Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Silicol skin fungerer veldig bra for å få bort hudormer og skitt fra porene. Det blir på en måte en slags peeling. Jeg bruker å stå med hodet over dampende vann fra vannkokeren og gni inn silicol skin i ansiktet. Kremen består av silisium (som har reagert med oksygen og vann og har dannet kiselsyre) og konsistensen er som bitte bittesmå sandkorn i en slags gel. Etter noen minutter stivner gelen i ansiktet og det blir som en slags ansiktsmaske. Jeg dusjer det av etterpå. Talget i porene forsvinner simpelthen og porene blir mindre noe som resulterer i finere hud. Det at porene blir mindre gjør også at kviser ikke blir dannet.

 

Vil en ansiktsmaske/peeling fungere på samme måte?

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Så du anbefaler Silicol Skin. Hvor har du kjøpt din tube? :)

 

Edit: Mye skrivefeil i dag. :p

8269502[/snapback]

Joda, vil anbefale det, særlig om en har hudormer/store porer. Etter det jeg har sett selges det på de fleste helsekostbutikker. Tubene er på 100ml.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Hmm kan jeg spørre om dette her eller burde jeg lage en egen post? Hehe ser ironien i at jeg spør nå, ja.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hei,

 

Første post i denne tråden, og jeg ser virkelig fram til å ha den på topp av mine innlegg i et par måneder fremover. Ok, kanskje ikke. Jeg er ikke veldig interesert i mote, så dette blir nok en av mine få poster her inne. -->

 

Det har seg alikevell slik at jeg har tenkt meg inn til Oslo nå førstkommende mandag for å se meg om etter noen nye klesplagg. "Stilen" min vil jeg omtale som ganske nøytral. Handler ofte klærne mine på Carlings, håper det gir et rimelig greit intrykk av hva jeg som regel vasser rundt i.

 

Har nå ca 2500 kr til disposisjon, dette skal rekke til èn genser, et par shorts, eller tre. Og kanskje også en t-skjorte. Så spørsmålet mitt blir, finnes det butikker med samme type "stil" som Carlings i Oslo som er verdt å sjekke ut? :]

 

Mvh

 

Litt i tvil om bruksområdet for denne posten skjønner dere. PFT!

Lenke til kommentar

Brandstad er ganske likt egentlig, det var egentlig det jeg kom på.

 

Lurer på en ting angående Lacoste polo / piqué skjorter jeg, har en fra før som det bare står '3' på på lappen i tillegg til Lacoste. Lurte på om det har noe med størrelsen å gjøre eller hva...? Har tenkt å kjøpe flere så det hadde vært praktisk å vite hvilken størrelse jeg har nå.

Lenke til kommentar

Hehe, nå syns jeg ikke det med høye priser er eksklusivt for shorts da. Alt som er av litt "Bedre" merke har en prislapp som ikke ligner noe.

 

Jeg er mest ute etter slike shorts som jeg kan gå med på fritid, men ikke badeshorts. De er jeg egentlig ajour på. Får inderlig håpe shorts-sessongen er i gang i butikkene innen nå, ellers blir jeg trist som faen..!

Lenke til kommentar
* Lacoste sizing: X-Small=3, Small=4, Medium=5, Large=6

 

:)

8276542[/snapback]

Ikke helt, kjære:

 

XS = 2, S = 3, M = 4, L = 5, XL = 6 (osv.).

 

Jeg bruker strl. 2 - og den er ekstremt hard-to-get. Jeg har reist litt rundt omkring og det eneste stedet jeg finner 2 er på Steen og Strøm samt Ferner. Selv ikke Lacoste butikken midt i Paris fører 2.

Lenke til kommentar
Jeg bruker strl. 2 - og den er ekstremt hard-to-get.

8279049[/snapback]

 

Mulig å spørre om hvor høy/tung du er når du trenger størrelse XS? Opplever at small i ulike plagg ofte kan bli for stort til meg - er ca 173 høy og veier i underkant av eller 63 kg.

Lenke til kommentar
Mulig å spørre om hvor høy/tung du er når du trenger størrelse XS? Opplever at small i ulike plagg ofte kan bli for stort til meg - er ca 173 høy og veier i underkant av eller 63 kg.

8279610[/snapback]

Spørs jo hvordan man liker at plagget sitter da. Noen liker at det ser ut som om plagget er malt på kroppen...

Lenke til kommentar
Mulig å spørre om hvor høy/tung du er når du trenger størrelse XS? Opplever at small i ulike plagg ofte kan bli for stort til meg - er ca 173 høy og veier i underkant av eller 63 kg.

8279610[/snapback]

Er en til to cm høyere enn deg og veier ca. 68 kg om vinteren - minus 1-2 om sommeren. :)

Opplever for øvrig det samme som deg - jeg har gensere fra XS til M, så det variere veldig fra plagg til plagg og merke til merke.

 

Spørs jo hvordan man liker at plagget sitter da. Noen liker at det ser ut som om plagget er malt på kroppen...

8279905[/snapback]

Sant, selv liker jeg at pique-skjortene er nokså løse - men de må for Guds skyld ikke være lange som nattkjoler (les=amerikanske rapere). Lacoste sine pique i strl. 2 er perfekt for meg, 3 blir for stort og 4 blir som en nattkjole. Men når jeg spiller tennis bruker jeg forresten 3. :)

 

Derfor er det godt å "komme hjem" til Ferner og Steen og Strøm - var forresten innom sistnevnte i dag for å kjøpe en lyseblå piqueskjorte, morsomt når gutten (han kan ikke være eldre enn 19?) allerede vet min størrelse.

Lenke til kommentar

To til lacoste er vel det beste for meg ogsaa. Synes alltid det er oppmuntrende her i USA hvor lappen har konvertert storrelse 2 til XXS. RL gaar det i small event. XL(20) barnestorrelse... Har et godt utvalg i lacoste piquer og farver. Hehe.

 

Ellers kom Joachim hjem fra skiferie i Colorado i dag - hvor han gjorde noen pene innkjop av baade en silke og et par cotton langermede gensere fra RL. Og en del annet dildall derfra som jeg strengt tatt ikke trengte(man trenger vel ingenting) som jeg ble litt dratt med inn i..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...