Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

http://stress.no/Products.aspx?hid=3&cid=136&pid=5520

 

Syntes denne var ganske kul, men noen som vet hvordan størrelsene er? De har visst bare S og L. Kjøper vanligvis S, men tror kansje jeg har gått over til en M. Kjedelig om den er for liten.

6621550[/snapback]

 

Ser bedre ut om den er litt for liten enn for stor i mine øyne.

 

Uansett har jeg fått inntrykk av at XS/S/M/L/XL i t-skjorter ikke har så mye med lengden å gjøre, men mye med fasongen på kroppen. Er du litt lubben og 170 må du kanskje ha large, men jeg som er 195 og tynn klarer meg fortsatt med large jeg og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://stress.no/Products.aspx?hid=3&cid=136&pid=5520

 

Syntes denne var ganske kul, men noen som vet hvordan størrelsene er? De har visst bare S og L. Kjøper vanligvis S, men tror kansje jeg har gått over til en M. Kjedelig om den er for liten.

6621550[/snapback]

 

Ser bedre ut om den er litt for liten enn for stor i mine øyne.

 

Uansett har jeg fått inntrykk av at XS/S/M/L/XL i t-skjorter ikke har så mye med lengden å gjøre, men mye med fasongen på kroppen. Er du litt lubben og 170 må du kanskje ha large, men jeg som er 195 og tynn klarer meg fortsatt med large jeg og.

6621715[/snapback]

 

Må bare støtte meg til dette, men Vailent (som selges hos Carlings) så får du relativt lange tshirts. Jeg er selv ganske lang (1,90) og sliter ofte med å finne en med passe lengde.

 

Størrelsen small, medium osv. har som regel kun med bredden å gjøre.

Lenke til kommentar
det meste jeg har brukt er 4k på en bukse

6621447[/snapback]

Det kom ikke som et sjokk at du er fra bærum...

6621559[/snapback]

 

4k for bukse, da kunne du kjøpt en tiger dress; hva slags vaskemaskin har du? vaske du dine egne klær?

 

Du bør;

 

a: Ha miele vaskemaskin (slik som meg).

b: Bo for deg selv.

c: les alltid innsiden av buksene før du vasker dem:-)

d: gi dem til morra di og be hu lese nøye!:-)

Lenke til kommentar
Jeg er svært uenig i at man må betale 5000 kroner for å se bra ut. Det er faktisk sjelden jeg ser en bukse til 5000 som ser bedre ut enn en som er vesentlig billigere. Men smaken er som baken, noen har bedre enn andre :p

6621181[/snapback]

 

Se bra ut? Føle seg bra - det er det alt handler om.

6621343[/snapback]

 

Helt enig med deg der wh1te. Jeg bruker også en del penger på å føle meg bra, og prioriterer andre ting, slik som data, veldig lavt.

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør at dere føler dere bedre i dyre merkelær?

6621946[/snapback]

tenkte på det samme... jeg for min del føler meg bra når jeg ser bra ut. Og det kan liksågodt være i billige klær fra H&M.

6621967[/snapback]

 

Det kan være vanskelig for enkelte å forstå, men en bukse fra replay har en god del bedre passform enn en fra H&M, jeg sier ikke at kvaliteten er dårlig, men at jeg føler meg bedre i en bukse jeg vet passer meg bedre, og om jeg betaler noen ekstra kroner for det så bryr jeg meg ikke.

Lenke til kommentar
Det kan være vanskelig for enkelte å forstå, men en bukse fra replay har en god del bedre passform enn en fra H&M, jeg sier ikke at kvaliteten er dårlig, men at jeg føler meg bedre i en bukse jeg vet passer meg bedre, og om jeg betaler noen ekstra kroner for det så bryr jeg meg ikke.

6621998[/snapback]

 

Du missforstår poenget mitt.. Jeg sitter med replay bukse på meg selv nå. Men jeg føler meg ikke bedre i den fordi at det står replay på den og at jeg vet at den kostet 1300,-

 

Jeg føler meg bra i den fordi den ser bra ut. Akkurat som at jeg føler meg bra i H&M genseren jeg har på meg nå som kosta 199,- Eller Jack & Jones buksa jeg har i skapet som kosta 400,-

 

Jeg føler meg bra i klær som jeg ser bra ut, og da synes jeg det er likegyldig hvor dyre de var, og hvor annerkjent merket er..

 

 

edit: Syns det er morsomt å se at noen folk her inne faktisk innrømmer at det ikke er utseende på klærne som avgjør selvfølelsen, men faktisk prisen og merket. Hvertfall godt å se at noen tørr være ærlige! :yes:

Endret av phax
Lenke til kommentar

Da jeg gikk på ungdomskolen (begynner å bli noen år siden), hadde jeg veldig identitetsproblemer. Jeg er adoptert fra Korea, og følte at jeg måtte kle meg med dyre merkeklær for at folk skulle se at jeg var "norsk" og "bra nok". Heldigvis har jeg kommet over dette tåpelige stadiet :p

 

Det hender så klart at jeg kjøper dyre merkeklær.. men jeg kjøper minst like mange klær som havner innenfor den billigere kategorien. Kjøper helst dyre jeans, fordi de skal være slitesterke og tåle en del bruk + ha god passform. Helst foretrekker jeg jeans hvor merket ikke viser, men det er vel litt naivt siden man veldig lett ser at det er en fornarina-bukse eller en dieselbukse. Tskjorter/gensre ser jeg ikke poeget med å betale 1000kr for. Det viktigste er utseende og kvalitet. Dette kan man som oftest kjenne/se på stoffet/snittet.

 

Brandflashing, sammen med "SEXY MAMA" på 14åringer er noe av det styggeste jeg ser. Finner det meget interessant å se at foreldrene til ungene støtter oppunder slike kjøp.

Lenke til kommentar
http://stress.no/Products.aspx?hid=3&cid=136&pid=5520

 

Syntes denne var ganske kul, men noen som vet hvordan størrelsene er? De har visst bare S og L. Kjøper vanligvis S, men tror kansje jeg har gått over til en M. Kjedelig om den er for liten.

6621550[/snapback]

 

Ser bedre ut om den er litt for liten enn for stor i mine øyne.

 

Uansett har jeg fått inntrykk av at XS/S/M/L/XL i t-skjorter ikke har så mye med lengden å gjøre, men mye med fasongen på kroppen. Er du litt lubben og 170 må du kanskje ha large, men jeg som er 195 og tynn klarer meg fortsatt med large jeg og.

6621715[/snapback]

 

Jeg er ikke spessielt høy, og ganske tynn, så da burde vel S gå bra. :)

Lenke til kommentar

Jeg prioriterer også klær relativt høyt i forhold til mange andre ting som data, motorsykkel, bil osv. Dog betaler jeg ikke 5000 for en bukse, men jeg forstår godt dem som gjør det. En litt dyrere bukse har ofte bedre passform, bedre kvalitet og samtidig ikke noe du ser 15 andre har når du handler på Rimi. Kjøpte nettopp en klokke som mange her inne vil kalle dyr, og jeg får mange kommentarer fra kamerater og folk på jobben at den er kul og ikke noe alle har.

 

Helt basic ting som hvite t-skjorter, millitærbelter og andre enkle ting kjøper jeg fint på H&M.

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar
edit: Syns det er morsomt å se at noen folk her inne faktisk innrømmer at det ikke er utseende på klærne som avgjør selvfølelsen, men faktisk prisen og merket.

6622023[/snapback]

Jeg er ikke en av dem.

 

Jeg har ingen problemer med å bruke hverken 5 eller 6 tusen på en bukse dersom jeg liker den. Det er ikke slik at jeg kjøper buksen fordi den er fra et kjent motehus - eller fordi det føles spesielt bra å betale et par tusen for en bukse. Jeg gjør det fordi jeg - tro det eller ei - liker plagget, og i tillegg har penger til å kjøpe det. Er dette galt eller kritikkverdig? Det er jo mitt valg og mine penger?

 

Jeg har nettopp kommet hjem fra en liten shoppingtur til København og brukt altformangetusen. Ikke ett eneste plagg bærer logo. Ikke ett eneste. Her faller jo "merkeklær-argumentet" på sin egen urimelighet; dersom "jeg er så interessert i merker" så må jo incentivet nettopp være å vise frem merket? Så hvorfor kjøper jeg dyre klær?

 

Jeg er glad i kvalitet - dyre plagg er veldig ofte av god ekstremt god kvalitet. Jeg liker god service - ekslusive butikker gir deg veldig god service. Jeg liker unike ting - et plagg fra Gucci er ikke allemannseie. Jeg liker i å se bra ut - det er jo ikke uten grunn at H&M o.l. ser til designermerkene for inspirasjon. Jeg kan sikkert dra frem flere punkter, men dere tar nok poenget.

 

Det finnes også selvsagt mennesker som liker å vise frem merkeklærne, og dette har jo f.eks. Dolce & Gabbana tjent godt på med sin D&G-linje. Men desto viktigere er det å huske på at det finnes andre som kjøper dyre klær av andre grunner, som de nevnt ovenfor.

Lenke til kommentar

Syns det også er kulest med klær hvor merket ikke er spredt over hele gensern. Og at en sa at mange har inrømt at det er pga merket er feil, det eneste jeg har sett omtrent er folk som ikke bruker det som sier folk kjøper det pga merket. I noen av inleggene mine her i tråden har det hørt ut som at jeg kjøper D&G bare fordi det er det. Men er fordi det er fett design.

Lenke til kommentar
edit: Syns det er morsomt å se at noen folk her inne faktisk innrømmer at det ikke er utseende på klærne som avgjør selvfølelsen, men faktisk prisen og merket.

 

Godt poeng! Jeg tror nok majoriteten av disse håper å oppnå høyrere "status" ved å si: "Øy, sjekk på meg a, jeg har betalt x antall kroner for dette kule merket. Er ikke jeg kul, eller?". Heldigvis er jeg ikke en av disse!

 

Jeg har ingen problemer med å bruke hverken 5 eller 6 tusen på en bukse dersom jeg liker den. Det er ikke slik at jeg kjøper buksen fordi den er fra et kjent motehus - eller fordi det føles spesielt bra å betale et par tusen for en bukse. Jeg gjør det fordi jeg - tro det eller ei - liker plagget, og i tillegg har penger til å kjøpe det. Er dette galt eller kritikkverdig? Det er jo mitt valg og mine penger?

 

Nok et godt poeng! Det jeg ikke skjønner, er hvordan andre folk kan klage og syte på hvor mye penger hver enkelt bruker på klær?! Det må da være opptil hver og én hvor mye man vil bruke på klær, avhengig økonomien selvfølgelig. Som i ditt tilfelle, at du har råd til å kjøpe dyre merkeklær, synes jeg dette er bra! Jeg skjønner ikke helt hva som er galt ved dette. Så lenge man har råd til det, ser jeg ingen grunn til å ikke kunne bruke penger på det man selv vil, uten at andre skal bemerke dette negativt!

 

Jeg er glad i kvalitet - dyre plagg er veldig ofte av god ekstremt god kvalitet. Jeg liker god service - ekslusive butikker gir deg veldig god service. Jeg liker unike ting - et plagg fra Gucci er ikke allemannseie. Jeg liker i å se bra ut - det er jo ikke uten grunn at H&M o.l. ser til designermerkene for inspirasjon.

 

Mange gode poeng i dag, Robbie ;) Du har rett i at servicen stiger betraktelig avhengig av eksklusiviteten på butikken. Ingen ting er som å få skikkelig god service i en butikk, hvor du på en måte føler deg hjemme. Da spiller det ikke så stor rolle for meg hvor mye et plagg koster, så lenge jeg blir tatt vare på mens jeg er i butikken. Dette får meg også til å komme tilbake til nettopp denne butikken ved en senere anledning!

Jeg kan nevne et lite eksempel, men dog ikke noe dårlig.. Ta forskjellen på en boxershorts fra H&M og en fra Björn Borg. Her er prisen ganske forskjellig, men det er også kvaliteten! Jeg kjøper heller en BB-boxer som koster litt, i stedet for å kjøpe en til en rimeligere penge, for så å finne ut av etter et par vasker at den har mistet alt som heter fasong, og kanskje til og med har blitt ødelagt!

Endret av OShea
Lenke til kommentar
Jeg har nettopp kommet hjem fra en liten shoppingtur til København og brukt altformangetusen. Ikke ett eneste plagg bærer logo. Ikke ett eneste. Her faller jo "merkeklær-argumentet" på sin egen urimelighet; dersom "jeg er så interessert i merker" så må jo incentivet nettopp være å vise frem merket? Så hvorfor kjøper jeg dyre klær?

 

Nåvel, av egen erfaring vet jeg at det ikke er nødvendig å ha logo på klærne for å markere seg overfor likesinnede. Jeg kjenner jo igjen klær fra mange motehus uten at det trenger å stå noe på dem ;)

Lenke til kommentar

Det er helt klar at Norge er et langstrakt land med folk fra mange kanter, og folk med veldig forskjellige meninger og prioriteringer. Det er helt sikkert. Kan vi ikke sette strek for denne diskusjonen nå, også kan folk tenke på hva som er mest representativt for seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...