Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Da har jeg kommet et steg nærmere dressen fra T-Michael.

På sommerferie i Bergen startet prosjektet med en tur innom Skostredet og en samtale med Michael selv. Nå er jeg tilbake i Oslo, og alt videre kommer til å skje fra butikken i Kirkegata.

 

Dressen min tar utgangspunkt i hans Malcolm 2x1 DB. Jeg trodde etter første besøk jeg hadde bestemt meg for stoff, men med så mange valgmuligheter man har, er det lett å bli ubesluttsom. Spesielt på første bespoke-prosjekt. I butikken ble jeg møtt av en veldig hyggelig dame, som var full av kunnskap om skredderfaget og den rene estetiske delen av å kle seg opp, og som hadde all tålmodighet i verden til meg. Servicen har vært 10/10 både i Bergen og Oslo. 

 

Etter å ha brukt anslagsvis 45 minutter i butikken på å holde stoffer opp mot hverandre, mot ferdige jakker, i forskjellige lysforhold osv, har jeg fått låne med meg hjem stoffene. Nå har jeg bestemt meg for det stoffet jeg opprinnelig ønsket, Holland & Sherry 608022. Marineblått herringbonemønster. Hver stripe (en av hver retning i vinkelen) er ca 4mm målt med Staedtler linjal. Bildet under er ikke riktig i fargene, men lyssettningen gjør at mønsteret vises godt. I vanlig dagslys er mønsteret subtilt og ikke synlig fra avstand, men gir en meget fin tekstur og dybde i stoffet. For fargen kan man tenke den klassiske mørke marineblå dressen. Beskrivelsen er ikke helt Pantone-nøyaktighet, men gir vel en grei idé. 

 

På mandag leverer jeg tilbake stoffene og tar mål. Fortsettelse følger. 

 

post-244494-0-93244700-1439074060_thumb.jpg

Holland & Sherry 608022. Ikke riktig i fargen, men er med vilje tatt i en lyssetting som viser frem mønsteret.

 

post-244494-0-12520700-1439074481_thumb.jpg

Malcolm 2x1. Utgangspunkt for mitt design. Omtrent fargen på stoffet jeg har valgt. Bildet er stjelt fra Well Dressed Dad.

Endret av Phelge
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Takk. Jeg hadde kanskje klart å finne den selv...

 

Ser fin ut, typisk britisk med en vri. Du vil virke slank i den. Én knapp og uten lommer skaper inntrykk av en lang overkropp  Om jeg ikke tar mye feil har han lagt lommene inn i sidesømmen. Det har jeg sett han har gjort før.

Slagene er mellomvide, det bør passe for de fleste.

Fint stoff, det er noe som skiller seg litt ut, uten å bråke for mye. Og fra Holland & Sherry kommer det kvalitet, de tuller ikke der i gården. 

 

 

Hva slags bukser ser du for deg?

Lenke til kommentar

Harvie & Hudson kjører disse dager samme tilbud som Charles Tyrwhitt; 4 skjorter for £100. Ikke bare classic fit, men også slim fit. 

 

Om noen har lyst å gå opp et par trinn i kvalitet og kjenne på den ekte Jermyn Street-feelingen, så må de kjenne sin besøkelsestid. Det er nå toget går.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Da har jeg kommet et steg nærmere dressen fra T-Michael.

På sommerferie i Bergen startet prosjektet med en tur innom Skostredet og en samtale med Michael selv. Nå er jeg tilbake i Oslo, og alt videre kommer til å skje fra butikken i Kirkegata.

 

Dressen min tar utgangspunkt i hans Malcolm 2x1 DB. Jeg trodde etter første besøk jeg hadde bestemt meg for stoff, men med så mange valgmuligheter man har, er det lett å bli ubesluttsom. Spesielt på første bespoke-prosjekt. I butikken ble jeg møtt av en veldig hyggelig dame, som var full av kunnskap om skredderfaget og den rene estetiske delen av å kle seg opp, og som hadde all tålmodighet i verden til meg. Servicen har vært 10/10 både i Bergen og Oslo.

 

Etter å ha brukt anslagsvis 45 minutter i butikken på å holde stoffer opp mot hverandre, mot ferdige jakker, i forskjellige lysforhold osv, har jeg fått låne med meg hjem stoffene. Nå har jeg bestemt meg for det stoffet jeg opprinnelig ønsket, Holland & Sherry 608022. Marineblått herringbonemønster. Hver stripe (en av hver retning i vinkelen) er ca 4mm målt med Staedtler linjal. Bildet under er ikke riktig i fargene, men lyssettningen gjør at mønsteret vises godt. I vanlig dagslys er mønsteret subtilt og ikke synlig fra avstand, men gir en meget fin tekstur og dybde i stoffet. For fargen kan man tenke den klassiske mørke marineblå dressen. Beskrivelsen er ikke helt Pantone-nøyaktighet, men gir vel en grei idé.

 

På mandag leverer jeg tilbake stoffene og tar mål. Fortsettelse følger.

 

HSherringbone.jpg

Holland & Sherry 608022. Ikke riktig i fargen, men er med vilje tatt i en lyssetting som viser frem mønsteret.

 

Malcolm21.jpg

Malcolm 2x1. Utgangspunkt for mitt design. Omtrent fargen på stoffet jeg har valgt. Bildet er stjelt fra Well Dressed Dad.

Er jeg alene om å føle at jakke uten lommer ser litt.. Feminint ut? Hadde kanskje vært annerledes på en kropp, men på den dukken syns jeg det minnet fælt om en "power-suit"-jakke med en gang jeg så mangelen på lommer av noe slag..
Lenke til kommentar

Hei.

Tenkte å gjøre et "storinnkjøp" av t-skjorter, ettersom jeg nå kun har t-skjorter med trykk. Ser nå etter noen enkle, gode t-skjorter uten trykk. Helst fysisk butikk, bor i Stavanger.

 

Personlig har jeg ulike t-skjorter til ulikt bruk. Gidder f.eks ikke å legge mye penger i t-skjorter jeg uansett bare bruker hjemme. Har derimot en del finere pique skjorter til andre anledninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...