Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer ann på...

Hvis du sliter, følg denne:

Antrekk: Mørk dress

Hva er bakgrunnen for anledningen? Hvor og når foregår selskapet? Hvem andre står på gjestelisten? Svarene på disse spørsmålene gir nyttige signaler om hva som forventes av antrekket. Hvis ikke det er nok, kan kanskje disse tipsene være til hjelp.

Dressen

Kan være både enkelt- eller dobbeltspent. Fargen blå, antrasitt, sort eller "pin stripe". Generelt passer en helt sort dress best for de litt yngre, men det kan også være pent til generasjonen over, dersom man velger en passende modell. Du kan ha hvitt lommetørkle i brystlommen, men det er ikke noe krav.

Skjorten

Skal være hvit, helst med dobbelt mansjett og uten brystlomme. Vi anbefaler en helt klassisk snipp, eventuelt med "cut away". Skjorter med "button-down" bør du la henge i skapet, når antrekket er mørk dress.

Slips

Slipset skal være elegant – gjerne med betydelig innslag av farger. Striper og ruter er også populært. Slipsknuten er viktig - den skal være solid.

Sko

Tommelfingerregelen er sorte, lette snøresko, som selvfølgelig er nypusset. De bør være glatte, men kan ha mønster dersom det er svært diskret. Sko uten snøring går også an. Modeller med mokkasinsøm over frontstykke passer derimot ikke til dette antrekket. Husk strømper som matcher dressen.

Lenke til kommentar
Robbie, hvis du skal på Louis-Vuitton, kan du sjekke om de har skoa jeg skal kjøpe? Jeg har et par, men begynner å bli litt slitt...

Det er et par Louis-Vuitton Initial Loafers i kavle skinn, type hvite

http://i78.photobucket.com/albums/j95/alex...gen/lvshoes.jpg

7355031[/snapback]

De var kjempestygge :)

Editert av moderator. Quoting av bilder er fy-fy.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Robbie, hvis du skal på Louis-Vuitton, kan du sjekke om de har skoa jeg skal kjøpe? Jeg har et par, men begynner å bli litt slitt...

7355031[/snapback]

Har du på deg sånne i Jessheim? :)

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

7355031[/snapback]

Har du på deg sånne i Jessheim? :)

7356208[/snapback]

Hvorfor skal man ikke kunne ha slike sko på Jessheim?

Lenke til kommentar

Tilbake fra en liten shoppingrunde på selveste Den Store Kjøpefri Dagen 2006.

Louis Vuitton butikken var meget fin, den er høyere under taket enn butikken i København og omtrent like romslig (kanskje litt større) som Stockholm. Butikken var som ventet nokså full, og det var ganske mange som bare skulle se på prisen på de orginale veskene de eier kopier av. :wee:

Alexander: De hadde skoene dine - men jeg vet ikke om de hadde det hvite paret. Utstilt var kun brunt og sort.

Butikken var som sagt nokså full og det var litt "kaos" i butikken. Jeg fikk hverken betalt med American Express, Diners eller Eurocard Gold kortene mine da butikken hadde problemer med linjene. Visa fungerte bra, heldigvis. En "manager" kom bort og beklaget det hele og skyldte på "bankenes linje" og at de hadde hatt problemer i hele dag.

Alt i alt en utrolig morsom opplevelse, det er deilig å se at butikker som Louis Vuitton etablerer seg i hovedstaden vår. Det var også ganske merkelig å få oppgitt priser i en Louis Vuitton butikk i norske kroner. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...