wampster Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 (endret) Hei. Trenger litt hjelp angående dress. Jeg og et par kompiser har bestilt opp en skredder om 2 uker, som da skal ta mål og ha med stoff etc etc.Dette er første gang jeg er med/skal få laget en skreddersydd dress, men kompisene har gjort dette en del ganger før og alle er veldig fornøyde. Jeg skal få laget to dresser og har lyst på en "normal" (helfarget eller med striper) og en "annerledes". Jeg har da funnet et bilde av en dress/stil/type som jeg synes så ganske decent ut, men vet jo ikke helt hva som er "ok" når det kommer til slikt. Vedlegger et bilde av den jeg kunne tenkt meg og håper få feedback (ris/ros) etc. edit: Bruksområde.. Mulig å bruke både på jobb og til vanlig/på byen. Endret 6. desember 2014 av wampster Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 @wmapster: Den er for bråkete som dress, men kan bli fin som jakke + matchende bukse. Til en slik jakke kan du ha en mellomgrå, sandfarget, mørkere brun eller mørk blå bukse til. Jakka på bildet er dessuten for trang. Dresser bør generelt være relativt rolige i mønster og farger, ensfarget, striper eller ruter, ikke flere enn to farger og hold deg til gråfarger og mørkere blå. Din første dress bør være koksgrå, din andre i mørkeblå. Jakke+bukse kan du ha litt kraftigere stoff, mer farger og grovere mønster. Buksene bør være roligere i uttrykket enn jakka . 1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Ok. Skivebom skjønner jeg. Jeg får fortsette å surfe nettet etter inspirasjon/ideer. Takk for svar. Lenke til kommentar
blured Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Ikke nødvendigvis skivebom, men er endel brukere på denne delen av forumet som har en mer klassisk/konservativ tilnærming til hvordan en skal gå kledd. Hvilket ofte er en god ting, spesielt når settingen er av den mer formelle. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Skjønner. For meg vil ikke disse dressene primært være jobbdress, det vil primært være casual/vanlig samt byen/fest. Men en bonus om de kan brukes på jobb også. Er det da flere "valgmuligheter" eller er det kun ensfarget eller med stripe/rute som er valgmulighetene? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Vinterskoene mine, som jeg ble lovt at var av god kvalitet, men som det viste seg at var av uekte skinn, har etter ett eller to år (husker ikke) begynt å gå opp i limingen (bokstavelig talt). Jeg merket plutselig i dag at jeg ble litt småfuktig på hælen og syntes dte var rart. Når jeg kom hjem så jeg at hælkappa har løsnet helt fra sålen. Jeg får to-tre fingre inn i sprekken, uten noe særlig problem. Hvordan funker det å lime hælkappen fast som en nødløsning? Det er jo en del av skoen som blir bøyd og tøyd en god del på når man tar de av og på, så det holder jo ikke evig, men kom igjen. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Noen steder de selger grenadineslips i Oslo til en grei pris? Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Noen steder de selger grenadineslips i Oslo til en grei pris? De har grenadineslips fra Drake's på Høyer, men de er jo ikke akkurat billige. Lenke til kommentar
.com Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Oscar Jacobson på S&S bruker å noen inne, mener de koster 600,- Lenke til kommentar
August. Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Noen steder de selger grenadineslips i Oslo til en grei pris? De har grenadineslips fra Drake's på Høyer, men de er jo ikke akkurat billige. Samtidig er det som oftest slips i den prisklassen som faktisk er verdt kjøpet med tanke på hva man faktisk får. Prisklassene 500-800 kroner har som regel helt latterlig høye marginer, sammenlignet med de som ligger på rundt tusenlappen og oppover hvor fortjenesten ikke er spesielt høy. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Er Barbour noe små eller store i størrelsen? Lenke til kommentar
August. Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Er Barbour noe små eller store i størrelsen?Det kommer helt ann på modellen, men som oftest litt store. 2 Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Ashby er ihvertfall litt stor i størrelsen. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Ashby er ihvertfall litt stor i størrelsen. Ashby er en slimmere version av Bedale, og er på grunn av dette mindre i størrelsen. Bruker S i Bedale, men må opp i M på Ashby. Endret 10. desember 2014 av Rankiz Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Jeg bruker S i det meste annet av jakker og da sitter de bra. Men har også ahsby i small og den sitter mye "løsere". Altså er min erfaring at den er stor i størrelsen. Jeg har ikke prøvd andre Barbour jakker. Lenke til kommentar
Xposure Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Jeg har dette skjerfet: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51SsZZ7UuvL._SY300_.jpg Vil en grå lue (f.eks. http://bergbergstore.com/knitwear/knitted-hats/ribbed-cashmere-hat-light-grey-3052.html) bli for matchy? Vil en marineblå lue (jakken er for øvrig også marineblå) fungere bedre? Eventuelt gå for noe helt annet, som burgunder? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Takk for svar. Har Høyer (Bergen) Sand sko? Noen som vet det Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Hvordan syntes dere man skal gå med chelsea boots? Brettet bukse så man ser hele skoen? Ingen brett? Lett brett? Lenke til kommentar
August. Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Alt utenom brettet bukse så man ser hele skoen... 1 Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Takk for svar. Har Høyer (Bergen) Sand sko? Noen som vet det Dette kan jeg ikke svare på, men vist du vil prøve barbour kan du jo bare stikke innom Scabal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå