Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Hei folkens! :)

Nyttår nærmer seg, og jeg vil antakeligvis bli sett i en sort dress og hvit/sort sjorte. Det eneste jeg mangler er et par fine sko som står til antrekket - hvor bør jeg lete? Er åpen for det meste, men helst noe diskrét.

7582875[/snapback]

MrJohn... noe dyr kanskje.

Blått slips er inn :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm. Okej. Nå er det forøvrig ikke den lille delen av skjorten vi ser som gjør antrekket bra, men bra match med tanke på cardigan - slips - belte spør du meg. Har vært på utkikk etter noen litt mer diskré belter en stund med tanke på nyttårsaften o.l.

Du er forøvrig hjertelig velkommen til å komme med forslag til antrekk på nyttårs, kolleckio. :)

Lenke til kommentar

Til dere som er ute etter sko fra Prada og har tenkt på Ebay, men er litt urolige med tanke på fakes, her en fin guide som viser hvordan man kan se om Prada sko er ekte eller ikke:

http://reviews.ebay.co.uk/How-to-spot-fake...T:-1:LISTINGS:2

Dimiles: Er du gutt eller jente da? Alder? Hvordan type "fest" skal du på?

Så skal se om kan flekke om noen bilder og litt diverse tips til hva jeg synes er pene antrekk til nyttårsaften uten kvelde/natten.

Endret av kolleckio
Lenke til kommentar

Jeg er gutt som nettopp har fylt 20. Antrekket bør være pent med en liten twist hvis du skjønner. Skal jo være middag først og deretter fest så må være detaljer som gjør det merkbart for andre. ;)

Dress er en selvfølgelighet, men jeg er åpen for innspill mtp farge på både skjorte / slips og en eventuell vest (?). Sko må sannsynligvis kjøpes inn, det samme gjelder klokke, armbånd (?) og andre accesories som gjør antrekket komplett.

Takker på forhånd for hjelpen og setter pris på eventuelle bilder. :)

Lenke til kommentar

Hva slags dress har du da? Sort, pinstipet, grå, brun etc.

En ting som ihvertfall er med på å gjennføre et antrekk til de grader er en enkel klokke som matcher belte og skoene. Som f.eks jeg har på det bilde jeg postet, sort klokke, sort belte og sorte sko.

Ellers har jeg forelsket meg i vest fortiden, men pass på at vesten passer til dressen, f.eks ikke pinstripet vest til helt sort dress (omvent går derimot ann.). Det kjekke med vesten er at da har man mulighet til å ta av seg jakken inne og fortsatt har et fullt antrekk som sannsynligvis kommer til å skille seg ut og.

Viss du har sort dress er det et alternativ å kjøre sort skjorte og sort slips og, er endel delte meninger på det, men jeg syns det kan bli skikkelig bra. Eksempel: daniel_craig__brad__284808y.jpg

Men viss du har sort dress og hvit skjorte kan en tynt rødt slips bli veldig bra.

En ekstra ting: tørkle til brystlomme, prøv å unngå å ha samme farge på det som slipset da det fort kan se litt "konfirmasjonsakti" ut. Men rødt tørkle og sort slips er en pen kombinasjon.

Offameg, ble mye uryddig info det her, skal prøve å komme med litt mer konkrete ting senere, må bare se ferdig filmen;P

Endret av kolleckio
Lenke til kommentar

Har en plain, sort dress.

Har tenkt litt på tanken med sort dress, sort skjorte og hvitt slips. Da med tørkle til brystlommen av en ukjent farge. Belte i sort også. På en annen side hadde det vært artig å brukt noen lapper på nytt antrekk. Tenkte hovedsaklig da på mørkeblå / navyblue dress med pinstripes, vest og hvit skjorte under. Med sort belte og klokke. Har du noen flere forslag? Evt. påpekninger på forslagene ovenfor? Spesielt det siste. :)

Lenke til kommentar

Er ikke helt fan av mørkleblå dresser selv men.

Viss du skal kjøre det sorte antrekket ville jeg skippet brysttørkle, viss det er i en annen farge ødelegger det litt av poenget med "all black" synes jeg da. Og et sort et, tror jeg ikke hadde blitt pent, men klarer ikke helt å se det skikkelig form meg.

Kan også legge til at viss du vil ha bilder av diverse antrekk, er manligt.net et veldig bra forum og der finner du nok mange bilder som kan være til hjelp.

(Er det forresten lov å nevne andre forum her?)

Endret av kolleckio
Lenke til kommentar

Kolleckio, takk for tips ang. pensko. Kommer til å ta meg en runde i byen til uka, når salgene har kommet igang. Har kikket en del på Tiger-sko selv, mye av det jeg har sett er veldig fint.

Jeg så også et par utrolig stililge, litt utradisjonelle fra Hugo Boss. Fristende.

Vel vel, det gjenstår og se. Jeg kommer til å traske innom butikker som fører de fleste av merkene du nevnte, så har mye å velge i. :)

Lenke til kommentar

dimlies: Pass opp hvis du vil velge svart skjorte/slips/dress og tro at du er alene. Jeg har merka at dette har tatt helt av og sett mange med denne kombinasjonen, folk i alle aldersgrupper og folk med forskjellig stil.

Som LarsP (tror jeg) sa det så fint for noen sider siden: Havner alle med sånne sorte skjorter vil dere bli seende ut som et danseband av et slag. :p

Lenke til kommentar

Damn, I'm gooood.

Eller, jeg så dem da jeg var i Paris et par uker siden - men jeg husker bare ikke hvilken butikk jeg så dem i, men nå som jeg tenker meg om var det nok hos Ralph Lauren rett over operaen. Men det er uansett et typisk "amerikansk" design på dem, selv om YSL har noen som ligner, så ser dem lite europeisk ut. :)

Lenke til kommentar
dimlies: Pass opp hvis du vil velge svart skjorte/slips/dress og tro at du er alene. Jeg har merka at dette har tatt helt av og sett mange med denne kombinasjonen, folk i alle aldersgrupper og folk med forskjellig stil.

Som LarsP (tror jeg) sa det så fint for noen sider siden: Havner alle med sånne sorte skjorter vil dere bli seende ut som et danseband av et slag. :p

7583436[/snapback]

Som jeg skrev tidligere er det helt uaktuelt å kjøre heelt svart. Forslaget var svart dress, svart skjorte og et stilig, hvitt slips. Problemet er bare at jo mer jeg tenker over det, jo mer har jeg lyst på mørkeblå / navyblue dress med pinstripes, matchende vest, hvit skjorte + diverse accesories. Et slikt gjennomført antrekk tror jeg kan bli veldig, veldig bra. Spesielt med mørkt hår. :)

Har noen noe bilder av en slik kombinasjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...