Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, det bilde var ikke akkurat det som skal til for å få meg over på andre tanker, så har fortsatt til gode å se noen klare å "pull of" pique under genser..

8294587[/snapback]

Jeg er ganske sikker på at jeg nylig så et bilde som viste tradisjonell ivy league bruk av polo under genser. :hmm:

Lenke til kommentar
Tja, det bilde var ikke akkurat det som skal til for å få meg over på andre tanker, så har fortsatt til gode å se noen klare å "pull of" pique under genser..

8294587[/snapback]

Jeg er ganske sikker på at jeg nylig så et bilde som viste tradisjonell ivy league bruk av polo under genser. :hmm:

8311869[/snapback]

Jeg har visited Ivy League skolene, de saakalte "Little Ivy's" og et par andre, like Duke og Standford. Hehe, jeg vet ikke jeg, men det er ikke saa tradisjonelt paa alle de...

Uansett, det hender da jeg paa min lille prep-school gaar med polo eller skjorte under en college-genser eller annen bomullsgenser....

Lenke til kommentar

Noen som har lest Vg idag? sykt at ungdom skal bruke 10000 på en veske for å passe inn.... og at noen heller ville kjøpe e bukse til 10000 en 5 til 2000... for d første hvem kjøper bukser til 2000 kroner? når du kan finne di mye billigere på nettet? men 10000 kroner for en bukse til en 15 åring?

kunne brukt di pengene litt mere seriøst.. som og sponse meg med en bil...

Lenke til kommentar
Noen som har lest Vg idag? sykt at ungdom skal bruke 10000 på en veske for å passe inn.... og at noen heller ville kjøpe e bukse til 10000 en 5 til 2000... for d første hvem kjøper bukser til 2000 kroner? når du kan finne di mye billigere på nettet? men 10000 kroner for en bukse til en 15 åring?

8314398[/snapback]

Jeg har ikke helt skjønt meg på det selv. Verste er de foreldrene som faktisk gir de penger til dette også. Vil de jobbe masse for så å kaste bort pengene på dritdyre klær, be my guest. Men når foreldrene faktisk gir de penger til det, det er da jeg begynner å lure. Helt sprøtt.

Ikke faen om ungen min får gå rundt i jeans til xxxx-kroner.

Lenke til kommentar
Spoiled generation hele gjengen.

8314670[/snapback]

Enig, å bruke 10000 kr på en vekse er som å spyle penger ned i dass.

Jeg syntes det er greit å bruke litt penger hvis man finner noe fint, men det får være grenser.

Ligger denne artikkelen på nett? Så den bare såvidt i avisa i butikken.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

Har man penger til det, så er det jo ikke noe problem i det hele tatt. Jeg tviler selv på at 15-åringer har råd til å betale 10k for ei bukse, men kanskje faren er millionær?

Selv har jeg ikke brukt mer enn 1500 på et plagg, hvis man ser bort fra sko, og personlig ser jeg ikke vitsen med å bruke spesielt mer, egentlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg ser ikke problemet at folk bruker 10k på plagg så lenge de har råd til det. Det som er problemet her er at man faktisk risikerer å bli mislikt fordi man tenker på hva man går med og hvordan man ser ut.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke problemet at folk bruker 10k på plagg så lenge de har råd til det. Det som er problemet her er at man faktisk risikerer å bli mislikt fordi man tenker på hva man går med og hvordan man ser ut.

8315494[/snapback]

Tenkte akkurat det samme. Har selv opplevd det, regner med at det bare er en form for missunnelse?

Lenke til kommentar
Tenkte akkurat det samme. Har selv opplevd det, regner med at det bare er en form for missunnelse?

8315589[/snapback]

Litt arrogant å tro at alle som er kritisk til at noen bruker 10 000 på klær eller accessories automatisk er misunnelig hvis det er det du mener. ;)

Lenke til kommentar

8315589[/snapback]

Litt arrogant å tro at alle som er kritisk til at noen bruker 10 000 på klær eller accessories automatisk er misunnelig hvis det er det du mener. ;)

8316141[/snapback]

Tja, hvorfor tar de seg ellers bryet med å irritere seg over at folk som har økonomien i orden kjøper seg klær i den prisklassen?

Lenke til kommentar

8315589[/snapback]

8316141[/snapback]

Tja, hvorfor tar de seg ellers bryet med å irritere seg over at folk som har økonomien i orden kjøper seg klær i den prisklassen?

8316291[/snapback]

Poeng. Det kan godt være underliggande misunnelse.

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at vi ikke skal diskutere økonomi i denne tråden?

Men for min del kan folk bruke så mye penger de vil på klær, men de fleste som kjøper plagg i 10000 klassen gjør det som regel bare for å få oppmerksomhet/få folk til å tro de har mye penger. Og de som ikke gjør det snakker ikke om prisen.

Og det med at du ikke skal bruke noe utenpå en pique, jeg sitter i skrivende stund med pique-skjorte under en v-neck genser (ikke like fet som pharrell sin da men ;) ) Og hender ofte jeg går meg en hoodie eller annen genser utenpå. og har ikke fått noe klager på det så langt :)

Lenke til kommentar

8316291[/snapback]

Ser ut som vi snakker om to litt forskjellige ting; jeg snakket om en naturlig skepsis til et høyt forbruk, uavhengig av økonomi, du snakker om at noen folk med dårlig råd irriterer seg over at andre folk med god råd kjøper seg dyre ting.

Før du setter det som et premiss at kun de med god økonomi kjøper seg ting i prisklassen 10 000 vil jeg påpeke at de aller fleste i dagens samfunn lett har tilgang på slike summer, spesielt ungdom i 15-16-årsalderen som er inne i konfirmasjonstiden.

At noen, uavhengig av økonomi, velger å kjøpe veldig kjente merkevarer helt fullstendig på entry level når det kommer til eksklusivitet, som alle vet koster mye, har ingenting om å være genuint interessert i moter eller trender, eller spesielt kvalitetsbevisst, å gjøre, men heller å markere at man har kjøpekraften til å gjøre det (noe ironisk nok de aller fleste andre har også, om de er villige til å strekke seg langt nok).

Mange ønsker rett fram å kjøpe noe de aller fleste assosierer med dyre merkenavn for å forme et image eller sende ut spesielle signaler, eller kanskje rett og slett for å få innpass i spesielle miljøer.

Jeg tror ikke så mange misunner de som føler så sterkt for å markere seg.

edit: TorbjørnK gjorde et par veldig gode poenger i innlegget over

Endret av Ingar
Lenke til kommentar
Ser ut som vi snakker om to litt forskjellige ting; jeg snakket om en naturlig skepsis til et høyt forbruk, uavhengig av økonomi,
Skepsis til høyt forbruk er vel avhengig av økonomi? Ingen løfter så mye som et øyebryn når Kjell I. Røkke kjøper seg Prada-sko til 5,500,- :)

Før du setter det som et premiss at kun de med god økonomi kjøper seg ting i prisklassen 10 000 vil jeg påpeke at de aller fleste i dagens samfunn lett har tilgang på slike summer, spesielt ungdom i 15-16-årsalderen som er inne i konfirmasjonstiden.
Hvis de "lett" kan få fatt på slike summer, har de vel det som kan kalles økonomien i orden? :)

At noen, uavhengig av økonomi, velger å kjøpe veldig kjente merkevarer helt fullstendig på entry level når det kommer til eksklusivitet, som alle vet koster mye, har ingenting om å være genuint interessert i moter eller trender, eller spesielt kvalitetsbevisst, å gjøre, men...
...kanskje fordi de har nok kapital og virkelig liker vesken til 10.000? Chanel-vesker til slike summer er nemmelig vanskelig å misslike.

Mange ønsker rett fram å kjøpe noe de aller fleste assosierer med dyre merkenavn for å forme et image eller sende ut spesielle signaler, eller kanskje rett og slett for å få innpass i spesielle miljøer.
Det tviler jeg ikke på. Men dyre merkenavn lager som regel fine klær? Et image formet av dyre merkeklær er som oftest et penere image en ett formet av Jack&Jones.

Jeg tror ikke så mange misunner de som føler så sterkt for å markere seg.
Nei, men kanskje de missunner dem kapitalen de har tilgjengelig for å gjøre det? :)
Lenke til kommentar
Skepsis til høyt forbruk er vel avhengig av økonomi? Ingen løfter så mye som et øyebryn når Kjell I. Røkke kjøper seg Prada-sko til 5,500,-

Igjen mulig vi diskuterer to forskjellige ting - jeg snakker fortrinnsvis om tenåringer som kjøper klær el tilbehør i summer opp mot 10 000 kr. Poenget er at det er fullt mulig å ha et høyt forbruk av f eks klær hvis du velger å bruke alle pengene dine på det, selv om økonomien ellers skranter.

Hvis de "lett" kan få fatt på slike summer, har de vel det som kan kalles økonomien i orden?

Jeg henviste til ungdom i konfirmasjonsalderen som får pengegaver til konfirmasjonen. Det er vanlig å få godt 10 000 til konfirmasjonen, og hvis noen velger å kjøpe en veske til 10 000 kroner for de pengene betyr det ikke at de har økonomien «i orden» ...

Hvis de "lett" kan få fatt på slike summer, har de vel det som kan kalles økonomien i orden?

Henviser igjen til innlegget hvor jeg nevnte konfirmasjon ...

Chanel-vesker til slike summer er nemmelig vanskelig å misslike.

Fordi de har en Chanel-logo, tenker du? Igjen snakker vi om varer på entry level når det kommer til eksklusivitet; det har ingenting med å være interessert i mote og trender å gjøre når du kjøper en veske du vet alle kjenner logoen til, og knytter den opp mot høye summer.

Det tviler jeg ikke på. Men dyre merkenavn lager som regel fine klær?

En flashy DG-genser er ikke pen selv om den er dyr og det står Dolce & Gabbana klistret utover den ... Tar du poenget mitt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...