Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Bunad kan være fint det, personlig tror jeg ikke jeg kommer til å få meg det - om jeg da ikke ender opp med en jente som elsker bunader. Jeg tror nok jeg kler dress bedre, og det har litt også med hva man føler seg vel i. Jeg elsker en god dress, men kunne sikkert fint benyttet bunad til noen anledninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bunad kan være fint det, personlig tror jeg ikke jeg kommer til å få meg det - om jeg da ikke ender opp med en jente som elsker bunader. Jeg tror nok jeg kler dress bedre, og det har litt også med hva man føler seg vel i. Jeg elsker en god dress, men kunne sikkert fint benyttet bunad til noen anledninger.

6100948[/snapback]

 

Ja, dress liker jeg også. :)

 

Hva slags dress skal du bruke på 17. mai ? Kjører du "vanlig" svart med en frisk farge på skjorte? Eller har du kanskje en hvit?

 

Trenger tips :D

Lenke til kommentar

Litt synd på gutter, for bunad er fryktelig dyrt..

 

Da jeg var konfirmant fikk jeg bunad og 5000 av mamma og pappa.. Broren min fikk dress og 5000, men dressen var jo ikke i nærheten like mye verdt engang..

 

Bunaden min har ikke vært i bruk på lenge... jeg var *host* VELDIG tynn da jeg konfirmerte meg... og så la jeg på meg *host* VELDIG mye... nå har jeg gått ned veldig mye igjen, men ikke på langt nær til å passe inn i bunaden jeg fikk som 14åring...

 

Men det går vel an å sy den ut litt... får se på det til neste år.

 

Skulle likt å hatt bunaden min denne 17 Mai, da jeg feirer i Stavanger, og har en Nordmørsbunad. Med bunaden kan man signalisere til andre hvor man kommer ifra :)

Lenke til kommentar

Magnus: Hvite dresser er jeg veldig negativ til... Beige derimot kan gå an, men ikke på syttende mai. Kjører en relativt plain, skreddersydd dress 18. mai. Jeg er såpass tynn, at for å få det pent må det nesten skreddersyes. Antagelig blir det hvit skjoprte og et rosa slips, eller noe i den duren. Ikke helt planlagt skjortevalg og sånt, har uendelig av slikt.

 

Jeg er jo i utgangpunktet født og oppvokst i Oslo/Bærum - og her er det vel ikke akkurat så mange bunader jeg kan ta fra stedet... Måtte nok gå tilbake til min farmor(Agder-fylkene - noe usikker på hvilket) og ikke har jeg egentlig noen sterk tilknytning til Farsund og området rundt der heller. Mamma har jo tatt "vestkant-varrianten" - og valgt seg ut to bunader fra katalogen i forhold til utsseendet... Det blir litt for dumt, synes jeg...

Lenke til kommentar
Bunad har jeg aldri likt på gutter, og tror ikke jeg kommer til å like det eller.

6100358[/snapback]

Jeg også syntes det var jævla dust med gutter i bunad. Men når jeg kom over trassalderen så så jeg at bunad er tøft. Nå angrer jeg på at jeg nekta å få meg bunad til konfirmasjonen...

6100927[/snapback]

Som gutt er du screwed hvis du får bunad til konf med tanke på at det ikke finnes muligheter for å legge den ut, verken i liv eller lengde. Derfor er det såpass få som får det.

 

Bunaden min har ikke vært i bruk på lenge... jeg var *host* VELDIG tynn da jeg konfirmerte meg... og så la jeg på meg *host* VELDIG mye... nå har jeg gått ned veldig mye igjen, men ikke på langt nær til å passe inn i bunaden jeg fikk som 14åring...

 

Men det går vel an å sy den ut litt... får se på det til neste år.

 

Skulle likt å hatt bunaden min denne 17 Mai, da jeg feirer i Stavanger, og har en Nordmørsbunad.

Som jente derimot, derav får mange det til konf, har store muligheter til å legge ut bunaden, både i lengde og liv, så det er ikke noe problem, og en forsvarlig inverstering

Lenke til kommentar
Jeg er jo i utgangpunktet født og oppvokst i Oslo/Bærum - og her er det vel ikke akkurat så mange bunader jeg kan ta fra stedet...

6102774[/snapback]

Bunad fra Bærumsområdet

Alle steder i Norge har en bunad de "tilhører". Opphavet til bunaden er at det var et arbeidsantrekk, hvert fall herrebunad.

Finn et sted de lager bunad (anbefaler ikke Husfliden, vet at linken er derfra, de er litt "slik SKAL det være") og få noe innspill så ser finner du ut hva du liker etterhvert. Man har litt valgmuligheter, så man kan komponere det man liker til en hvis grad.

 

Guttebunad er driit fet.

Endret av dub
Lenke til kommentar
Magnus: Hvite dresser er jeg veldig negativ til... Beige derimot kan gå an, men ikke på syttende mai. Kjører en relativt plain, skreddersydd dress 18. mai. Jeg er såpass tynn, at for å få det pent må det nesten skreddersyes. Antagelig blir det hvit skjoprte og et rosa slips, eller noe i den duren. Ikke helt planlagt skjortevalg og sånt, har uendelig av slikt.

 

Jeg er jo i utgangpunktet født og oppvokst i Oslo/Bærum - og her er det vel ikke akkurat så mange bunader jeg kan ta fra stedet... Måtte nok gå tilbake til min farmor(Agder-fylkene - noe usikker på hvilket) og ikke har jeg egentlig noen sterk tilknytning til Farsund og området rundt der heller. Mamma har jo tatt "vestkant-varrianten" - og valgt seg ut to bunader fra katalogen i forhold til utsseendet... Det blir litt for dumt, synes jeg...

6102774[/snapback]

 

Det er sikkert bunad fra ditt område også, men det er relativt vanlig å velge bunad hvor foreldrene opprinnelig kommer fra (helst mor, vil jeg tro).

Lenke til kommentar
Jeg er jo i utgangpunktet født og oppvokst i Oslo/Bærum - og her er det vel ikke akkurat så mange bunader jeg kan ta fra stedet...

6102774[/snapback]

Bunad fra Bærumsområdet

Alle steder i Norge har en bunad de "tilhører". Opphavet til bunaden er at det var et arbeidsantrekk, hvert fall herrebunad.

Finn et sted de lager bunad (anbefaler ikke Husfliden, vet at linken er derfra, de er litt "slik SKAL det være") og få noe innspill så ser finner du ut hva du liker etterhvert. Man har litt valgmuligheter, så man kan komponere det man liker til en hvis grad.

 

Guttebunad er driit fet.

6103030[/snapback]

Det var jeg faktisk ikke klar over, har liksom aldri hørt om Bærumsbunaden. I tillegg har man jo en eller annen Oslo-drakt, men det er vel ikke en ekte bunad.

 

darkness: Mammaen min er tysk, og pappa er fra akkurat samme sted som meg(Oslo/Bærum). Så å gå morsveien nytter neppe.

Lenke til kommentar
Det var jeg faktisk ikke klar over, har liksom aldri hørt om Bærumsbunaden. I tillegg har man jo en eller annen Oslo-drakt, men det er vel ikke en ekte bunad.

 

darkness: Mammaen min er tysk, og pappa er fra akkurat samme sted som meg(Oslo/Bærum). Så å gå morsveien nytter neppe.

6103063[/snapback]

Oslo-drakten var også inne på den siden, den så ganske bra ut. Bærumsbunaden var også lekker. Bunad må jeg få meg en gang jeg føler jeg har råd e.l, og når jeg har trent meg litt bredere. Men det er jo satans varmt på 17. Mai.

 

Jeg er en kar som liker litt sånn norske tradisjoner, og bunad er jo en av de viktigste....

Lenke til kommentar
Det var jeg faktisk ikke klar over, har liksom aldri hørt om Bærumsbunaden.

6103063[/snapback]

jeg trodde det man kaller "bærumsbunaden" bestod av hullete jeans, diger glorete beltespenne, solbriller dekket av logoer, rosa pannebånd, masse brunkrem i ansiktet samt et gullfarget kredittkort stikkende diskré opp av en seddelklype med inngravering :]

 

on topic: bunad er definitivt stilig. men, jeg er enig med de som mener det er tåpelig å gå i en bunad man ikke har noen geografisk eller slektsmessig forbindelse med. tenk dere følgende samtale; "jaså, du er fra [sted] du også?" -"nei, jeg syntes bare denne bunaden så fin ut...". jeg hadde ihvertfall rullet ganske kraftig med øynene dersom jeg hadde overhørt noe sånt.

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...