Need44speed Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 For en dyktig skredder er dette en enkel jobb, darts or no darts.Jess, vet du om noen bra i Oslo? Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 28. oktober 2019 Del Skrevet 28. oktober 2019 Er ute etter tips til ny Duffel coat. Gjerne konkrete tips til merke/modell, men der skal jeg alltids kunne gjøre research på egen hånd. Men, dersom noen har gode tips til butikker/nettbutikker (om det er norske forhandlere så er jo det å foretrekke, men det er kanskje for mye forlangt), så er det gull. Vintage er alltid noe jeg er på utkikk etter, men når man bor langt nord og langt vekk fra det meste er ikke det alltid den beste muligheten. Fint å kunne holde seg under 5k. Lenke til kommentar
dover606 Skrevet 28. oktober 2019 Del Skrevet 28. oktober 2019 (endret) @Raspeball Blant de "originale" duffle coats har du Gloverall (link til norsk nettbutikk), eller så kan du prøve Luxire for en litt mer custom bestilling uten at man hopper opp noe særlig i pris. Disse to merkene ser jeg er litt over prisen du så for deg, men vel verdt det hvis du ser etter en god duffle imo Endret 29. oktober 2019 av dover606 1 Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 Noen her med erfaring med jakker fra Quartz? Har en CG fra før som begynner å dra på årene, og ser etter en ny varm vinterjakke. Har også vurdert Cedrico men erfarer ikke at kvaliteten er så god som prisen skulle tilsi. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 29. oktober 2019 Del Skrevet 29. oktober 2019 @Raspeball Blant de "originale" duffle coats har du Gloverall (link til norsk nettbutikk), eller så kan du prøve Luxire for en litt mer custom bestilling uten at man hopper opp noe særlig i pris. Disse to merkene ser jeg er litt over prisen du så for deg, men vel verdt det hvis du ser etter en god duffle imo Takk for tips! Gloverall har jeg vært innom, og vurdert. Luxire virker jo litt mer forlokkende mtp. at man har større utvalg i stoff/farger, og feks. kan velge 100% ull. Ulempen er at det er litt mer komplisert, og at man ikke har en norsk aktør å forholde seg til. 1 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 30. oktober 2019 Del Skrevet 30. oktober 2019 Jess, vet du om noen bra i Oslo? Bor ikke i Oslo så ingen anelse dessverre, men et enkelt Googlesøk resulterer i mange treff. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 18. november 2019 Del Skrevet 18. november 2019 Har noen her prøvd å strategisk krympe en ullgenser i vask? Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 23. november 2019 Del Skrevet 23. november 2019 Raspeball skrev (På 28.10.2019 den 21.58): Er ute etter tips til ny Duffel coat. Gjerne konkrete tips til merke/modell, men der skal jeg alltids kunne gjøre research på egen hånd. Men, dersom noen har gode tips til butikker/nettbutikker (om det er norske forhandlere så er jo det å foretrekke, men det er kanskje for mye forlangt), så er det gull. Vintage er alltid noe jeg er på utkikk etter, men når man bor langt nord og langt vekk fra det meste er ikke det alltid den beste muligheten. Fint å kunne holde seg under 5k. Greide aldri helt å bestemme meg for om Duffel er veien å gå. Tanken er å kunne bruke den med dress/penere antrekk. Jeg tenkte automatisk Duffel, da jeg bor langt nord og det er varierende grad av kaldt store deler av året. Nå er jeg ikke så sikker på om Duffel er veien å gå, men kanskje en mer tradisjonell frakk? Noen som har noen råd angående akkurat dette? 1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 15. desember 2019 Del Skrevet 15. desember 2019 (endret) Skal kjøpe en ullfrakk, enkeltspent. Hva tenker dere om farge? Blir enten blå eller grønn/brun. Blått er nok mest flatterende, men det kan bli mye blått? Man bruke gjerne blå jeans/bukse Brunt/grønt avhenger mer av hvordan fargen er i forhold til om den kler hud-tonen eller ikke, men definitivt mer allsidig? Endret 15. desember 2019 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. desember 2019 Del Skrevet 16. desember 2019 Jeg har en som er mørk grå. Bruker den hovedsakelig når jeg går med blazer/dress, så blir ikke brukt så ofte. Men syns fargen er ganske allsidig. Lenke til kommentar
Fjellrapp Skrevet 16. februar 2020 Del Skrevet 16. februar 2020 Jeg har langt hår (snart treffer det vel skuldrene) håret er også ganske tynt. Har dere noen lure forslag til hårvoks? Jeg setter ofte håret opp med strikk, men ønsker å prøve å "style" det litt i blant også. Vurderer denne: https://www.blush.no/product/784807/haarpleie/haarstyling/renati-extreme-hair-play-paste# Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 10. mars 2020 Del Skrevet 10. mars 2020 Noen som vet om Menswear dressene er half eller full canvas? Evt om noen butikker i Oslo som selger dette under 10k? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 28. mars 2020 Del Skrevet 28. mars 2020 Hei, er Care of Carl LEGIT ? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 28. mars 2020 Del Skrevet 28. mars 2020 Need44speed skrev (7 timer siden): Hei, er Care of Carl LEGIT ? Ja 1 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 29. mars 2020 Del Skrevet 29. mars 2020 tenker på om klærne er ekte eller fake Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Tviler på at de selger fake. Er jo en etablert butikk. 2 1 Lenke til kommentar
dover606 Skrevet 1. april 2020 Del Skrevet 1. april 2020 Need44speed skrev (På 18.11.2019 den 13.07): Har noen her prøvd å strategisk krympe en ullgenser i vask? Lønner seg dessverre ikke – høy risiko for å tove ull, noe som fortykker og forminsker ullstrukturen. Blir trangt, ubehagelig og lite pent. BMWcoupeftw skrev (På 10.3.2020 den 20.33): Noen som vet om Menswear dressene er half eller full canvas? Evt om noen butikker i Oslo som selger dette under 10k? Menswear-dressene er enten half eller full canvas limt. Fysisk sydd canvas koster 10k+. Tilbud på ordentlig sydd canvas under 10k må være seasonal sale fra bl.a. Quy & Co. og Cavour. Need44speed skrev (På 28.3.2020 den 17.15): Hei, er Care of Carl LEGIT ? Som PatSharpX og Lami sier, ja, nettbutikken er legitim . De er pr. dags dato den mest seriøse nettbutikken for herreklær i Skandinavia med eminent kundeservice og vareutvalg. 1 Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 1. oktober 2020 Del Skrevet 1. oktober 2020 Er ute etter en vest (waistcoat) - tweed eller likende stoff. Tanken er å ha den som et odd plagg (skal ikke matche et sett), men i en klassisk farge (grå/brun/grønn/, men kanskje ikke navy). Har sjekket et utvalg norske nettbutikker, feks. Care of Carl, men utvalget er begrenset eller ikke-eksisterende. Noen som sitter på tips til nettbutikker, norske såvel som utenlandske? (Ja, jeg kan alltids søke, og det har jeg selvfølgelig gjort, men ofte er det jo noen tips man ikke ender opp med å søke seg fram til) Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Noen erfaringer med å endre farge på feks bukser med tekstilfarge her? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 5. oktober 2020 Del Skrevet 5. oktober 2020 Tenkerå få meg nye skjorter, er Melka skjorter ok kvalitet for prisen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå