Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva gjør man med den tynne delen av slipset som henger bak selve forsiden av slipset når man har det på seg? Skal man bare ta det bak den lille snora som henger bakpå slipset? Eller hva er greia for tida?

 

Ser at en del menswearbloggere liker å ha den tynne delen løs, altså ikke i hempa, til og med kan den være lengre enn den tjukke delen. 

Lenke til kommentar

Jeg er uenig i at man trenger slipsnål

Står ingenting med at du må ha det, gjør det? Men om du har det så kan man slenge det på, alt etter preferanser. Jeg personlig liker å holde slipset på plass uten at det flyr til alle kanter om det kommer vind.  

Lenke til kommentar

Går du med jakka på hele dagen lang da på en varm dag da? Slips kant fint brukes uansett om man har jakke eller ikke, det samme med sløyfe. Desto større grunn til å bruke en slipsnål om jakka blir kastet fra seg. Noe som det åpenbart er en stor sjanse for at det gjør når det ofte blir varmt på denne tiden av året.

Du om det hvert fall. Har enda til gode til å høre om en jente som ikke liker det og dessuten så skiller man seg mye mer ut fra den kjedelig mannen med standard outfit. 

Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd å få "slips i sennepen" ved å ikke ha slipsnål. Jeg kler meg heller ikke nødvendigvis etter hva jenter liker. De liker vel egentlig menn som er komfortable med klærne og klesvalgene sine. Hvis jeg tar av meg jakka, så tar jeg også av meg slipset. Personlig synes jeg det ser veldig dumt ut å ha på slips uten jakke. Så til mitt bruk er slipsnål overflødig. Derfor er jeg uenig

Lenke til kommentar

Har aldri fått helt tak på hva som er innafor med bruk av svart slips. Ble lært opp til at det kun brukes i begravelser, men nå bruker vel mange det til fest også. Hva med 17.mai?

Svart slips kan du bruke når du vil, enn så lenge det passer med hva du bruker. Bruker det selv bare i begravelse, men har noe med at jeg har mye mer sansen for navy dress da jeg synes det gir langt flere muligheter.

 Mange som bruker svart slips med svart dress og gjerne en hvit skjorte under på 17 mai og andre festligheter. Så det er ikke noe problem. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...