Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen spesielle "regler" for å bruke dress, men uten slips? Har en greie i neste uke hvor jeg vil legge inn minimalt med innsats, og føler virkelig ikke for slips.

Jeg synes i alle fall at det går helt fint, så lenge man er komfortabel med det selv.
Lenke til kommentar

Om jeg først skal bruke slips til casual/halv-formelt opplegg, så går det som oftest i strikket slips av ull eller silke/lin, eventuelt med flat ende. Kjører også mer casual dress/skjorte kombinasjon, og semsket sko (loafers, double monks, derbys).

Men som nevnt over, så er det ingen problem å droppe slips. 

Lenke til kommentar

Endelig noe fornuftig fra minmote: Den eneste slipsknuten du trenger å kunne

Vi i MinMote går med på at det finnes mange forskjellige måter å vikle et tøystykke på, men når det kommer til slipsknuter er det i grunn bare én du trenger å kunne: Four-in-hand-knuten.

Edit: Som vanlig er det første som dukker opp i kommentarfeltet "dobbel windsor".

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Husker ikke om det var GQ eller Esquire som postet, men den saken dukket opp i FB-feeden min for en dag eller to siden. Gratulerer til MinMote med nye høydare innenfor journalistikk; oversette en sak fra engelsk til norsk...

Og facepalm går til alle windsor-fanboys.

Endret av Phelge
Lenke til kommentar

Vi i MinMote går med på at det finnes mange forskjellige måter å vikle et tøystykke på, men når det kommer til slipsknuter er det i grunn bare én du trenger å kunne: Four-in-hand-knuten.

Edit: Som vanlig er det første som dukker opp i kommentarfeltet "dobbel windsor".

Selvfølgelig, du kanke' bruke sånne "fjortis-newbie-knuter"! Dersom du ikke trenger 3 meter slips, to matroser og en speidergutt som knuteassistenter så bryr du deg ikke nok til å i det hele tatt trenge slips. 

Lenke til kommentar

Ærlig talt.  Det er greit å være lat, men Four-in-hand er vel den desidert dølleste knuten som finnes, samt en av de støggeste.  Som et minimum så kan en jo lære seg å knyte en Pratt, så knuten i det minste blir symmetrisk og ikke ser ut som et takras.

Endret av Belfaborac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ærlig talt. Det er greit å være lat, men Four-in-hand er vel den desidert dølleste knuten som finnes, samt en av de støggeste. Som et minimum så kan en jo lære seg å knyte en Pratt, så knuten i det minste blir symmetrisk og ikke ser ut som et takras.

Lol. Du har totalt misforstått poenget med FiH.

• Liker 1
Lenke til kommentar

FiH er den mest anvendellige knuten av dem alle. Windsor og desslike kan gå ved veldig cutaway, men med kvalitetsslips ala 7 fold blir det lett for mye der like oppunder haken. Jeg bruker slips 99 av 100 dager og klarer med med enkel event dobbel FiH.

Lenke til kommentar

Har forelsket meg...

Har lommebok fra Ettinger, i rødt skinn med samme gulfarge inn som i denne. Nå skal jeg pinadø skrape sammen til denne og det så er det siste jeg gjør i denne verden. Ekte kjærlighet skal en aldri rygge unna. Det har jeg alltid sagt.

post-181154-0-97246800-1434203677.jpg

post-181154-0-68092400-1434203687.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sjekk Frank Engen sin kommentar helt nederst. "Liker en skikkelig Windsor, knuten skal synes!" og sjekk profilbildet hans  :rofl: 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...