Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Tingene du eier ender opp med å eie deg..

Ingen som har sett fighclub her inne?

Du er ikke det du har på deg. Det spiller ingen rolle hvor mye klærene dine kostet eller hva du eier.

 

Dere er biprodukter av ett kapitalistisk system.

Hva folk går med et identitet, stil er identitet. Jeg tror du misforstår hvis det handler om å ha det dyreste, det handler om identitet. Noe som alle med litt grunnlegende psykologi forstår er svært viktig for et hvert menneske.

 

Forøvrig så er du et fantastisk godt eksempel! Nettopp det at du skriker så høyt som du gjør viser at du vil vise meget sterkt til verden at du er i mot det som i dine øyne er denne "onde kapitalismen", men ironisk nok så er du like med på det som alle andre. Det er bare "en annen" identiet.

 

Men hva er galt med det? Det er forøvrig en misforståelse å tro at alle vil ha det dyreste tingene(først og fremst de som vil identifisere seg med det som gjør det...). Selv kjøper jeg kler som jeg synes er kule og ja er faktisk ganske bevisst på det, riktig nok langt langt i fra så mye som enkelte andre her. Men hva er galt med det? Når en kjøper noe så gir en jo penger til andre igjen, de får nytte av det, gir det videre, de får nytte av det... osv.

 

Vi er ikke produkter av kapitalismen, det er kapitalismen som skaper produkter for oss. (Vel, for alle nisjer som er store nok. En negativ ting er nok at minoriteter kan oppleve at de blir ignorert...). Nå kan reklame snu dette opp ned, men tviler på at alle slavisk kjøper det som reklame reklamrer for.

 

"Du er ikke det du har på deg. Det spiller ingen rolle hvor mye klærene dine kostet eller hva du eier. ". I hvertfall fra mitt syn, jeg anser ikke en identitet som er dyrere enn andre som bedre enn andre... og man ER ikke det man har på seg, men med det man har på seg så gjør en et forsøk på vise hva en er. Du viser fks. at du motsetter deg det å kjøpe dyre ting. (Som i dine øyne er ansett som negativt, regner jeg med...)

 

Det som er at mange liker å kommunisere det som de føler de er ved å finne ting de føler de passer til dem, stiler de identifiserer seg med, liker osv. Nå har det seg slik at en del lyver nok til seg selv og tar på seg en falsk idenitet fordi "det er kult", men det får bli deres problem...

 

Men holdningen din kan nå sies å være sunn, likegreit å ikke bry seg kanskje. I hvertfall greit hvis det funker for deg, men... at folk bryr seg om kler og sånt trenger ikke bety at de ser slaver for det kapitalistiske system. :p

 

 

Ok, nå skal jeg slutte. Følte bare for å dele litt tanker. :p

 

 

 

On Topic: Jeg har en god haug med (svarte) tsjorte med diverse motiv. (Du gjettet riktig: rock/metall-tsjorter :p). Om sommeren så er det greit, men om andre årstider så sliter jeg med å finne plagg som passer dem. Jeg har brukt en del genser-jakker som jeg synes er stillige. Jeg er på jakt etter noe som er litt litt røft, kanskje litt feminint og elegant. (Muligens en selvmotsigelse, men men. :p) Kanskje en blazer eller dressjakke? (Men ikke for elegant heller, skal ikke være festklær). Prisen bør ikke være det drøyeste laget. (Men heller noe med ogd kvalitet som er litt dyrt enn noe som er av dårlig kvalitet og billig...) Husk, skal passe til svart sjorte(som ofte har hvit påtrykk).

 

Noe i denne dur kanskje?

post-22017-1151345593_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare sånn at det blir litt kvalitet... Forrige cubusbuksa revna i skrittet etter en uke.

6388020[/snapback]

 

Fra fem-hundre og oppover til flere titalls tusen.

6388443[/snapback]

 

pris er nok ikke garanti for kvalitet, en venn av meg kjøpte en volcom bukse til 1300, revna i sømmene etter to uker. men har en mistanke om at han var veldig uheldig. :roll:

Lenke til kommentar
On Topic: Jeg har en god haug med (svarte) tsjorte med diverse motiv. (Du gjettet riktig: rock/metall-tsjorter :p). Om sommeren så er det greit, men om andre årstider så sliter jeg med å finne plagg som passer dem. Jeg har brukt en del genser-jakker som jeg synes er stillige. Jeg er på jakt etter noe som er litt litt røft, kanskje litt feminint og elegant. (Muligens en selvmotsigelse, men men. :p) Kanskje en blazer eller dressjakke? (Men ikke for elegant heller, skal ikke være festklær). Prisen bør ikke være det drøyeste laget. (Men heller noe med ogd kvalitet som er litt dyrt enn noe som er av dårlig kvalitet og billig...) Husk, skal passe til svart sjorte(som ofte har hvit påtrykk).

 

Noe i denne dur kanskje?

post-22017-1151345593_thumb.jpg

6388199[/snapback]

en grå cardigan kunne vært stilig...åpen naturligvis, for å vise frem bandlogoene =]

jeg synes kombinasjonen av blazer og t-skjorte er en smule harry..

 

bilde av grå cardigan:

10019175_h1.jpg

 

 

@patrick: blås nå i det. liker du plagget sånn det er nå, er det ikke noe problem. synes du det der ser femi ut, skulle du sett noen av mine t-skjorter ;)

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar

Har ikke lyst til å gå så særlig mer opp i pris. Jeg kjøpte et par sko i en Biancobutikk for 1-2 mnd siden, men har merket at de blir for varme og blir slitsomt å ha dem på i varmen. Sånne slip-on eller hva det heter er ganske kule, men de standard vans med ruter er øgli synes jeg, men hvis de hadde sett litt anderledes ut kunen det kanskje vært noe for meg.

 

Andre tips? Helst med bilder hvis det er mulig.

Endret av St.Matias
Lenke til kommentar
Vet du om noen vans slip-on som ikke er dekket med ruter?

BTW, fant disse. Kan de være noe, jeg må alltid se de i virkeligheten.

6396320[/snapback]

Vans finnes med utallige mønstre, du finner sikkert noen du liker her:

http://shop.vans.com/

 

Ensfargede slip-ons:

her

 

Så da gjenstår det bare å lete rundt i diverse butikker etter en farge du liker :]

De puma-vansene synes jeg er ganske stygge...men hvis du liker dem bør du kjøpe dem.

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Sove mer og bruke krem. Det finnes spesielle hudkremer for området under øynene, som forøvrig er den plassen på kroppen med tynnest hud og dermed et av de mest følsomme.

Lenke til kommentar
hva skal man gjøre når man er mørk under øyene (brun/mørk)?

Noe med vitaminer å gjøre?

 

Det jeg vet jeg får i meg er:

Sink

B - vitaminer

D - vitaminer og kalsium gjennom melk.

 

What to do?  :hmm:

Sove mer og bruke krem. Det finnes spesielle hudkremer for området under øynene, som forøvrig er den plassen på kroppen med tynnest hud og dermed et av de mest følsomme.

Huden reagerer mye. Søvn er en ting, men ansiktet blir daglig angrepet av baktrerier osv. Kjøp en porerenser for ansiktet av et eller annet merke (Garnier osv) og kombinèr med en krem. Jeg har Vichy hudkrem, funker bra og den tørker fort.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
hva skal man gjøre når man er mørk under øyene (brun/mørk)?

Noe med vitaminer å gjøre?

 

Det jeg vet jeg får i meg er:

Sink

B - vitaminer

D - vitaminer og kalsium gjennom melk.

 

What to do?  :hmm:

6398522[/snapback]

 

Finnes et fluss av øyekremer som kan fjerne dette problemet.

Allergi kan også være årsaken.

Body Shop sin øyekrem er billig og god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...