Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå ryddet opp i skap og skuffer med klær.. Man kan si at det ble veldig lite igjen... Alt er for smått omtrent...

Så skal kjøpe inn litt nytt...Er 14 år og ganske tynn, Før bruke jeg mye "store" gensere og sagge-bukser men liker ikke det så godt nå, så jeg vil ha en ny stil. Lurte på

Hvilket merke jeg burde kjøpe?

Noen abefalte butikker i Oslo?

Noe jeg må styre unna (av butikker, merker osv..)

Osv osv...

 

Håper noen kan hjelpe, Og hvis noen har bilder av noen kule klær som kan kjøpes i Oslo området/Nettet. Hadde det vært fint =).

 

Mvh

Espen

Lenke til kommentar

Espen56

 

Siden du kun er 14år ville jeg holdt en ganske enkel og casual stil, HM har endel greit basisplagg, ToS og Fillipa K har endel pent casualt som sittter godt og holder grei kvalitet. Ville holdt meg unna J&J ihvertfall.

 

Nå kommer det jo veldig ann på hvordan stil du er ute etter da, men kan prøve å komme med noen forslag til en ok preppy og en litt rocka stil som passer når man kun er 14.

 

"soft-preppy":

Bukser: &Denim (HM) er helt ok bukser, gå får de med straightleg og helst slimfit. JL har mange veldig pene jeans, så ville absolutt sett på disse, Levis, nudie, Acne, Tiger jeans er også greie bukser.

Overkroppen: Enkle tees, enten rundhals, u-hals eller v-hals i nøytrale farger (hvitt, grått, sort). HM har endel, ellers ville jeg gått for Fillipa K.

Når det kommer til gensere er det utrolig mye rart, her må du egentlig bare finne ut hva du liker, men som en start ville jeg kjøpt inn ihvertfall en cardigan og noen enkle tynne gensere uten trykk (tips: merinoull genserene til HM).

Når det kommer til belte, gå for noe enkelt, men som skiller seg litt ut, husk at belte skal ikke ta til seg hele oppmerksomheten til antrekket.

Sko, sorte/brune/hvit enkle sneakers.

 

"soft-rock"

Bukser: Cheap monday, fete jeans med ok kvalitet til en billig penge (finnes på Stress til 500)

Overkroppen: Tøffe tees med diverse trykk, ziphoods, gensere med "rocka" trykk, bare fantasien setter grenser.

Når det kommer til belte ville jeg gått for et litt soft naglebelte.

Conversesko slår aldri feil i en rocka stil.

 

Kommer mer senere, men middag nå.

 

 

Edit:

 

FredircC: Conversesko funker alltid i en rocka stil, enkelt og greit...Converse=rock

Endret av kolleckio
Lenke til kommentar
Nei? Det er flere år siden de ikke funket lenger. Noen innser det bare ikke :)

7999932[/snapback]

Leste et sted at 2006 var året det ble solgt flest chucks noensinne i tillegg til at det er verdens mest populære sko sett fra totale salgstall, det sier vel litt om din uttalelse. Det finnes andre klesstiler i verden enn sånn du går kledt jenta mi.

Lenke til kommentar
Nei? Det er flere år siden de ikke funket lenger. Noen innser det bare ikke :)

7999932[/snapback]

Leste et sted at 2006 var året det ble solgt flest chucks noensinne i tillegg til at det er verdens mest populære sko sett fra totale salgstall, det sier vel litt om din uttalelse. Det finnes andre klesstiler i verden enn sånn du går kledt jenta mi.

8001253[/snapback]

Leste et sted? Hvor? :)

Regner med at folk skjønte at det var min personlige mening,og ikke en faktauttalelse. Om de så hadde solgt 100 ganger mer i år enn andre år, hadde det fortsatt ikke gjort pene, bare aksepterte.

Lenke til kommentar

Ikke mørkeblå skjorte inni sort cardigan :)

 

Hmm ute etter et par nye jeans jeg, er det noen butikker i Oslo fortiden som importer japansk denim? Lite trolig, men må høre for å være på den sikre siden. Kikker også på April77, noen som har erfaringer med dem?

Endret av kolleckio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...