Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en tøff, og da mener jeg drittøff, bukse på Blend igår. Jeg ba mannen i kassen rive av lappene. Når jeg var hjemme, slengte jeg den på, og merket til min forbauselse at jeg hadde slurvet under prøvingen av buksa, og at den var akkurat passe. Nok til å holde en måned eller to før jeg hadde vokst ut av den. Får jeg byttet den? Jeg har kvittering. "Varen byttes mot kvittering innen 8 dager.", står det på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et par joggesko fra didas.. kostet 600kr på slag.. koster egentlig 1000kr, disse er veldig behaglige.

 

Men mitt spørsmål er: Disse er VELDIG skitne, og jeg skulle hatt noen sko å gå i noen dager, fordi "fritids" skoene er ødelagt, kan jeg vaske adidas skoene i vaskemaskin? :ermm:

 

Alså: Går det annt å vaske dem i vaskemaskin, isåfall, hvilke innstillinger?

Lenke til kommentar
Jeg har et par joggesko fra didas.. kostet 600kr på slag.. koster egentlig 1000kr, disse er veldig behaglige.

 

Men mitt spørsmål er: Disse er VELDIG skitne, og jeg skulle hatt noen sko å gå i noen dager, fordi "fritids" skoene er ødelagt, kan jeg vaske adidas skoene i vaskemaskin? :ermm:

 

Alså: Går det annt å vaske dem i vaskemaskin, isåfall, hvilke innstillinger?

6275022[/snapback]

Noen som vil hjelpe meg? Haster.. skal bruke disse om 4 timer.

Lenke til kommentar
Noen som vil hjelpe meg? Haster.. skal bruke disse om 4 timer.

6275120[/snapback]

Fire timer? Da rekker ikke skoa å bli tørre hvis du vasker dem ordentlig. Sats heller på å gjøre dem så rene du kan med en fille, vann og kanskje noe såpe du finner.
Lenke til kommentar
Noen som vil hjelpe meg? Haster.. skal bruke disse om 4 timer.

6275120[/snapback]

Fire timer? Da rekker ikke skoa å bli tørre hvis du vasker dem ordentlig. Sats heller på å gjøre dem så rene du kan med en fille, vann og kanskje noe såpe du finner.

6275174[/snapback]

Ingen fare.. men gi meg ihvertfall innstilinger til vaskemaskin osv.. og om jeg kan vaske dem.

 

 

Drit oppi time limmeten min.

Lenke til kommentar

Patrick.M: Lykke til. Jeg har ikke mye peiling på dette, men 40 grader og skånsom må vel gå bra.

 

Men er det noen flere som kan svare på dette spørsmålet? Jeg vil være ganske sikker.

Jeg kjøpte en tøff, og da mener jeg drittøff, bukse på Blend igår. Jeg ba mannen i kassen rive av lappene. Når jeg var hjemme, slengte jeg den på, og merket til min forbauselse at jeg hadde slurvet under prøvingen av buksa, og at den var akkurat passe. Nok til å holde en måned eller to før jeg hadde vokst ut av den. Får jeg byttet den? Jeg har kvittering. "Varen byttes mot kvittering innen 8 dager.", står det på den.

6274919[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg skulle kjøpe bukse i forrige uke. Prøvde den og fant ut at den var for lang og måtte legges opp. Spurte derfor om butikken kunne få lagt den opp for meg. Dette skulle de ha 100kroner for. Det var på en torsdag, og skredderen skulle hente den på fredag. På tirsdagen skulle jeg kunne hente den (denne uken). Jeg sa klart og tydelig til butikkdamen at det var viktig at den ikke ble for kort, fordi jeg skulle bruke den med høye hæler. Fikk derfor låne et par sko, og hun målte opp ut i fra dem. Da jeg skulle hente buksen på tirsdag var jeg heldigvis så "lur" at jeg valgte å prøve den før jeg betalte. Det ene beinet var lagt opp kortere enn det andre, så buksen var skeiv. I tillegg var den for kort. De sendte inn buksen igjen med beskjed til skredderen at beina skulle være like. Den skulle også legges ned 1 cm fra den lengste foten. Fordi det var blitt gjort en dårlig jobb, ordnet de det slik at jeg fikk komme å hente den igjen på fredag, til tross for at de egentlig ikke skulle fått den tilbake før på tirsdag.

 

I dag var jeg for å hente den, og prøvde den nok en gang. Buksen så fremdeles skeiv ut, og den var blitt ENDA kortere. Nå rakk den såvidt ned til der hælen begynte, altså til gulvet når jeg ikke hadde sko på. At buksen så skeiv ut var veldig tydelig fordi den var så kort. Riktignok så det ut til at det var jeg som var skeiv i beina, siden de fant ut etter å ha målt at den ikke var skeivt sydd opp i dag - men den var jo alt for kort.

 

Butikkdamen (denne gang en svensk en som ikke var der sist) var utrolig nebbete, og spurte meg faktisk på en sur måte "skal du ha den eller ikke?". Nå er buksen sendt inn IGJEN, og jeg får den ikke før på NESTE tirsdag. Altså ikke til uken igjen, men uken etter det.

 

GRRRR.

Lenke til kommentar
Første gang jeg poster i denne tråden, så jeg sier "Hei :)"

 

Jeg har bestemt meg for å brenne litt penger på klær. Er det noen som har erfaringer med Desertpunk? Jeg fant noen stilige saker der, skjønner du.

 

Og i tillegg skal jeg kjøpe Maddox t-skjorta. Går det bra? XD

6264397[/snapback]

 

 

Desertpunk er veldig årleite folk. Har hatt litt å gjøre med de gjennom jobben, og de har bare vært veldig hyggelige. Har riktignok ikke handlet noe der privat, men har jo hørt litt. :)

 

darkness|: Hvor var dette? Hørtes ikke bra ut. Jeg vet at ihvertfall på Carlings og JC legger de opp bukser mens du venter..

 

Og et lite spørsmål: Noen som vet hvor de selger Polo Sport-bukser i Oslo? Sånn type ungdommelige. Jeg har en, og jeg elsker den, men den er kjøpt i USA. Jeg vil ha fler! ;D

Lenke til kommentar

Det var kjapt! ;P

 

Jeg har fått inntrykk av at Ferner har mest "kjedelige" klær. Hull/rifter osv. er bra! Og det tror jeg ikke de segler så mye av på Ferner.

 

Leter også etter et kult belte, men ikke type Tiger / JL som alle andre har.. Noen tips?

 

Uansett. Takk for svar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...