Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg først skal bruke slips til casual/halv-formelt opplegg, så går det som oftest i strikket slips av ull eller silke/lin, eventuelt med flat ende. Kjører også mer casual dress/skjorte kombinasjon, og semsket sko (loafers, double monks, derbys).

 

Men som nevnt over, så er det ingen problem å droppe slips. 

Lenke til kommentar

Endelig noe fornuftig fra minmote: Den eneste slipsknuten du trenger å kunne

 

Vi i MinMote går med på at det finnes mange forskjellige måter å vikle et tøystykke på, men når det kommer til slipsknuter er det i grunn bare én du trenger å kunne: Four-in-hand-knuten.

Edit: Som vanlig er det første som dukker opp i kommentarfeltet "dobbel windsor".

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Husker ikke om det var GQ eller Esquire som postet, men den saken dukket opp i FB-feeden min for en dag eller to siden. Gratulerer til MinMote med nye høydare innenfor journalistikk; oversette en sak fra engelsk til norsk...

 

Og facepalm går til alle windsor-fanboys.

Endret av Phelge
Lenke til kommentar

Endelig noe fornuftig fra minmote: Den eneste slipsknuten du trenger å kunne

 

Vi i MinMote går med på at det finnes mange forskjellige måter å vikle et tøystykke på, men når det kommer til slipsknuter er det i grunn bare én du trenger å kunne: Four-in-hand-knuten.

Edit: Som vanlig er det første som dukker opp i kommentarfeltet "dobbel windsor".

 

 

Selvfølgelig, du kanke' bruke sånne "fjortis-newbie-knuter"! Dersom du ikke trenger 3 meter slips, to matroser og en speidergutt som knuteassistenter så bryr du deg ikke nok til å i det hele tatt trenge slips. 

Lenke til kommentar

Ærlig talt.  Det er greit å være lat, men Four-in-hand er vel den desidert dølleste knuten som finnes, samt en av de støggeste.  Som et minimum så kan en jo lære seg å knyte en Pratt, så knuten i det minste blir symmetrisk og ikke ser ut som et takras.

Endret av Belfaborac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ærlig talt. Det er greit å være lat, men Four-in-hand er vel den desidert dølleste knuten som finnes, samt en av de støggeste. Som et minimum så kan en jo lære seg å knyte en Pratt, så knuten i det minste blir symmetrisk og ikke ser ut som et takras.

Lol. Du har totalt misforstått poenget med FiH.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har forelsket meg...

Har lommebok fra Ettinger, i rødt skinn med samme gulfarge inn som i denne. Nå skal jeg pinadø skrape sammen til denne og det så er det siste jeg gjør i denne verden. Ekte kjærlighet skal en aldri rygge unna. Det har jeg alltid sagt.

 

post-181154-0-97246800-1434203677.jpg

 

post-181154-0-68092400-1434203687.jpg

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Endelig noe fornuftig fra minmote: Den eneste slipsknuten du trenger å kunne

 

Vi i MinMote går med på at det finnes mange forskjellige måter å vikle et tøystykke på, men når det kommer til slipsknuter er det i grunn bare én du trenger å kunne: Four-in-hand-knuten.

Edit: Som vanlig er det første som dukker opp i kommentarfeltet "dobbel windsor".

 

 

 

Sjekk Frank Engen sin kommentar helt nederst. "Liker en skikkelig Windsor, knuten skal synes!" og sjekk profilbildet hans  :rofl: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...