Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Si meg hvor du får ekte Dolce & Gabbana bukse for 400 kr eller hva med en skjorte til 300 kr så skal jeg sende mine varer i retur :p Akkuratt Dolce & Gabbana er litt vanskelig å fake. De henger altid med en holografisk lapp i tilleg til utrolig mange andre lapper. En annen ting er at jeg altid begynner med de høyeste prisene først. Når noe begynner å bli mistenkelig billig i forhold til resten begynner det å ringe bjeller i hodet mitt :)

 

Noen solbriller der som var fine ?

Lenke til kommentar
Er det toll på klær og sko? Mva kjem vel på uansett, men kor mykje frakt blir det?

6025161[/snapback]

det er toll på klær som koster mer enn 200 kroner. men, dersom man handler av privatpersoner på for eksempel ebay, er de fleste selgere snille og skriver en lav verdi på pakken (hvis man spør pent), så den sklir gjennom tollen uten å bli åpnet.

 

frakt kommer an på vekten på pakken, samt hvor den blir sendt fra. frakt fra usa (ebay.com) er dyrere enn frakt fra england (ebay.co.uk).

 

edit: endret 'varer' til 'klær'.

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Er det toll på klær og sko? Mva kjem vel på uansett, men kor mykje frakt blir det?

6025161[/snapback]

det er toll på klær som koster mer enn 200 kroner. men, dersom man handler av privatpersoner på for eksempel ebay, er de fleste selgere snille og skriver en lav verdi på pakken (hvis man spør pent), så den sklir gjennom tollen uten å bli åpnet.

 

frakt kommer an på vekten på pakken, samt hvor den blir sendt fra. frakt fra usa (ebay.com) er dyrere enn frakt fra england (ebay.co.uk).

 

edit: endret 'varer' til 'klær'.

6025198[/snapback]

Eller kan man få dem til å skrive gave på pakken. selv har jeg fått pakker til nermere 400 kr som det ikke har stått gave på og som det har stått den faktiske prisen på uten at jeg har måttet betale moms. Det har vel litt med hvor heldig man er.

 

Frakt er noe man må være veldig ops på. Det er ikke slik at varer fra england er nødvendigvis billigere å frakte enn varer fra hong kong. Det finnes et helt sinnsykt anntall leverandører av posttjenester og disse koster veldig forskjellig. En annen ting er at man betaler shipping og handeling. Handeling er betaling for at seller pakker varen så hvor mye selgeren krever for det er forskjellig. Man kan finne varer som koster 25 pung fra england (nesten 300 kr) å frakte, men man kan også finne varer fra kong kong til 10 $ (70 kr). Selgere opperer med pris på frakt opp til en viss vekt. Det vanligste er 1 eller 3 kg.

Lenke til kommentar
Noen som så finalen i Shopaholics i dag? Mario hadde kule sko, eller hva Joachim? ;)

6023799[/snapback]

Så nok ikke det, men det hørtes jo lovende ut?

6024206[/snapback]

 

Han kjøpte de hvite med svarte ruter på skrå over.

6024467[/snapback]

Små-moro. Men nå har ikke alltid nivået i shopaholics vært helt noe å hoppe i taket over så.

Lenke til kommentar
Har aldri sett ei dame som er over pubertetsalderen som kunne trenge silikon(i bryst eller leppe, eller andre ting for den slags skyld).

 

:shrug:

6027201[/snapback]

Det har jeg. Dessuten er det en aldri så liten misforståelse (ikke at jeg antyder at du impliserer det i innlegget ditt (huff, for en setning)) at alle damer gjør dette for oss gutta skyld.

 

Jeg er helt for saltvannsinnlegg, colagen og andre kosmetiske operasjoner så lenge det kan bidra til bedre selvtillit for vedkommende. :)

Lenke til kommentar

Til en viss grad er jeg enig i at det kan gjøre bra for noen. For de fleste vil det derimot bare gjøre slik at man finner nye feil man har lyst til å rette på. Jeg er "motstander" av at helt normale jenter får for seg at de trenger å fikse på kroppen sin for å føle seg bra. Dog, bunner det hele ned til at det er deres kropp og de må få gjøre hva de vil med den.

Lenke til kommentar
Noen som så finalen i Shopaholics i dag? Mario hadde kule sko, eller hva Joachim? ;)

6023799[/snapback]

Så nok ikke det, men det hørtes jo lovende ut?

6024206[/snapback]

 

Han kjøpte de hvite med svarte ruter på skrå over.

6024467[/snapback]

Små-moro. Men nå har ikke alltid nivået i shopaholics vært helt noe å hoppe i taket over så.

6027030[/snapback]

Hehe, er easy det de driver med. Tenkte faktisk på deg da jeg så finalen og de skoene:-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...