Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes også kordfløyel kan være kult på fritidsskjorter, så jeg likte skjorten. Eneste minus er vel at den kunne hatt BD-krage.

Smak og behag, men jeg har ikke særlig sansen for cut-away i utgangspunktet.

Det er en krage som hører til i den formelle del av skalaen. Her ser det bare kræsj ut.

Enten BD eller ustrukturert krage på casual skjorter. Begge deler er fint.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Takk for tilbakemeldinger! :)

Jeg liker bombere veldig godt. Fikk lyst på den fra Suitsupply selv. Mener det er noe de fleste kan klare å bruke så lenge de vet hva de har på seg ellers.

Hva tenker du passer godt med bomber?

Kan jo også legge til at jeg er over snittet høy (196) om det har noe å si.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger! :)

Jeg liker bombere veldig godt. Fikk lyst på den fra Suitsupply selv. Mener det er noe de fleste kan klare å bruke så lenge de vet hva de har på seg ellers.

Hva tenker du passer godt med bomber?

Kan jo også legge til at jeg er over snittet høy (196) om det har noe å si.

Det bildet Thomas la ut blant annet er jo et godt eksempel. Jeg mener at det vil passe alt fra en penere klassisk stil til noe mer casual som en jeans, enkel genser/skjorte og retro joggesko. Mye mer selvsagt, men tror du vil kle det med den stilen du beskriver.

Jeg er også veldig høy, men samtidig relativt tynn, så jeg kler ikke så godt korte jakker desverre. Hvis ikke hadde jeg hatt en masse bombere og stilrene collegejakker. Ser rart ut med en kort overdel som bare fremhever spinkle ben...

Lenke til kommentar

Er det noe sted i Norge der noen vokser Barbour oilskin jakker? Har en Barbour jakke som er et par år gamle som har begynt å famle litt, skulle gjerne ha fikset den nå som høsten er her...

Er det eventuelt noen som har erfaring med å gjøre dette selv? Med godt resultat?

Lenke til kommentar

De fleste butikkene som fører Barbour kan ta den i mot for deg, så vil de sende den til Barbour i England som vokser jakken og reparerer eventuelle skader. Hvis ikke kan det alltids gjøres selv. Mener å huske at Fkm (eller en annen av av MoVs nå sporløst forsvunnede bidragsytere) skrev noen tips og triks om hvordan det gjøres for en god tid tilbake i denne tråden. Er ingen enkel prosess første gang så vidt jeg har skjønt.

Endret av August.
Lenke til kommentar

Er interessert/lysten på å kjøpe noen dresser, og ser de har ganske mye stilig (synes jeg) på den siden som det linkes en del til her (suitsupply eller noe). Hvordan er det med returer hvis noe ikke passer/man ikke er fornøyd?

edit: Hva er egentlig forskjellen på de tallene som står under dressene (110, 120, 130 osv) ?

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Er gratis retur, og gratis frakt over 350£
Jeg bestilte derfra nylig og var ganske fornøyd, returen var en pain in the ass da. For det første så fungerte ikke returskjemaet på nettet så jeg måtte bruke et som fulgte med. Når jeg skulle ringe DHL for pickup svarte en svenske jeg ikke skjønte så mye av men fikk med meg at jeg måtte sende pakken til hovedkontoret til DHL i Oslo fordi de ikke hentet pakker der jeg bodde. DHL sender det vel videre fra Oslo til Nederland. Å sende pakken kostet meg 160kr. Vet ikke helt hva som skjer videre, men hvis jeg ikke gjorde så alt for mye galt får jeg vel igjen returen innen noen uker.

Lenke til kommentar

Super 110,120,130 osv. er størrelsen på trådene i stoffet. Jo høyere tall, des tynnere er trådene...noen bruker også "micron".

Stoff i høyere Super (S150 og opp) kan ha en lei tendens til å glinse fortere, og være mindre slitesterke (Sånn generelt sett, det kommer jo helt an på kvaliteten)

For en helt vanlig dress, ville jeg holdt meg innen S100-S130. Jobbdress som skal brukes ofte, kanskje S110.

Lenke til kommentar

Er interessert/lysten på å kjøpe noen dresser, og ser de har ganske mye stilig (synes jeg) på den siden som det linkes en del til her (suitsupply eller noe). Hvordan er det med returer hvis noe ikke passer/man ikke er fornøyd?

edit: Hva er egentlig forskjellen på de tallene som står under dressene (110, 120, 130 osv) ?

Det er gratis retur, uansett hvor mye varen koster. Du kan sende tilbake så mange ganger du vil. Jeg har returnert fire ganger nå. Det eneste som er litt stress er at Suit Supply kun sender med én kvittering - eller hva det nå er. Problemet med det er at fraktfirmaet skal krever tre eller fire eksemplarer, så du må kopiere opp flere.

Suit Supply funker fint så lenge du slipper kontakt med kundeservice. Fryktelig dårlig engelskforståelse der. Tar også vanligvis to dager å få svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...