Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes faktisk retningslinjer i USA der personer som lukter vondt kan bli kastet ut av flyet, eller f.eks. som går barbent ombord (plager meg latterlig mye ombord long-haul SK flighter).

8809136[/snapback]

 

Det at en person lukter vondt går jo faktisk ut over de andre passasjerene. Og man kan jo bli litt brydd av at noen går barbeint på flyet.

Men det kunne egentlig ikke bry meg mindre om en person velger å ha på seg joggedress eller fillete bukse på flyet.

Endret av -Redhead-
Lenke til kommentar
Det finnes faktisk retningslinjer i USA der personer som lukter vondt kan bli kastet ut av flyet, eller f.eks. som går barbent ombord (plager meg latterlig mye ombord long-haul SK flighter).

8809136[/snapback]

 

 

Da burde ei som var med på flyet vårt til Gran Canaria i høst blitt holdt igjen.. Både broren min og faren min og jeg begynte å reagere på noe som stinket så sinnsykt, så merket vi at det var ei dame som gikk forbi oss mange meter unna, når hun gikk forbi så kom det et "vinddrag" av skikkelig vond lukt. :sick: Merka det igjen når hun gikk forbi oss i midtgangen i flyet, jeg satt ved vinduet, og jeg kjente det skikkelig. Stakkars de som satt ved siden av hun. Det stinka råtten fisk. :sick:

Lenke til kommentar

Dette er både OT og delvis upassende - men hva forventer du av en chartertur til Gran Canaria? :p

 

Hva gjelder dresscode på business class flyvninger er dette en morsom tanke. Det finnes helt sikkert kunder å hente - såvel som tapte kunder - ved å innføre en slik regel. Selv tror jeg dette kan passe bra andre steder i verden, men dessverre vil det føre til konkurs for SAS i lille sosialdemokratiske Norge. Se bare på hva en egen sikkerhetskø for Eurobonus gull på Gardermoen skaper av debatt.

 

Men for å ikke dra dette helt ut i OT-land, så kan jeg vel legge til at pysjamasen man får ombord Air France er utrolig stilig, signert Christian Lacroix. :)

Lenke til kommentar

Dresscode må kunne diskuteres i en motetråd. Hvis det er stor interresse, får noen påta seg å starte en tråd. Du har nok til dels rett med sosialdemokratiske Norge, men når sant skal sies ser jeg få upassende kledde mennesker foran gardinen i Norge. Jeg kunne imidlertid tenke meg "no blue jeans", og ingen hull i buksene som en "dresscode". Eventuelt blue jeans, men mer det jeg vil kalle "semi-casual" hvis vi ikke vil si noe konkret.

 

Apropos nevnte pyjamas, synes jeg Virgin's "upper class" pyjamas/joggedress er meget god. Den er dog ikke signert noen designer. :(

 

Trodde LH ihvertfall hadde noen rimelig pene toalettvesler en stund, står stille for meg hvem som designet dem, men du vet det merket med en (polo)hest som ikke er RL.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Dette er både OT og delvis upassende - men hva forventer du av en chartertur til Gran Canaria?  :p

 

Hva gjelder dresscode på business class flyvninger er dette en morsom tanke. Det finnes helt sikkert kunder å hente - såvel som tapte kunder - ved å innføre en slik regel. Selv tror jeg dette kan passe bra andre steder i verden, men dessverre vil det føre til konkurs for SAS i lille sosialdemokratiske Norge. Se bare på hva en egen sikkerhetskø for Eurobonus gull på Gardermoen skaper av debatt.

 

Men for å ikke dra dette helt ut i OT-land, så kan jeg vel legge til at pysjamasen man får ombord Air France er utrolig stilig, signert Christian Lacroix. :)

8809847[/snapback]

 

 

 

Hehe, sant det, men fremdeles noe jeg aldri har opplevd før, og jeg har flydd til utlandet kanskje 26 ganger.. (Nei dere trenger ikke å nevne hvor mange ganger dere har vært ute å flydd engang, det er sikkert 1000 ganger minst. )

Lenke til kommentar
Angående dresscode og SAS synes jeg forsåvidt godt det kan være en dresskode på fly, ihvertfall foran i kabinen..

8808670[/snapback]

Fordi?

8808692[/snapback]

Fordi sånne som ham ikke så ut som han hadde noe foran i kabinen å gjøre. Bak ville jeg ikke nektet ham noe, men man kan da kle seg ordentlig. Jeg reiser aldri med fly uten blazer.

8808712[/snapback]

 

 

Ja, han gikk jo i litt slitne bukser så da er han nok en hasjrøykende tyv og en svindler, med en liten dash voldtektsmann på siden.

Lenke til kommentar
Ja, han gikk jo i litt slitne bukser så da er han nok en hasjrøykende tyv og en svindler, med en liten dash voldtektsmann på siden.

8810024[/snapback]

Det sier jeg ikke, men har du mulighet til å betale for business, kan du også kle deg ordentlig. Jeg tror et par lounger faktisk sier de har dress codes.

 

Og som sagt, tror ikke det er noe stort problem, men kunne jo vært greit med en offisiell dress code. Selv flyr jeg aldri i blue jeans, og alltid i skjorte, eventuelt poloskjorter fra PHX eller California. Da bytter jeg imidlertid alltid til skjorte før jeg lander i New England.

 

EDIT: Jeg flyr nok muligens 26-30 ganger i året. Ikke veldig mye, men nok.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Er jo direkte latterlig å innføre kleskode på fly, ser virkelig ikke poenget. Sålenge man ikke er til sjenanse må man da få lov til å gå kledd akkurat slik som man vil. Skal jeg bli nektet plass på flyet fordi jeg kommer i en sliten joggedress?

Lenke til kommentar
Er jo direkte latterlig å innføre kleskode på fly, ser virkelig ikke poenget. Sålenge man ikke er til sjenanse må man da få lov til å gå kledd akkurat slik som man vil. Skal jeg bli nektet plass på flyet fordi jeg kommer i en sliten joggedress?

8810121[/snapback]

Hvis du vil sitte foran i kabinen. På samme måte som på enkelte restauranter, hvor du heller ikke ville sluppet inn.

Lenke til kommentar
Herregud. Pynte seg for å ta et fly? Når jeg tar fly setter jeg behagelig fremfor utseende. Greit nok at man ikke kommer tuslende i noe som er sjenerende. Men så lenge hygenen er god, og klærne dekker nok av kroppen burde det ikke ha noe å si.

8810193[/snapback]

Sier ikke pynte seg, men kle seg ordentlig. To forskjellige ting. Nå gjaldt mitt forslag kun foran i flyet, og det er jo frivillig å betale for et sete der...

Lenke til kommentar

Fordi det er opptil hver enkelt om de vil gå på akkurat den restauranten, man har muligheten til å velge selv. Man har muligheten til å bestemme selv.

 

På en finere restaurant er det også nærmest blitt en slags norm at man skal være pent antrukket i tøyet.

 

Skal du ta et fly, har du som regel det ene valget, skal man da bli tvunget til å kle seg på en bestemt måte for å få være med? Syns du det er en god løsning? Plager det deg så intenst at din passasjer-nabo sitter i en college-genser og ikke en skjorte fra et eller annet hipt merke som sannsynligvis koster mer enn flybilletten?

Lenke til kommentar
Du velger hvordan du vil fly. Hvis du vil fly veldig uformelt, så reis bak gardinen. DU HAR MULIGHET TIL Å BESTEMME SELV!

 

Så det er en norm at man er godt kledd på restaurant. Hvorfor kan vi ikke "innføre" en slik norm gjeldene for businessklasse på fly?

8810269[/snapback]

Fordi det er ikke bra med slike normer. Det skaper unødvendige forskjeller.

 

Hvis det kun er en business-plass igjen da? Skal jeg da bli tvunget til å skifte bare for å få være med? Kan ikke bare hoppe på et annet fly.

 

Det er jo ikke akkurat som om at det er så spesielt å fly at vi trenger å kle oss på bestemte måter, vi er tross alt i 2007. For vanlige folk er det betydelig mer spesielt å spise på en finere restaurant.

Lenke til kommentar

Hvis det kun er businessplan igjen, noe jeg ikke tror skjer veldig ofte, da mange vil oppgradere, så er jeg helt sikker på at man kan finne en løsning.

 

Så for "vanlige" folk som du sier, er det mer spesielt å spise på restaurant. Det gjør de kanskje et par ganger i måneden? Denne average "ola nordmann", tror du han flyr like ofte? Og hvor ofte flyr "vanlige folk" på businessklasse? Jeg tror som sagt det er et veldig lite problem, da de fleste foran allerede i dag kler seg rimelig greit. Men synes nok det kunne være en grei ting å putte ned på papir, så folk kunne innrette seg.

 

Jeg tror det er mer spesielt for "vanlige folk" og få servert frokost på en hvit duk på et fly enn å spise ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...