Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trenger litt råd her. Hvilken skjortefarge vil dere anbefale til tweed blazer(grønn ish), grå ullbukse og blått(strikket,ensfarget) slips?

Lyseblå, gjerne i et stoff med litt grovere tekstur, f. eks oxford.

Endret av JorgenH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger litt buksehjelp. Jeg har en kroppsfasong som er veldig lite kurant ved buksekjøp. Jeg er lav(1.74m) med relativt kraftige bein/lår.

Jeg tenker å kjøpe litt "finere" bukser. Fortrinnsvis chinos, bomullsbukser eller lignende(Noe sånt, eller sånt?). Bukser jeg kan bruke på et kontor uten at det blir for fint. Gjerne smale nede ved fotenden slik at buksen ikke "flagger" når jeg går. Noen som har erfaringer med buksemerker som kunne passet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Noen som kan foreslå noen helt enkle hvite skjorter fra luxire? Føler utvalget deres er alt for komplisert å sette seg inn i. Jeg vil bare ha en standard hvit dresskjorte.

Lenke til kommentar

Marineblå er definitivt mest anvendelig, og et åpenbart valg om du kun skal ha én blazer. Se etter en i relativt grovt stoff (ull) med påsydde lommer/patch pockets og to knapper. Sjekk at den passer godt i skuldrene og at øverste knapp er maks en liten centimeter over navlen (og ikke tett opp under brystkassen, som man litt for ofte ser), og sørg for å få lagt opp ermene så de ikke stikker langt nedover håndbaken din når du står. Videre bør den være lang nok til å dekke rumpa di ganske godt.

Hva vil du si er den mest anvendelige formen? Jeg føler meg mest vel i slim fit, men hvordan ser det ut i mer jobbsammenhenger?

Lenke til kommentar

Marineblå er definitivt mest anvendelig, og et åpenbart valg om du kun skal ha én blazer. Se etter en i relativt grovt stoff (ull) med påsydde lommer/patch pockets og to knapper. Sjekk at den passer godt i skuldrene og at øverste knapp er maks en liten centimeter over navlen (og ikke tett opp under brystkassen, som man litt for ofte ser), og sørg for å få lagt opp ermene så de ikke stikker langt nedover håndbaken din når du står. Videre bør den være lang nok til å dekke rumpa di ganske godt.

Hva vil du si er den mest anvendelige formen? Jeg føler meg mest vel i slim fit, men hvordan ser det ut i mer jobbsammenhenger?

Du bør gå for noe som ikke er tight på noen måte, men om du går for en smalere eller mer tradisjonell passform er opp til deg og hva du er mest komfortabel med.

Lenke til kommentar

Jeg har ett lite dilemma...

Skal kjøpe en PJS Ugo jakke, som er sånn "sports dunjakke", men jeg er midt mellom L & XL.

Dvs i L sitter den bedre på, men armene er for korte, de slutter ca 3cm over handleddet... Slik som på bilde, muligens litt kortere.

XL slutter akkurat ved handleddet, men ikke like bra i skuldrene & rygg, den er mer posete rett og slett.

Hva tenker dere jeg bør gå får?

103ip7p.jpg

Lenke til kommentar

Har noen tips til hvordan man kan gjøre (overraskende) glatte vintersko sikrere? Jeg kjøpte et par sko fra Timberland, type lave støvler, og de har fungert veldig greit hittil, men i dag var det litt mildere og glatt. Jeg er usikker på om det er gummi- eller plastsåle (kanskje en blanding).

Husker ikke nøyaktig hva modellen heter, men de er kjøpt på Skoringen til 1399,-.

Det finnes vel en spray man kan bruke under sålen? Jeg har også hørt at en skomaker kan feste en gummidel framme eller bak på skoen.

PS: Er ikke Timberland-sko kjent for å være glatte? Jeg har brukt dem i en god stund på snø og har aldri hatt noen problemer.

PPS: På våt is/våt snø som har frosset er vel alle sko glatte omså du går med Hakkapelikan-dekk under skoen.

PPPS: Fant nettopp skotråden så poster der i stedetfor.

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke den til mer sportslige aktiviteter og eventuelt i kombinasjon med f.eks. turklær så ville jeg nok gått for XL. Når det snør er ikke korte ermer noe særlig, og det er greit at den ikke trekker seg opp over livet (som den vil gjøre hvis dn er litt liten) når du lukker den igjen.

@ BMWcoupeftw

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Jeg er på utkikk etter en helt enkel marineblå blazer uten noen særlig mønstre eller lignende. En som er lett og har fin form. Hvor finner jeg disse?

Jeg påstå at det finner du nesten over alt omdagen. Hvilken prisklasse tenker du deg?

Kanskje maks 1500kr? Har sett litt på zalando, nelly etc. men finner ikke noe jeg har falt for. Kanskje jeg bare har dårlig øye for mote og hva som er stil :p

Hva er det som er stilsikkert og tidløst innen blazere da? Jeg har aldri vært noe fan av rutete, stripete overdeler.

Lenke til kommentar

Du vet du jobber i Norge når folk ikke forstår kleskoden Casual, selv med denne forklaringen.

Dette er det mest avslappete nivået i kleskode-rangen. Casual kan gjerne være litt fint, men enkelt. Bukse, skjorte og cardigan, eller en løstsittende grå dressjakke går også bra. Man bør imidlertid ikke ha på seg jeans. Man behøver ikke ha slips. Skoene kan være brune, også etter klokken 18.00.

Var visstnok så mange som hadde sturt om dette at det gikk ut mail om at gutta skal komme i dress.

Herregud, Nordmenn har pinlig lite peiling på slik. Og snittalderen på jobben min er nok 45+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...