Anti LFC Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Av de bildene der føler jeg at det kun var det bilde nederst i midten som så direkte dumt ut. Det kommer veldig an på buksa du bruker syns jeg. Personlig havner buksa fort kant i kant eller litt nedenfor øverste del av skoene. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Hvordan har man egentlig buksa når man har på Chelseaboots? Skal/bør man brette opp buksa slik at de på en måte er oppå skoa? http://static.fashionbeans.com/wp-content/uploads/2015/04/5footwearboots.jpg Se de tre første bildene. Jeg vet man kan bestemme selv etc., men hva er vanligst? Har et par sorte skinn Chelsea-boots, og er ganske ny i den verdenen. Vet derfor ikke hvordan man bør ha buksa slik at det ser best mulig ut. Kanskje tåpelig spørsmål, men det får så være Det kommer, som det meste annet som har med å kle seg, an på kombinasjonen av sko og bukse. Det er ganske stor forskjell på estetikken til et par raw denim-bukser med feite cuffs og en smal utvasket bukse. Bruk øynene. Lenke til kommentar
Princeton Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg er på utkikk etter at par pensko(til dress) i Trondheim. Tips til hvor jeg bør gå? Synes Høyer har mye fine sko, men kun dyre? (3k +) Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg er på utkikk etter at par pensko(til dress) i Trondheim. Tips til hvor jeg bør gå? Synes Høyer har mye fine sko, men kun dyre? (3k +) Er nok det prisnivået du bør forbrede deg på hvis du skal ha kvalitetssko i Norge. Lenke til kommentar
Dreamspace Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Ja, skal du kjøpe skikkelige sko, så begynner de stort sett på 2500 her i landet. Da finner du Loake og liknende merker. Ellers vil jeg tipse deg om å følge med når det er salg (vinter/sommer/høst), da skal det ikke være noe problem å finne skikkelige sko til 1000-2000 kr. Men nå regner jeg med du må ha noe asap? Sjekk ut http://www.pediwear.co.uk/sale/ Ser det ligger ymse Loake til tusenlappen der. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Noen som har noen gode bilde/motesider? Type business casual Thechriscourse har vel en del bilder. Siden er nede nå virker det som, men de har jo en Facebook-side også: https://www.facebook.com/thechriscourse?pnref=lhc Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Hvilken stil representerer de enorme jakkeslagene Musk sporter her? https://www.youtube.com/watch?v=OJNiVujz8VQ Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Slagene er ikke enorme, men helt standard 'sharktooth'. Disse er faktisk godt balansert til skuldrene hans. Egentlig hører disse til på dobbelspente dresser, men du ser dem gjerne på enkeltspente også, som f eks på dresser fra Tom Ford, som mye mulig er det han duden går i. Skjortekragen derimot, gjør at den korte halsen hans virker enda lavere. Her har han ikke hatt gode rådgivere, for det er ikke noe problem å få skjorter som gjør at halsen virker lengre. Kunne nesten si at Musk og dansken godt kunne byttet skjorter, for intervjuerens krage er nærmest for lav for hans lange hals. Vel har de mange storker i Danmark, men en trenger ikke herme av den grunn. Og jakkeslagene latterlig smale, men det er jo fashion; et helt annet department og har lite og ingen ting med stil å gjøre. 1 Lenke til kommentar
Dreamspace Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Elon Musk bruker Tom Ford fra topp til tå, og har gjort det i en del år. Tom Ford har selv hentet mye inspirasjon fra 70-tallet, da spesielt fra Tommy Nutter og Edward Sexton (Begge var med på å starte "Nutters of Savile Row", derav veldig lik stil). Noen av dressmodellene til Tom Ford blir litt vel 70-talls for min del, da buksene kan være veldig vide ved anklene, nesten boot-cut. Skjortene har også noe 70-talls preg, med veldig høye krager. Samme med skoene. Her er en dress fra Edward Sexton. Merk deg: -Store lommer -Store, spisse jakkeslag -5 knapper på ermet -Roped shoulders Tom Ford Om du vil har Tom Ford/Sexton look på budsjett, sjekk ut Suitsupply Washington. 1 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Og Tom Ford har levert dressene til James Bond i de siste filmene. (Men ikke skjortene.) Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Og Tom Ford har levert dressene til James Bond i de siste filmene. (Men ikke skjortene.) Dog ikke med de brede slagene: Skal forøvrig på Bond-premiere med martinis o.l. imorgen, får vel finne frem slipset..! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Skal forøvrig på Bond-premiere med martinis o.l. imorgen, får vel finne frem slipset..! Ble invitert jeg også, men droppet det. Colosseum kl 16? Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Skal forøvrig på Bond-premiere med martinis o.l. imorgen, får vel finne frem slipset..! Ble invitert jeg også, men droppet det. Colosseum kl 16? Nix, en helt annen by. Er et arrangement i regi av en leverandør(jobb). Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Skal forøvrig på Bond-premiere med martinis o.l. imorgen, får vel finne frem slipset..! Ble invitert jeg også, men droppet det. Colosseum kl 16? Nix, en helt annen by. Er et arrangement i regi av en leverandør(jobb). Samme her også, bare da i Oslo Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Tips til slips & sløyfer som passer til en slik dress? Har en hvit skjorte og en hvit og lyseblå(striper) skjorte å bruke til. Tenker å finne meg noen brune sko også. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Tips til slips & sløyfer som passer til en slik dress? Har en hvit skjorte og en hvit og lyseblå(striper) skjorte å bruke til. Tenker å finne meg noen brune sko også. Mørkeblå, mørkebrune, burgunderrøde, mørkegrønne osv. De fleste farger passer til en mørkeblå dress. Drit i sløyfe, det er døvt. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Fytti for en stygg krage, og for et fælt slips. 2 Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Og den slipsnålen med et eller annet emaljert som nesten passer, men bare ødelegger for, mønsteret i slipset. Kombinasjonen av fargen på skjorten, kragen på skjorten, slipset, slipsknuten og hvordan slipset ligger klistret fast i skjorten av slipsnålen gjør antrekket til noe av det minst inspirerende og mest livløse jeg har sett. Men for Magiii sitt spørsmål: fargene som Jørgen nevner. Dersom du starter på scratch vil jeg anbefale ensfargede slips med en interessant tekstur, så er du mer safe når det gjelder mønsteret i skjorten. Personlig er jeg svak for grenadine og shantung, men shantung er kanskje ikke første slipset man kjøper. Uformelt er det også. 1 Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Og den slipsnålen med et eller annet emaljert som nesten passer, men bare ødelegger for, mønsteret i slipset. Kombinasjonen av fargen på skjorten, kragen på skjorten, slipset, slipsknuten og hvordan slipset ligger klistret fast i skjorten av slipsnålen gjør antrekket til noe av det minst inspirerende og mest livløse jeg har sett. i Typisk bilde som blir lagt ut på sånne inspirasjonssider på instagram. Classy, gentleman, dapper osv. Verste jeg vet. 1 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Ville valgt noe i kontrastfarge, men dempet sånn som dressen. Kunne vært fint med et slips som gikk i rust-farge. Gjerne litt grovt i veven, blir litt variasjon da. Sløyfe synes jeg kanskje bare går sammen med vest. Det blir for mye skjorte ellers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå