Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

jeg trodde det man kaller "bærumsbunaden" bestod av hullete jeans, diger glorete beltespenne, solbriller dekket av logoer, rosa pannebånd, masse brunkrem i ansiktet samt et gullfarget kredittkort stikkende diskré opp av en seddelklype med inngravering :]

 

Det virker som om jeg har hørt det avsnittet der sånn 50 ganger, begynner å bli litt uorginalt. (Selv om det er fakta).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men, jeg er enig med de som mener det er tåpelig å gå i en bunad man ikke har noen geografisk eller slektsmessig forbindelse med. tenk dere følgende samtale; "jaså, du er fra [sted] du også?" -"nei, jeg syntes bare denne bunaden så fin ut...". jeg hadde ihvertfall rullet ganske kraftig med øynene dersom jeg hadde overhørt noe sånt.

6103467[/snapback]

Litt som fjortissjenter som går med T-skjorter som sier noe sånt som "Sex-slave" o.l?

Lenke til kommentar
men, jeg er enig med de som mener det er tåpelig å gå i en bunad man ikke har noen geografisk eller slektsmessig forbindelse med. tenk dere følgende samtale; "jaså, du er fra [sted] du også?" -"nei, jeg syntes bare denne bunaden så fin ut...". jeg hadde ihvertfall rullet ganske kraftig med øynene dersom jeg hadde overhørt noe sånt.

 

Mamma snakket med en vennine/bekjent av familien. "Jasså, så du har Yy-bunad du også?"

"Ja, jeg har jo tre, så etter dette skal jeg hjem og skifte til Xx-bunaden - den passer bedre til formiddagen". Det er faktisk folk som har både to og tre bunader, valgt rett ut av kataloger. Min mor har selv to - men den ene er arvet, og da kan det forsåvidt forsvares.

Lenke til kommentar
Litt som fjortissjenter som går med T-skjorter som sier noe sånt som "Sex-slave" o.l?
det blir noe vel noe av det samme...med mindre de faktisk er sexslaver da. men, jeg vil anta at slike trashy t-skjorter er betydelig mer utbredt enn den slags seksuelle preferanser, ihvertfall i den aldersgruppen. men, hva vet vel jeg? :]

 

Det virker som om jeg har hørt det avsnittet der sånn 50 ganger, begynner å bli litt uorginalt. (Selv om det er fakta).
da ordet "bærumsbunad" ble nevnt, kunne jeg ikke dy meg...
Lenke til kommentar
Men det går vel an å sy den ut litt... får se på det til neste år.

6102653[/snapback]

Da bør du nesten begynne å tenke på det nå. Systuene er som oftest fullpakka langt framover i tid. Overvar en som var innom ei systue forrige helg for å få sydd inn en bunad til datra til 17. mai. Det var håpløst, systua var fullbooka til neste år... Det er ikke sikkert det er slik over alt, men det kan lønne seg å stikke innom og høre med en gang.

Lenke til kommentar

Jentebunad er jo alltid lekkert, og guttebunad kan også se bra ut. Kommer ann på om mannen han "bunads-figur", har du stor rompe blir bunaden klovnedrakt.

 

På 17 mai skal jeg ha på dress, men kutter muligens jakken og slipset om det blir veldig varmt, selv om værmeldingen sier noe annet :mad:

 

Joakimr: Er halvt tysk jeg og, hvor er det moren din er fra? :)

Lenke til kommentar

NEEEI! :cry:

 

I år har 17. mai kommet litt brått på meg så jeg er litt stresset nå for å finne ut hva jeg skal ha på meg. I går hadde jeg egentlig bestemt meg for å kjøpe en av dressene fra Moods Of Norway, men da jeg ringte til Brandstad i Sandvika i dag var det utsolgt :thumbdown::cry: Ringte også til Branstad på Oslo City og de hadde noe, men ikke min strl. Det eneste de hadde i min strl var bukse, så kanskje jeg kjøper den og noe annet stæsj til den.. Får se hva jeg gjør i morgen.

 

Er hvertfall driit stresset :thumbdown:

Lenke til kommentar

Altså - jeg trenger litt krisehjelp. Jeg har (som vanlig) vært litt stor i munnen min, og lovt bort et hvitt tennisskjørt fra godeste Ralph.

 

Problemet viser seg derimot å være å få tak i dette - og det i størrelse small. Ikke engang polo.com har skjørtet i small (http://www.polo.com/product/index.jsp?productId=2182658&cp=1760782.2203924&parentPage=family&parentPage=family)

 

Altså: Tips til hvor vi kan få tak i dette? Shipping og billing i US er intet problem - ihvertfall ikke større enn at det kan løses lett.

 

EDIT: Egentlig er det et poeng at det kommer fra Ralph - men om noen vet om andre merker med tilsvarende produkter (ikke Nike) kan det taes med i betraktning.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Altså - jeg trenger litt krisehjelp. Jeg har (som vanlig) vært litt stor i munnen min, og lovt bort et hvitt tennisskjørt fra godeste Ralph.

 

Problemet viser seg derimot å være å få tak i dette - og det i størrelse small. Ikke engang polo.com har skjørtet i small (http://www.polo.com/product/index.jsp?productId=2182658&cp=1760782.2203924&parentPage=family&parentPage=family)

 

Altså: Tips til hvor vi kan få tak i dette? Shipping og billing i US er intet problem - ihvertfall ikke større enn at det kan løses lett.

 

EDIT: Egentlig er det et poeng at det kommer fra Ralph - men om noen vet om andre merker med tilsvarende produkter (ikke Nike) kan det taes med i betraktning.

6108327[/snapback]

 

Da må du vel se gjennom kolleksjonene til de kjente "tennis-merkene", tipper lacoste lager tennis skjørt. Har du hørt med dem?

Lenke til kommentar
Jeg er jo i utgangpunktet født og oppvokst i Oslo/Bærum - og her er det vel ikke akkurat så mange bunader jeg kan ta fra stedet...

6102774[/snapback]

Bunad fra Bærumsområdet

Alle steder i Norge har en bunad de "tilhører". Opphavet til bunaden er at det var et arbeidsantrekk, hvert fall herrebunad.

Finn et sted de lager bunad (anbefaler ikke Husfliden, vet at linken er derfra, de er litt "slik SKAL det være") og få noe innspill så ser finner du ut hva du liker etterhvert. Man har litt valgmuligheter, så man kan komponere det man liker til en hvis grad.

 

Guttebunad er driit fet.

6103030[/snapback]

Bærumsbunaden for herrer var virkelig fresh! Liker den honning-fargen på vesten og en hvit skjorte. Meget fin :)

Lenke til kommentar
Jeg ser i utgangspunktet etter Ralph Lauren's - lacoste har jo tennisskjørt - ingen tvil.

6108556[/snapback]

 

Sender Polo.com til Norge?, og forekommer det avgift på piquen deres når den innføres i Norge?

6111835[/snapback]

 

polo.com sender ikke til norge, da må du evt bruke en postkasseservice... På klær til eget bruk vil det vel kun påløpe mva.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...