Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir litt feil å si det, i og med at Acne var det første svenske merket som slo an i Norge,

7325386[/snapback]

Filippa K, Tiger of Sweden, Nudie, Lindeberg (for å nevne noen). I tillegg har vi kjeder som H&M og Lindex. :whistle:

7330085[/snapback]

Acne ble stort før alle de merkene du nevnte over, utenom H&M og Lindex da, men så blir det noe litt annet.

7330092[/snapback]

Acne ble til i 1996 og den første "rette"kolleksjonen kom i 1998. de slo jo ganske sent ann i Norge, og før den tid tror jeg de fleste merkene LarsP nevnte allerede var i gang.

Tiger of Sweden f.eks 1903 ble de "født" :-P

Peak Performance er jo ganske svensk det også!

Lenke til kommentar
Acne ble stort før alle de merkene du nevnte over, utenom H&M og Lindex da, men så blir det noe litt annet.

7330092[/snapback]

Haha, nei. :)

7330100[/snapback]

Nudie ble dannet i 1999 og slo ikke an i Norge før flere år etter. ToS er et gammelt merke, ja, men de er først de siste åra de har blitt et "hipt" merke - før var det bare dresser. Filippa K var vel kanskje de første, men de har vel aldri slått ordentlig an, siden det er ikke i mange andre butikker enn sine egne du finner mange Filippa K plagg, dessuten snakker vi om jeans i denne diskusjonen.

Filippa K Jeans har vel aldri blitt særlig stort.

Nudie har tho' blitt mye mer populært enn Acne, og er mye mer for allmennheten. Du får jo tak i Nudie nesten overalt nå.

Acne finnes også i mange butikker men ikke i butikker som Carlings og JC.

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke hørt om en norsk butikk som selger Prada sko. Skal du ha det, kan du bestille online, på en butikk i utlandet som har det, eller så kan du jo dra til London eller andre europeiske shoppingbyer. Foreslår Antwerpen eller Brussel

Lenke til kommentar
Jeg har heller ikke hørt om en norsk butikk som selger Prada sko. Skal du ha det, kan du bestille online, på en butikk i utlandet som har det, eller så kan du jo dra til London eller andre europeiske shoppingbyer. Foreslår Antwerpen eller Brussel

7331326[/snapback]

Kamikaze og Kamikaze Donna i Oslo har Prada sko. :)

Lenke til kommentar

Forslag til voksne klær / stilige / hverdagslige klær til en 16åring , nemlig meg ?

tenkte meg å bruke 2000-3000kr.. Skal ha full pakke, gjerne mer av T-skjorter osv.. Altså, ikke ALT for dyrt ;/

Bare forslag av ting som matcher osv. For skal på kjøpesenteret her omkring . hvis jeg finner fram..

Lenke til kommentar
Forslag til voksne klær / stilige / hverdagslige klær til en 16åring , nemlig meg ?

tenkte meg å bruke 2000-3000kr.. Skal ha full pakke, gjerne mer av T-skjorter osv.. Altså, ikke ALT for dyrt ;/

Bare forslag av ting som matcher osv. For skal på kjøpesenteret her omkring . hvis jeg finner fram..

7331469[/snapback]

Hvilken stil kjører du pr. i dag da?

Lenke til kommentar

7331469[/snapback]

Hvilken stil kjører du pr. i dag da?

7331635[/snapback]

Hvor mye tenkte du til 2000-3000 kr - hvordan definerer du "full pakke"? Hvis du mener det jeg tror (genser, t-sjorte®, bukse, sko, pluss muligens mer) tror jeg det kan bli vanskelig å holde seg under 3000kr. :blush:

Men du kan finne mye enkelt/stilrent til en god pris på dressmann, H&M, Zara osv. Jeg anbefaler deg å prioritere sko først - de er en viktig del av å definere stiler. Dette er dog bare min mening. :)

Lenke til kommentar

Kjøpte meg "Nike Women's Air Force 1 High"-sko i dag. Jey! Damen i Nike-butikken mente jeg burde bruke impregnering som inneholdt Goretex. Kan jeg bruke impregneringen jeg har kjøpt i en "vanlig" skobutikk, eller burde jeg høre på hennes råd? Saken er at de solgte impregnering i Nike-butikken og jeg er i utgangspunktet skeptisk til å handle slike "ekstra ting" fordi jeg ikke vil bli prakket på noe jeg strengt tatt ikke trenger/har fra før.

Stemmer det at impregnering ofte inneholder silikon og at det er skadelig for sko som disse?

Link til skoene hvis noen lurte:

http://stress.no/Products.aspx?hid=2&cid=66&pid=6037

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...