Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok sunt for den økonomiske veksten, men er det sunt for alle småjentene i Oslo Sentrum som ikke har psyke nok til å la vær å kjøpe det nyeste nye til enhver tid =/

 

Det er for meg litt merkelig at noe heter "Mote- og utseendetråden". Jeg følger aldri moten med mindre det er griseflaks (selv om jeg har fått et par kommentarer om moteriktighet :)), men det går da vel an å ha et respektabelt utseende allikevel.

 

Grunnen til at jeg ikke følger moten er at jeg ikke tar meg ut i farge-klær: Jeg er vel en vinter, tror jeg (eller er det høst), så jeg har alltid hatt en sans for svarte, mørkegrå, kriddhvite og beige klær. Har alltid likt sølv bedre enn gull også. Dette stemmer jo godt over ens med fargeprofilen min (ikke tro at jeg virkelig kan dette, jeg har bare snappet opp litt info her og litt der). Har også fått høre at dersom folk med mitt utseende kler seg i gult så ser de ikke bra ut, og det tror jeg på: har aldri likt gult.

 

Mange tenker nok ikke over hvordan de kler forskjellige klær (særlig av gutter, men også noen jenter), det bare kjøper det fordi plagget i seg selv er fint eller dyrt =/

Lenke til kommentar

Det er nok sunt for den økonomiske veksten, men er det sunt for alle småjentene i Oslo Sentrum som ikke har psyke nok til å la vær å kjøpe det nyeste nye til enhver tid =/

 

Det er for meg litt merkelig at noe heter "Mote- og utseendetråden". Jeg følger aldri moten med mindre det er griseflaks (selv om jeg har fått et par kommentarer om moteriktighet :)), men det går da vel an å ha et respektabelt utseende allikevel.

 

Grunnen til at jeg ikke følger moten er at jeg ikke tar meg ut i farge-klær: Jeg er vel en vinter, tror jeg (eller er det høst), så jeg har alltid hatt en sans for svarte, mørkegrå, kriddhvite og beige klær. Har alltid likt sølv bedre enn gull også. Dette stemmer jo godt over ens med fargeprofilen min (ikke tro at jeg virkelig kan dette, jeg har bare snappet opp litt info her og litt der). Har også fått høre at dersom folk med mitt utseende kler seg i gult så ser de ikke bra ut, og det tror jeg på: har aldri likt gult.

 

Mange tenker nok ikke over hvordan de kler forskjellige klær (særlig av gutter, men også noen jenter), det bare kjøper det fordi plagget i seg selv er fint eller dyrt =/

7045500[/snapback]

 

kan stemme litt for meg det utsagnet der. Jeg bruker enda hettegenser + dressjakke eller hva den kan kalles. Merket meg at noen her overhode ikke likte den type, men jeg føler meg enda nokså god i slike klær, så jeg fortsetter.

Nå kan jeg innrømme at jeg heller kunne ha kjøpt noen langt billigere solbriller enn det jeg vanligvis gjør, men men :innocent:

Lenke til kommentar
Jeg bruker enda hettegenser + dressjakke eller hva den kan kalles. Merket meg at noen her overhode ikke likte den type, men jeg føler meg enda nokså god i slike klær, så jeg fortsetter.

7045789[/snapback]

Det er i de fleste tilfeller bedre å se stilig/bra ut enn å se moteriktig ut :) Gir et preg av selvsikkerhet, og kan virke positivt i ganske mange situasjoner.

Lenke til kommentar
Jeg bruker enda hettegenser + dressjakke eller hva den kan kalles. Merket meg at noen her overhode ikke likte den type, men jeg føler meg enda nokså god i slike klær, så jeg fortsetter.

7045789[/snapback]

Det er i de fleste tilfeller bedre å se stilig/bra ut enn å se moteriktig ut :) Gir et preg av selvsikkerhet, og kan virke positivt i ganske mange situasjoner.

7046340[/snapback]

Hettegenser kombinert med blazer ser alt annet enn stilig ut, uavhengig av mote.

 

Forresten; At man kun følger moter betyr egentlig bare at man ikke har noen personlig stil, noe jeg tolker som et tegn på manglende personlighet. Klær og klesstil brukes jo blant annet for å speile folks personlighet...å ukritisk kaste på seg det som til enhver tid er "in", signaliserer med andre ord en ukritisk, uselvstendig og kjedelig personlighet (...i mine øyne).

 

 

Jeg la merke til dette selv, det kan så absolutt bli interessant..

Jeg reagerer imidlertid litt på at Von Dutch fremstilles som et av de eksklusive merkene...mitt inntrykk er at VD er et harry/wannabe-merke som er populært på bondelandet, og som brukes i slående kombinasjon med trailercapser, militærbukser og hvite dressjakker =]

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Moods har generelt dårlig passform og dårlig kvalitet.  Lykke til med å finne unntak. Kosemoseoverdose.

7047567[/snapback]

Jeg har tre unntak:) Sitter som støpt og kvaliteten er det ingenting å si på!

7047902[/snapback]

Nå vel kanskje akkurat det fordi du har dårlig passform.

 

Jeg har ikke sett deg IRL så jeg vet så veldig godt hva jeg snakker om, men to onder kan fint bli et gode: sånn som kroppen din og moods kanskje gjør?

 

Har sett flere eksempler på at rare bukser ser greit ut på rare mennesker, så jeg trekker mer enn gjerne en forhastet konklusjon agående deg, Hanne :)

Lenke til kommentar
Nå vel kanskje akkurat det fordi du har dårlig passform.

Jeg har ikke sett deg IRL så jeg vet så veldig godt hva jeg snakker om, men to onder kan fint bli et gode: sånn som kroppen din og moods kanskje gjør?

Har sett flere eksempler på at rare bukser ser greit ut på rare mennesker, så jeg trekker mer enn gjerne en forhastet konklusjon agående deg, Hanne :)

7047945[/snapback]

Hæ? At det var? Prøv en gang til :)

Lenke til kommentar
Hæ? At det var? Prøv en gang til :)

7047968[/snapback]

Point is: Jeg tror ikke noe på at moods har så bra passform generelt, men det kan passe greit til noen allikevel. Jeg kan jo fremdeles bli overbevist om det motsatte, så jeg håper på beviser jeg også.

7048007[/snapback]

Ja, jeg skjønner jo det! Men hva var vitsen med å si det? Det gjelder jo sikkert alle klesmerker som blir diskutert her inne:-) Jeg derimot, måtte bare få med at det fantes unntak;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...