Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Takk for svar. Skal få dem skreddersydd så håper da passformen blir bra. Er en atletisk mann på 180/77kg. Mulig jeg burde gå for en noe mørkere grå ja. Er litt fan av pin stripe, så lenge de er tynne, men er vel smak og behag.

Peak lapels??

Jeg skriver jo hva peak lapels er for noe. Spisse slag, slike som Harvey Specter/Gabriel Macht har på det bildet der. Evt. bare google det.

Hvor skal du få de sydd?

Er en vennegjeng som har fått en skredder opp 2-3 ganger i året en stund nå. Første gang jeg prøver men de andre har gjort dette en 5-6 år og alle har vært fornøyd hittil. Så bestemmer man selv stoff/mønster/snitt/etc. Veldig bra pris og (tror jeg). 4800 for 2 dresser med vester og 2 skjorter. Ser frem til å få dem. Håper jeg blir like fornøyd som de andre har vært hittil. :)

Thaiskredder, med andre ord.

Han er fra England. Men hva/hvorfra han er/hvor det blir laget bryr meg egentlig svært lite, så lenge det er god kvalitet og bra passform.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Skal få dem skreddersydd så håper da passformen blir bra. Er en atletisk mann på 180/77kg. Mulig jeg burde gå for en noe mørkere grå ja. Er litt fan av pin stripe, så lenge de er tynne, men er vel smak og behag.

Peak lapels??

Jeg skriver jo hva peak lapels er for noe. Spisse slag, slike som Harvey Specter/Gabriel Macht har på det bildet der. Evt. bare google det.

Hvor skal du få de sydd?

Er en vennegjeng som har fått en skredder opp 2-3 ganger i året en stund nå. Første gang jeg prøver men de andre har gjort dette en 5-6 år og alle har vært fornøyd hittil. Så bestemmer man selv stoff/mønster/snitt/etc. Veldig bra pris og (tror jeg). 4800 for 2 dresser med vester og 2 skjorter. Ser frem til å få dem. Håper jeg blir like fornøyd som de andre har vært hittil. :)

Thaiskredder, med andre ord.

Han er fra England. Men hva/hvorfra han er/hvor det blir laget bryr meg egentlig svært lite, så lenge det er god kvalitet og bra passform.

4800 kr for 2 dresser og 2 skjorter, og attpåtil skreddersydd? Da er vel god kvalitet mer eller mindre umulig.

Lenke til kommentar

Hvor krise blir det med sko og belte i brun til koksgrå dress?

*I utgangspunktet tenker jeg det blir for stor kontrast. Kanskje det funker viss jeg får til en litt mørkere bruntone med skokrem (cannon).

Kanskje jeg blir nødt til å skaffe meg et par sorte Aldwych, som Retro her i Trondheim hadde fått inn...

Brune sko og koksgrå kan gå hvis den er mer mot lys grå. Brun er jo også så mangt. Ikke at dette bildet gir mer enn en indikator, men som et hint.

attachicon.gifenhanced-buzz-969-1388440300-0.jpg

Enig. Dressen min er derimot mørk, omtrent som denne fargen: http://edgecontrol.menswear.se/images/products/850/kostym__klassisk_kolgr_1352809417.jpg

Med sko som disse: http://www.bradshawandlloyd.com/media/catalog/product/cache/1/image/756x395/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/a/cannon_dark_brown_detail.jpg

Det blir kanskje å strekke strikken litt langt. Kanskje det hjelper med navy slips som er fint til skoene.

Hvis du har mulighet til å bruke sorte sko så tror jeg det ville blitt best.

De du linker til her hadde vært fjonge til en lys grå, men kan bli litt krevende til en så mørk dress. Kan være slipset hjelper. :-)

Lenke til kommentar

4800 kr for 2 dresser og 2 skjorter, og attpåtil skreddersydd? Da er vel god kvalitet mer eller mindre umulig.

Den jeg så kompisen hadde på (som fikk meg til å ville være med/bestille meg 2 selv) var veldig bra/kjentes bra ut. Han hadde hatt den i snaue 2 år og så fortsatt nesten ny ut. Før jeg selv har fått mine 2 kan jeg dog ikke si noe selv. Sier ifra når jeg har fått mine hva jeg synes :)

Edit: Men som man sikkert skjønner av komentarene mine er ikke jeg veeldig opptatt av mote etc. Har et par dresser fra Tiger of Sweeden/Boss etc fra før, men vil prøve å se hvordan skreddersydde dresser føles. Håper det blir like bra som jeg håper :)

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Nei. Selv om noe er billig så må det ikke være dårlig. I Thailand før du drittbillige dresser, skreddsydd, i veldig god kvalitet. Det kan være fyren får de sydd i Thailand.

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på sesongen. Er du i Thailand om sommeren/tidlig høst ligger skredderne langflate etter deg og selger ofte med tap bare for å holde cash flowen i orden. Jeg var innom en i sommer og fikk laget meg et dusin skjorter og noen bukser i tillegg til to dresser og en frakk. Det er ikke superkvalitet, men milevis over hva jeg kan få i butikk i Norge til samme pris.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Selv om noe er billig så må det ikke være dårlig. I Thailand før du drittbillige dresser, skreddsydd, i veldig god kvalitet. Det kan være fyren får de sydd i Thailand.

Jeg kunne kanskje gått med på det hvis det var 4800 for en dress, men ikke for hele den pakka. De fleste thaiskreddere er ikke kjent for å ha spesielt god kvalitet heller, nei.

Lenke til kommentar

Jeg kunne kanskje gått med på det hvis det var 4800 for en dress, men ikke for hele den pakka. De fleste thaiskreddere er ikke kjent for å ha spesielt god kvalitet heller, nei.

Hvis du tror (noe du gir uttrykk for her) at pris er avgjørende for kvalitet så er du latterlig langt ute på viddene spør du meg. Jeg er HELT sikker på at du kan få denne pakken med VELDIG god kvalitet for 4800kr, men du kan også helt sikkert ende opp med middels/dårlig kvalitet til samme pris også. Det som er avgjørende er personen/firmaet som gjør arbeidet.

Noen av de beste klærne/som har holdt lengst jeg har hatt har vært "billige" les jakke til 2000kr som har holdt i 10 år og fortsatt er som ny, mens noe av det dårligste jeg har hatt har vært "dyre" les bukse til 3000kr som har holdt er par mnd.

Uansett, å gå så hardt ut med å si at det MÅ være dårlig kvalitet når du virkelig ikke har nok informasjon er temmelig latterlig.

Jeg velger å tro at siden de jeg kjenner som bruker han jeg var hos igår har brukt ham i 5-6 år, alle er opptatt av mote/stil/kvalitet og alle er veldig fornøyd og kommer tilbake at scenario 1 (god kvalitet til billig pris) er riktig.

Edit: Mulig jeg tar feil, men til den prisen har jeg ikke noe imot å ta sjansen. I hvert fall ikke når de som anbefaler ham ikke er "en venn av en venn av en bekjent", men kompiser jeg har kjent i 10-15 år.

Endret av wampster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du tror (noe du gir uttrykk for her) at pris er avgjørende for kvalitet så er du latterlig langt ute på viddene spør du meg. Jeg er HELT sikker på at du kan få denne pakken med VELDIG god kvalitet for 4800kr, men du kan også helt sikkert ende opp med middels/dårlig kvalitet til samme pris også. Det som er avgjørende er personen/firmaet som gjør arbeidet.

Noen av de beste klærne/som har holdt lengst jeg har hatt har vært "billige" les jakke til 2000kr som har holdt i 10 år og fortsatt er som ny, mens noe av det dårligste jeg har hatt har vært "dyre" les bukse til 3000kr som har holdt er par mnd.

Uansett, å gå så hardt ut med å si at det MÅ være dårlig kvalitet når du virkelig ikke har nok informasjon er temmelig latterlig.

Jeg velger å tro at siden de jeg kjenner som bruker han jeg var hos igår har brukt ham i 5-6 år, alle er opptatt av mote/stil/kvalitet og alle er veldig fornøyd og kommer tilbake at scenario 1 (god kvalitet til billig pris) er riktig.

Edit: Mulig jeg tar feil, men til den prisen har jeg ikke noe imot å ta sjansen. I hvert fall ikke når de som anbefaler ham ikke er "en venn av en venn av en bekjent", men kompiser jeg har kjent i 10-15 år.

For all del. Så lenge det funker for deg og kompisene dine er det jo helt konge

• Liker 5
Lenke til kommentar

Har sett en fin dress fra Thailand, og det var en midnight blue shawl collar smoking ala James Bond fra Skyfall. Der hadde de faktisk greid å få med alle detaljene, etter titalls bilder fra kjøper. Kvaliteten er nok ganske dårlig, men den sitter veldig fint på han (en venn av meg)...tror han betalte 1500 kr for den + skjorte, var typisk jallaskredder som lager en dress på 2-3 dager til turister.

Men ettersom at han bare bruker den en gang i året, så holder den til hans formål.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale et par rådenimsbukser som ikke ryker i skrittet etter to måneder? Både på nett og i butikk. Har vurdert Gustin, men orker ikke ventetiden. Vil helst ha buksene så fort som mulig, i og med at jeg nesten ikke har brukbare jeans lenger.

Har brukt mine Acne Ace i 1 år nesten hver dag. Er en del fade i skrittet og andre "vanlige" steder, men ingen hull. Anbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...