Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Du mener altså at hvis Gucci hadde satt ned prisene sine med 50%, så hadde ikke merket vært like eksklusivt?

 

Hadde Gucci satt ned prisen med 50%, er sjansen svært stor for at flere mennesker ville kjøpt varene deres. Da blir jo Gucci et mindre ekslusivt varemerke.

Endret av h3nrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
At folk med en helt normal økonomi f.eks kjøper bukser til 5k, skjønner jeg enda mindre av.

6620948[/snapback]

Det handler om prioriteringer, gjør det ikke?

6620991[/snapback]

Jeg forstår ikke prioriteringene :p

6621058[/snapback]

 

Prioritere å se bra ut? Jeg bruker mye penger på selvpleie, klær og sko, og jeg føler meg bra. Jeg bruker null penger på bil for eksempel, fordi det prioriterer jeg ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg er svært uenig i at man må betale 5000 kroner for å se bra ut. Det er faktisk sjelden jeg ser en bukse til 5000 som ser bedre ut enn en som er vesentlig billigere. Men smaken er som baken, noen har bedre enn andre :p

6621181[/snapback]

 

Se bra ut? Føle seg bra - det er det alt handler om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Føler man seg så mye mindre bra om man bruker en bukse til 2k istedenfor 5k?

6621386[/snapback]

 

Det er individuelt. Det er hele poenget!

 

Jeg har aldri brukt 5k på en bukse, men jeg skjønner veldig godt folk som gjør det.

Lenke til kommentar
Føler man seg så mye mindre bra om man bruker en bukse til 2k istedenfor 5k?

6621386[/snapback]

 

Det er individuelt. Det er hele poenget!

 

Jeg har aldri brukt 5k på en bukse, men jeg skjønner veldig godt folk som gjør det.

6621396[/snapback]

 

Har man det ikke i buksene, får man ha buksene. :p

 

Nei, det handler om prioriteringer. Mange som syntes 10 000,- er vanvittig mye for ett par høytalere, og noen som gladelig betaler 100 000,-

Lenke til kommentar

Når det kommer til høyttalere er det vel en viss forskjell på de til 10k og de til 100k, eller en bil til 20k og en til 100k. Forskjellen(e) på en bukse til 2k / 5k vil jeg påstå er minimal, når det kommer til kvalitet. Det er merket man betaler for. Men noen er jo gruelig opptatt av slikt da.

Lenke til kommentar
Når det kommer til høyttalere er det vel en viss forskjell på de til 10k og de til 100k, eller en bil til 20k og en til 100k. Forskjellen(e) på en bukse til 2k / 5k vil jeg påstå er minimal, når det kommer til kvalitet. Det er merket man betaler for. Men noen er jo gruelig opptatt av slikt da.

6621412[/snapback]

 

Grunnlag for påstandene dine?

 

edit: nå skal det sies at jeg aldri har brukt mer enn 2000,- på et klesplagg.

Endret av h3nrik
Lenke til kommentar

Både ja og nei. I mange andre tilfeller spiller merket inn ja, men jeg vil også påstå at i andre tifeller vil merket ha mer å si for kvaliteten enn f.eks på klær i nevnte prisklasse. Man betaler ikke bare for et merke (selv om det sikkert ofte ikke er langt unna). Det dyreste er ikke nødvendigvis det beste.

 

Overprising av merkevarer skjer jo ikke bare i klesverdenen.

 

Det jeg vil frem til er at det eneste man oppnår ved å kjøpe de dyreste merkene, er å hive masse penger ut av vinduet i større eller mindre grad alt etter hva man kjøper. Det være seg klær, elektronikk eller inventar o.l. Jeg har vel heller aldri sagt at dette merkehysteriet kun er relatert til klær. Men jeg syns det er der det er verst.

 

Det er slik jeg ser det, men jeg skjønner jo at andre ikke har den samme oppfatningen.

 

Vi får bare bli enige om å være uenige, lite vits i å dra denne diskusjonen noe videre. :)

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...