Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp spendt en haug med penger paa alt fra Lacoste-piquer, lacoste-jeans(de satt som et skudd, meget overrrasket), to par armani jeans, en genser og t-shirt fra Armani Exchange, Christian Dior-skjorte, type business, RL "formelle" hvite shorts, og antagelig en del mer jeg kommer til aa finne ut naar jeg gaar gjennom alle kvitteringene.

 

De tre siste gangene AmEx kortet ble dratt tror jeg noe kom opp paa skjermen, butikksjefene i butikkene kom ut, tokk kortet, og ringte AmEx. Jeg vet enda ikke hva problemet var, forhaapentligvis bare utslitt magnetstripe....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De tre siste gangene AmEx kortet ble dratt tror jeg noe kom opp paa skjermen, butikksjefene i butikkene kom ut, tokk kortet, og ringte AmEx. Jeg vet enda ikke hva problemet var, forhaapentligvis bare utslitt magnetstripe....

8019944[/snapback]

Kan være du oversteg din sikkerhetsgrense (eller "godkjente kredittgrense" om du vil). Selv om AmEx sier man har ubegrenset kreditt blir det automatisk lagt inn en sikkerhetsgrense på ca. 2 ganger den høyeste innbetalingen man har hatt. Dvs, dersom du får en faktura fra AmEx og den er på $5.000 USD er din sikkerhetsgrense fremover $10.000 USD (såfremt du betalte fakturaen) uten at AmEx trenger å godkjenne kjøp over telefonen. AmEx baserer seg på at de "kjenner" sine medlemmer og således vet hvor mye de bruker i mnd, så dersom du kommer til å charge et høyere beløp er det derfor lurt å kontakte AmEx på forhånd, så du slipper at butikken må gjøre det. I Norge er det ikke like strengt, men så er jo kravene for å få kortet en deeel høyere enn i US. Men det funker på omtrent samme måte her, jeg ble f.eks. oppringt etter å ha booket tre interkont. flybilletter i løpte av én mnd. :)

 

Men nok OT, har du forresten bilder av dagens fangst? ;)

Lenke til kommentar
Skal se om jeg faar tatt noen bilder senere i dag. Dog er det et sosterskort av min fars, og det skal ha vaert en deeeeel rimelig hoye regninger tidligere.. Uansett. Faar vente til neste maaned.. Kanskje lenger... Jeg er kind of paa et budget naa.

8022279[/snapback]

 

Du er kind of på et budsjett nå? Da var det jo logisk å bruke x-antall lapper på klær. Bilder? :)

Lenke til kommentar
Her om dagen fant eg meg ein deilig genser fra Maison Martin Margiela, samt ei slim-fit dressbukse fra Dries van Noten. Nydelige plagg - kan prøve å huske å ta nokre bilete etter morgonkaffien.

8027646[/snapback]

Høres bra ut, Henrik! ;)

 

Kjøpt på flyplassen eller i Spania? Gler meg til å se bilder! :)

Endret av vegardostrem
Lenke til kommentar

Det er nettopp det som er så spesielt, den er faktisk veldig, veldig liten! Jeg kjøpte jo som sagt (bomkjøp, dessverre) en Samsonite PRO-DLX Rolling Tote, og den ser ut som et monster ved siden av.

 

Tumi'en derimot er akkurat bred nok til at det er plass til en 15" MacBook Pro, og for min lille Dell 12" Widescreen er den perfekt. Den er altså veldig liten (33.00cm x 40.50cm x 20.50cm), men likevel romslig nok til at det er plass til en del stæsj. Men som dere påpeker, er det nok litt overkill når man skal ut av kontoret, inn i en taxi og så i et møte - men til det bruker jeg denne sleeven fra Booq (anbefales den også forresten):

 

vypblkxxx1s.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...