene er kledd.

 

Jeg tenker sånn at det i all hovedsak er basert på image, hvordan restaurant-eieren vil at restauranten skal fremstå. Ser man inn i en restaurant der alle sitter stivpyntet, så tenker mange umiddelbart at dette må være et eksklusivt sted.

Lenke til kommentar
Når jeg selv skal ut og reise, velger jeg klær ut i fra praktiske forhold. Lange reiser med opptil flere bytter av transportmidler kan fort ta på, og da syns jeg det er bedre å føle meg "nydusja" og fresh i shorts og t-skjorte, enn å sitte og svette i penbukse og blazer  :thumbup:

8810368[/snapback]

Det gjør da absolutt jeg også. Blazer er forøvrig veldig praktisk pga. lommer og sikkerhetskontroll, du kan bare slenge blazeren gjennom maskinen i stedet for å måtte tømme bukselommer.

 

I tillegg har jeg alltid med meg minst to skift på en intercontinental reise. Ihvertfall ekstra skjorte/polo ved innenlands, eller kort europareise.

8810385[/snapback]

Er ikke en treningsjakke like praktisk da?

Lenke til kommentar
Er ikke en treningsjakke like praktisk da?

8810400[/snapback]

Hvor mange treningsjakker har innelommer, og ørten ytterlommer?

 

Ang. dress codes på restaurants, så synes jeg det er hyggelig at de andre gjestene også ser ordentlig ut hvis jeg er i dress, og ute for å feire noe/ eller ha en pen foretningsmiddag.

Lenke til kommentar
Apropos nevnte pyjamas, synes jeg Virgin's "upper class" pyjamas/joggedress er meget god. Den er dog ikke signert noen designer. :(

8809884[/snapback]

 

Nei, kanskje ikke designere, men er man heldige :) Fløy upperclass til New York med Virgin Atlantic, og gjett hvem som flyr sammen med oss... Joda, jeg fikk Richard Branson til å signere pyjamasen min :) Snakka litt med han, og han er en utrolig hyggelig fyr.

Endret av Alexanderhagen
Lenke til kommentar
Pass, billetter, lommebøker, internasjonal mobil, norsk mobil?

8810418[/snapback]

 

Visittkortholder er jo noe annet du ofte har i lommene

 

Jeg tror folk flest ikke har to mobiler eller visittkortholder

8810912[/snapback]

Det er ikke direkte uvanlig. På mitt værste reiser jeg med 4 mobiler. Mange har dog nøkler, som du ikke siterte meg på. Visittkortholder er jo også mange har, særlig de som reiser foran i kabinen. Jeg vil bare frem til at blazeren, den er av praktiske grunner. Den kan bli litt varm i PHX, men det veies opp av enkelheten i securityen..

Lenke til kommentar
Snakka litt med han, og han er en utrolig hyggelig fyr.

8811192[/snapback]

Han går for å være rimelig spesiell, men hyggelige du likte ham. Han er en slags bekjent av familien - ikke akkurat veldig nære oss...

8812290[/snapback]

 

Alle er spesielle på sin måte... Han snakka om N.Y Fashion Week da :p

Lenke til kommentar

Jeg er delvis enig med JoachimR her om dresscode på fly.

 

De gangene jeg flyr til utlandet og slikt, tar jeg ofte på meg en casual skjorte, en dongribukse og går med et par vanlige sko.

Dette er da på Economy plus og Business class.

 

Funker fett det, og det er behagelig å gå med.

Folk som kommer i joggebukse, slaskete genser, slitte sko og hår til alle kanter (les: ustelt) har ingenting å gjøre på business og economy plus, imho.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...