Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har selv jobbet som butikkmedarbeider og har kommet til den konklusjon at kunden svært sjeldent har rett. Trikset er å la han tro det. Var nesten aldri respektløs når jeg jobbet i videobutikk, men når en fyr leverer Reservoir Dogs mens han lirer av seg en eller annen "for en drittfilm"-frase, så tenner jeg på alle plugger.

 

Jeg føler meg undervurdert når jeg handler på litt finere butikker. Kanskje jeg bare er paranoid, men jeg føler ikke at butikkmedarbeiderne frir til meg akkurat.

 

Angående belter så har jeg aldri skjønt hvorfor Lindebergs belter alltid koster 2-3-400,- mer enn Tiger sine, som forøvrig ser mye bedre ut.

Lenke til kommentar
eller; "jeg tror jeg kjøper den her jeg! den passa meg sååååå bra" - bare fordi den ikke passet stilen til personen, eller personen i det hele tatt.  :blush:

6543895[/snapback]

 

har et par venner som gaar inn i en butikk og kjoeper det mest smakloese plagget de kan finner, bare fordi de kjeder seg.

 

BTW: Tenker paa aa refreshe garderoben til skolestart igjen, (har en saann tradisjon aa kjoepe nye klaer til skolestart). Trenger belte, genser og kanskje ett par sko, Ellers er det meste "OK". Budskjettet ligger paa ca. 3000 ,- hvis jeg spiser nudler denne uka ;)

Noen som har noen tips til hva jeg kan kjoepe? Er ikke i form til aa gaa aa kikke i butikker for tiden, og saa liker jeg aa vaere ferdig i god tid til skolestart.

Lenke til kommentar
BTW: Tenker paa aa refreshe garderoben til skolestart igjen, (har en saann tradisjon aa kjoepe nye klaer til skolestart). Trenger belte, genser og kanskje ett par sko, Ellers er det meste "OK". Budskjettet ligger paa ca. 3000 ,- hvis jeg spiser nudler denne uka ;)

Noen som har noen tips til hva jeg kan kjoepe? Er ikke i form til aa gaa aa kikke i butikker for tiden, og saa liker jeg aa vaere ferdig i god tid til skolestart.

 

Belte ifra tiger, en 600 der.

Puma sko ifra hvilken som helst butikk, ca 1200

Genser: dunno

Lenke til kommentar
BTW: Tenker paa aa refreshe garderoben til skolestart igjen, (har en saann tradisjon aa kjoepe nye klaer til skolestart). Trenger belte, genser og kanskje ett par sko, Ellers er det meste "OK". Budskjettet ligger paa ca. 3000 ,- hvis jeg spiser nudler denne uka ;)

Noen som har noen tips til hva jeg kan kjoepe? Er ikke i form til aa gaa aa kikke i butikker for tiden, og saa liker jeg aa vaere ferdig i god tid til skolestart.

 

Belte ifra tiger, en 600 der.

Puma sko ifra hvilken som helst butikk, ca 1200

Genser: dunno

6544068[/snapback]

har jeg sett det 1000 ganger før eller? får følelsen av det.

Lenke til kommentar
Jeg føler meg undervurdert når jeg handler på litt finere butikker. Kanskje jeg bare er paranoid, men jeg føler ikke at butikkmedarbeiderne frir til meg akkurat.

Har opplevd det ett par ganger jeg aa, kom rett fra maler-jobb med tilhoerende "fint" antrekk, og skulle bare titte innom monsieur scabal (for de som vet hvor det er) for aa se om de hadde noe fint. Alt de som jobbet der gjor for aa hjelpe var aa rynke paa nesen aa se litt skjevt paa meg. siste gang jeg var der...

Mens i en annen butikk (husker ikke hvilken, men mener det var en klassifisert "finere"), gikk litt pent kledd, kom de nermest stormende aa spurte om jeg trengte no hjelp. er ganske ille at man faar service etter hvordan man gaar kledd. har opplevd det flere ganger.

 

har jeg sett det 1000 ganger før eller? får følelsen av det.

6544119[/snapback]

Veeeldig interessant aa vite. :ermm:

Endret av Tob2k
Lenke til kommentar

Det at Kamikaze skal være en litt roligere butikk med et avslappet miljø har jeg forståelse for. Det jeg derimot ikke har forståelse for er den bedrevitende holdningen de har til enkelte kunder som kommer inn. Var en tur på Zenon på Aker Brygge for en tid tilbake og da det sto en "moteriktig" 19-åring bak kassen og så tøff ut uten noe som helst tegn til verken engasjement eller serviceinnstilling. Sånt er rett og slett irriterende.

 

Forøvrig deler jeg ikke RobbieDeluxe's syn her. Er enig med darkness| i at samtlige kunder bør behandles likt uten tanke på hva personen har på seg.

Lenke til kommentar
Angående belter så har jeg aldri skjønt hvorfor Lindebergs belter alltid koster 2-3-400,- mer enn Tiger sine, som forøvrig ser mye bedre ut.

6543969[/snapback]

Mulig det bare er meg, men jeg syns ikke kvaliteten på Tiger sine belter er til å skryte av. Lindeberg syns jeg er betydelig bedre.

 

Har opplevd det ett par ganger jeg aa, kom rett fra maler-jobb med tilhoerende "fint" antrekk, og skulle bare titte innom monsieur scabal (for de som vet hvor det er) for aa se om de hadde noe fint. Alt de som jobbet der gjor for aa hjelpe var aa rynke paa nesen aa se litt skjevt paa meg. siste gang jeg var der...

Mens i en annen butikk (husker ikke hvilken, men mener det var en klassifisert "finere"), gikk litt pent kledd, kom de nermest stormende aa spurte om jeg trengte no hjelp. er ganske ille at man faar service etter hvordan man gaar kledd. har opplevd det flere ganger.

6544675[/snapback]

Jeg merker forskjell på hvor i møtekommene butikkarbeidere er selv i matbutikker når jeg er kledd litt pent.

Lenke til kommentar

Spørsmål fra en mote noob (meg)

Hvem er det som bestemmer mote. Her jeg kommer fra så er FK caps og olabukse kongemote, ingen her har vandret over en catwalk med detta på enda trur jeg. Er det sånn at folk bryr seg om hva som skjer på catwalken? Må det være rike designere som bestemmer?

 

Personlig så mener jeg at dette her er mote link :w00t:

Lenke til kommentar
Forøvrig deler jeg ikke RobbieDeluxe's syn her. Er enig med darkness| i at samtlige kunder bør behandles likt uten tanke på hva personen har på seg.

6544725[/snapback]

jeg synes det bør være opp til butikkens eier å bestemme. dersom det er upopulært blant kundene, er det bare butikkens problem (ettersom de får av lavere omsetning av å skremme bort kunder). liker du ikke kundebehandlingen, er det bare å handle et annet sted...det er ikke akkurat noen mangel på klesbutikker i oslo.

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg føler meg undervurdert når jeg handler på litt finere butikker. Kanskje jeg bare er paranoid, men jeg føler ikke at butikkmedarbeiderne frir til meg akkurat.

I Oslo?

6544060[/snapback]

 

Nei, tenkte mer på Stavanger- og Bergen-området.

Lenke til kommentar
Forøvrig deler jeg ikke RobbieDeluxe's syn her. Er enig med darkness| i at samtlige kunder bør behandles likt uten tanke på hva personen har på seg.

6544725[/snapback]

jeg synes det bør være opp til butikkens eier å bestemme. dersom det er upopulært blant kundene, er det bare butikkens problem (ettersom de får av lavere omsetning av å skremme bort kunder). liker du ikke kundebehandlingen, er det bare å handle et annet sted...det er ikke akkurat noen mangel på klesbutikker i oslo.

6544943[/snapback]

 

Nå er vel ikke akkurat Kamikaze en typisk butikk som du finner over alt da. Det er selvfølgelig bare å la være å handle der, men man vet jo gjerne ikke dette før man allerede har gått inn dit og blitt fornærmet.

Lenke til kommentar
ettersom de får av lavere omsetning av å skremme bort kunder

Før diskusjonen faller helt ut, så må jeg legge til at dette ikke skjer hver eneste dag. Det har skjedd et par ganger, og når dette har skjedd har jeg opplevd at de som har stått i butikken for å latterligjøre priser bare går stille ut igjen. Jeg tror heller ikke at dette fører til en lavere omsetning for Kamikaze, da disse personene aldri hadde kjøpt noe der uansett.

 

@darkness&dimiles: De reagerer ikke på hva personen har på seg, se mitt første innlegg ang. dette da jeg tror dere har misforstått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...