Phelge Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 (endret) Da har jeg kommet et steg nærmere dressen fra T-Michael. På sommerferie i Bergen startet prosjektet med en tur innom Skostredet og en samtale med Michael selv. Nå er jeg tilbake i Oslo, og alt videre kommer til å skje fra butikken i Kirkegata. Dressen min tar utgangspunkt i hans Malcolm 2x1 DB. Jeg trodde etter første besøk jeg hadde bestemt meg for stoff, men med så mange valgmuligheter man har, er det lett å bli ubesluttsom. Spesielt på første bespoke-prosjekt. I butikken ble jeg møtt av en veldig hyggelig dame, som var full av kunnskap om skredderfaget og den rene estetiske delen av å kle seg opp, og som hadde all tålmodighet i verden til meg. Servicen har vært 10/10 både i Bergen og Oslo. Etter å ha brukt anslagsvis 45 minutter i butikken på å holde stoffer opp mot hverandre, mot ferdige jakker, i forskjellige lysforhold osv, har jeg fått låne med meg hjem stoffene. Nå har jeg bestemt meg for det stoffet jeg opprinnelig ønsket, Holland & Sherry 608022. Marineblått herringbonemønster. Hver stripe (en av hver retning i vinkelen) er ca 4mm målt med Staedtler linjal. Bildet under er ikke riktig i fargene, men lyssettningen gjør at mønsteret vises godt. I vanlig dagslys er mønsteret subtilt og ikke synlig fra avstand, men gir en meget fin tekstur og dybde i stoffet. For fargen kan man tenke den klassiske mørke marineblå dressen. Beskrivelsen er ikke helt Pantone-nøyaktighet, men gir vel en grei idé. På mandag leverer jeg tilbake stoffene og tar mål. Fortsettelse følger. Holland & Sherry 608022. Ikke riktig i fargen, men er med vilje tatt i en lyssetting som viser frem mønsteret. Malcolm 2x1. Utgangspunkt for mitt design. Omtrent fargen på stoffet jeg har valgt. Bildet er stjelt fra Well Dressed Dad. Endret 8. august 2015 av Phelge 5 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Fint stoff, men finner ikke den dressen hos T-Michael. Har du en link? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Malcolm DB Takk. Jeg hadde kanskje klart å finne den selv... Ser fin ut, typisk britisk med en vri. Du vil virke slank i den. Én knapp og uten lommer skaper inntrykk av en lang overkropp Om jeg ikke tar mye feil har han lagt lommene inn i sidesømmen. Det har jeg sett han har gjort før. Slagene er mellomvide, det bør passe for de fleste. Fint stoff, det er noe som skiller seg litt ut, uten å bråke for mye. Og fra Holland & Sherry kommer det kvalitet, de tuller ikke der i gården. Hva slags bukser ser du for deg? Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Da har jeg kommet et steg nærmere dressen fra T-Michael. Spennende! Håper du oppdaterer oss videre Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Da har jeg kommet et steg nærmere dressen fra T-Michael. Spennende! Håper du oppdaterer oss videre Håper han gjør alvor av å starte en egen tråd. Lettere for oss andre å følge med da. Kjekker for han og, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Egen tråd kan følges herfra videre i prosjektet. Har lagt til svar på Dag sitt innlegg om lommer og bukser. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Noen som har erfaring med hva det koster å sende et par skjorter fra USA på rimeligste vis? Evt. som kjenner til billige proxy-tjenester? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 10. august 2015 Del Skrevet 10. august 2015 Tenkte å bestille et par ting fra ralphlauren.com nå. Er det noe spesielt jeg må tenke på mtp. ekstrakostnader? Lenke til kommentar
rankine Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Tenkte å bestille et par ting fra ralphlauren.com nå. Er det noe spesielt jeg må tenke på mtp. ekstrakostnader?25 % mva, 10,7 % toll og tollgebyr i utgangspunktet Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Harvie & Hudson kjører disse dager samme tilbud som Charles Tyrwhitt; 4 skjorter for £100. Ikke bare classic fit, men også slim fit. Om noen har lyst å gå opp et par trinn i kvalitet og kjenne på den ekte Jermyn Street-feelingen, så må de kjenne sin besøkelsestid. Det er nå toget går. Lenke til kommentar
toth Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Da har jeg kommet et steg nærmere dressen fra T-Michael. På sommerferie i Bergen startet prosjektet med en tur innom Skostredet og en samtale med Michael selv. Nå er jeg tilbake i Oslo, og alt videre kommer til å skje fra butikken i Kirkegata. Dressen min tar utgangspunkt i hans Malcolm 2x1 DB. Jeg trodde etter første besøk jeg hadde bestemt meg for stoff, men med så mange valgmuligheter man har, er det lett å bli ubesluttsom. Spesielt på første bespoke-prosjekt. I butikken ble jeg møtt av en veldig hyggelig dame, som var full av kunnskap om skredderfaget og den rene estetiske delen av å kle seg opp, og som hadde all tålmodighet i verden til meg. Servicen har vært 10/10 både i Bergen og Oslo. Etter å ha brukt anslagsvis 45 minutter i butikken på å holde stoffer opp mot hverandre, mot ferdige jakker, i forskjellige lysforhold osv, har jeg fått låne med meg hjem stoffene. Nå har jeg bestemt meg for det stoffet jeg opprinnelig ønsket, Holland & Sherry 608022. Marineblått herringbonemønster. Hver stripe (en av hver retning i vinkelen) er ca 4mm målt med Staedtler linjal. Bildet under er ikke riktig i fargene, men lyssettningen gjør at mønsteret vises godt. I vanlig dagslys er mønsteret subtilt og ikke synlig fra avstand, men gir en meget fin tekstur og dybde i stoffet. For fargen kan man tenke den klassiske mørke marineblå dressen. Beskrivelsen er ikke helt Pantone-nøyaktighet, men gir vel en grei idé. På mandag leverer jeg tilbake stoffene og tar mål. Fortsettelse følger. HSherringbone.jpg Holland & Sherry 608022. Ikke riktig i fargen, men er med vilje tatt i en lyssetting som viser frem mønsteret. Malcolm21.jpg Malcolm 2x1. Utgangspunkt for mitt design. Omtrent fargen på stoffet jeg har valgt. Bildet er stjelt fra Well Dressed Dad. Er jeg alene om å føle at jakke uten lommer ser litt.. Feminint ut? Hadde kanskje vært annerledes på en kropp, men på den dukken syns jeg det minnet fælt om en "power-suit"-jakke med en gang jeg så mangelen på lommer av noe slag.. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Nei, det er du neppe. Har ikke tenkt på det før, men du har absolutt et poeng. De lommeløse jakkene hans skaper inntrykk av en lengre overkropp, men det er liksom noe som mangler. Det er litt nakent. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Nei, du er ikke alene. Så jeg kommer til å få lommer på min. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Hei. Tenkte å gjøre et "storinnkjøp" av t-skjorter, ettersom jeg nå kun har t-skjorter med trykk. Ser nå etter noen enkle, gode t-skjorter uten trykk. Helst fysisk butikk, bor i Stavanger. Personlig har jeg ulike t-skjorter til ulikt bruk. Gidder f.eks ikke å legge mye penger i t-skjorter jeg uansett bare bruker hjemme. Har derimot en del finere pique skjorter til andre anledninger. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Det er vel en ganske stor forskjell på t-trøyer og piquetskjorter, selv om de dekker samme stykket hud. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Noen som har problemer med at t-skjorter og piquer blir "skjeve", i form av at sidesømmen enten svinger seg bakover eller forover og ikke forblir vannrett? Det er spesielt på t-skjorter at jeg opplever dette, men også på enkelte piquer. Finnes det en fiffig løsning på å forhindre dette? Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Ja, oppleves i stor grad på dårlige skjorter, og opptrer kanskje noe også på de bedre jeg har. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Loddrett? De fleste t-skjorter jeg har er konstruert med en søm som ikke følger siden helt rett. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Problemet er at ene sømmen ligger mot magen, og andre ligger mot ryggen, akkuratt som tskjorten var vridd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå