henrik_s Skrevet 5. august 2006 Rapporter Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Du mener altså at hvis Gucci hadde satt ned prisene sine med 50%, så hadde ikke merket vært like eksklusivt? Hadde Gucci satt ned prisen med 50%, er sjansen svært stor for at flere mennesker ville kjøpt varene deres. Da blir jo Gucci et mindre ekslusivt varemerke. Endret 5. august 2006 av h3nrik Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. august 2006 Rapporter Del Skrevet 5. august 2006 At folk med en helt normal økonomi f.eks kjøper bukser til 5k, skjønner jeg enda mindre av. 6620948[/snapback] Det handler om prioriteringer, gjør det ikke? 6620991[/snapback] Jeg forstår ikke prioriteringene 6621058[/snapback] Prioritere å se bra ut? Jeg bruker mye penger på selvpleie, klær og sko, og jeg føler meg bra. Jeg bruker null penger på bil for eksempel, fordi det prioriterer jeg ikke. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 5. august 2006 Rapporter Del Skrevet 5. august 2006 Jeg er svært uenig i at man må betale 5000 kroner for å se bra ut. Det er faktisk sjelden jeg ser en bukse til 5000 som ser bedre ut enn en som er vesentlig billigere. Men smaken er som baken, noen har bedre enn andre Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 Joda, det handler om prioriteringer. Men jeg skjønner det fortsatt ikke. Hvorfor betale så mye bare for et merke? Lenke til kommentar
mobilfreek Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 Man betaler mye for merke pga det er en kjent designer som lager klærene, det er mote, klærene er som regel ganske kule. Fins sikkert noe kult på cubus/H&M og men når ikke opp til designet til de dyre klærene. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 Bare fordi det er dyrt så MÅ det være best, beklager men jeg deler ikke den tankegangen. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 Jeg liker den tankegangen. Passformen til dyre klær og merke er så mye bedre enn billige klær. Sånn er det bare. Men så klart, dyre ting betyr ikke 100% feilfritt. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 Dyrere og mere ekslusive merker har mer å svare for enn et "tilfeldig" lavpris merke, derfor blir ofte kvaliteten høyere. . Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 Jeg er svært uenig i at man må betale 5000 kroner for å se bra ut. Det er faktisk sjelden jeg ser en bukse til 5000 som ser bedre ut enn en som er vesentlig billigere. Men smaken er som baken, noen har bedre enn andre 6621181[/snapback] Se bra ut? Føle seg bra - det er det alt handler om. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 Whatever floats your boat. Føler man seg så mye mindre bra om man bruker en bukse til 2k istedenfor 5k? Nå syns jeg at 2k også er for mye da men, i motsetning til de fleste andre her inne har jeg inntrykk av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 Føler man seg så mye mindre bra om man bruker en bukse til 2k istedenfor 5k? 6621386[/snapback] Det er individuelt. Det er hele poenget! Jeg har aldri brukt 5k på en bukse, men jeg skjønner veldig godt folk som gjør det. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 Føler man seg så mye mindre bra om man bruker en bukse til 2k istedenfor 5k? 6621386[/snapback] Det er individuelt. Det er hele poenget! Jeg har aldri brukt 5k på en bukse, men jeg skjønner veldig godt folk som gjør det. 6621396[/snapback] Har man det ikke i buksene, får man ha buksene. Nei, det handler om prioriteringer. Mange som syntes 10 000,- er vanvittig mye for ett par høytalere, og noen som gladelig betaler 100 000,- Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 Når det kommer til høyttalere er det vel en viss forskjell på de til 10k og de til 100k, eller en bil til 20k og en til 100k. Forskjellen(e) på en bukse til 2k / 5k vil jeg påstå er minimal, når det kommer til kvalitet. Det er merket man betaler for. Men noen er jo gruelig opptatt av slikt da. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Når det kommer til høyttalere er det vel en viss forskjell på de til 10k og de til 100k, eller en bil til 20k og en til 100k. Forskjellen(e) på en bukse til 2k / 5k vil jeg påstå er minimal, når det kommer til kvalitet. Det er merket man betaler for. Men noen er jo gruelig opptatt av slikt da. 6621412[/snapback] Grunnlag for påstandene dine? edit: nå skal det sies at jeg aldri har brukt mer enn 2000,- på et klesplagg. Endret 6. august 2006 av h3nrik Lenke til kommentar
mobilfreek Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 det meste jeg har brukt er 4k på en bukse Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Det som ligger til grunn for den uttalelsen er at det er merket som i stor grad bestemmer prisen på, i dette tilfellet buksen og ikke kvaliteten. Endret 6. august 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 Merket bestemmer i større eller mindre grad prisen på alle varer på markedet, uansett type. Dårlig argument. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Både ja og nei. I mange andre tilfeller spiller merket inn ja, men jeg vil også påstå at i andre tifeller vil merket ha mer å si for kvaliteten enn f.eks på klær i nevnte prisklasse. Man betaler ikke bare for et merke (selv om det sikkert ofte ikke er langt unna). Det dyreste er ikke nødvendigvis det beste. Overprising av merkevarer skjer jo ikke bare i klesverdenen. Det jeg vil frem til er at det eneste man oppnår ved å kjøpe de dyreste merkene, er å hive masse penger ut av vinduet i større eller mindre grad alt etter hva man kjøper. Det være seg klær, elektronikk eller inventar o.l. Jeg har vel heller aldri sagt at dette merkehysteriet kun er relatert til klær. Men jeg syns det er der det er verst. Det er slik jeg ser det, men jeg skjønner jo at andre ikke har den samme oppfatningen. Vi får bare bli enige om å være uenige, lite vits i å dra denne diskusjonen noe videre. Endret 6. august 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 http://stress.no/Products.aspx?hid=3&cid=136&pid=5520 Syntes denne var ganske kul, men noen som vet hvordan størrelsene er? De har visst bare S og L. Kjøper vanligvis S, men tror kansje jeg har gått over til en M. Kjedelig om den er for liten. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 6. august 2006 Rapporter Del Skrevet 6. august 2006 det meste jeg har brukt er 4k på en bukse 6621447[/snapback] Det kom ikke som et sjokk at du er fra bærum... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå