Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er et tilbud som neste er for godt til å være sann. Skal du ha i alle fall én skikkelig dress, som ingen har make til, laget til dine mål, der du får ta ut stoff og bestemme detaljene, så finner en ikke bedre tilbud. jeg har fulgt Tom i flere år nå, og vet at dette tilbudet er helt unikt.

Selvsagt kommer flyreisen i tillegg. Du må regne med to turer; én for å ta mål og en for tilpasning når dressen er ferdig. Etter det kan dressen sendes til Norge.

Det som ikke kommer frem av linken er at vat (ca 17%) trekkes fra. Det ordner Tom. Og da er det ikke mulig å si nei.

Faren er at når du først begynner på Savile Row-kjøret så er det lett å bli hekta. Jeg har jo etterhvert kjøpt mange dresser av han, og andre, og det er ikke mulig for meg å gå tilbake til RTW.

Jeg skal over 14.august for å hente en MTM-dress og ta mål til min første full bespoke. Jeg har sendt mail til Tom om jeg kan få treffe han samme dag, men vet jo ikke om det lar seg gjøre. Uansett vil jeg prøve å få benyttet dette tilbudet han går ut med.

Det er bare for godt tilbud å si nei til. Hans MTM er langt bedre enn RTW og så nær bespoke du kommer - men til en latterlig pris på 4.400,-. jeg skjønner ikke hvordan han klarer å presse prisen så langt ned.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med boxere fra Armani?

Tenker på disse:
http://nlyman.com/no/klær-til-menn/undertøy/boxers/armani-193/cc-basic-boxer-193399-14/

Kjøpte noen Boss boxere for ikke lenge siden og de var av skuffende kvalitet (strikken ble meget fort "slapp").Noen som også har snøring på hvordan størrelsen er i forhold til andre merker?

-wampster

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Vil tro prisen er like latterlig som kvaliteten. Som sokker, så er boxere forbruksvare. Ingen vits i mine øyne å bruke så mye penger på en enkelt boxer.

Personlig har jeg opplevd best kvalitet i boxere fra Man Underwear (Dressmann, er de ikke?), Pierre Robert, og Under Armour.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med boxere fra Armani?

Tenker på disse:

http://nlyman.com/no/klær-til-menn/undertøy/boxers/armani-193/cc-basic-boxer-193399-14/

Kjøpte noen Boss boxere for ikke lenge siden og de var av skuffende kvalitet (strikken ble meget fort "slapp").Noen som også har snøring på hvordan størrelsen er i forhold til andre merker?

-wampster

Har noen fra Armani, strikken oppe i livet har blitt litt slakk på sånn alle. Men nå er de du ser på en annen type enn de jeg har, den du linker til har kraftigere (bredere) strikk oppe i livet, de holder bedre. Har sånn type bare fra D&G som er kanon.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

1. Har noen fra Armani, strikken oppe i livet har blitt litt slakk på sånn alle.

2. Har sånn type bare fra D&G som er kanon.

1. Etter hvor lang/kort tid er det snakk om?

2. Ok.

Når det kommer til pris/kvalitet/etc. De fleste boxere koster ~120kr uansett. Den lille diffen bryr jeg meg ikke noe særlig om (de koster 170 på nelly med rabattkode). Så lenge de holder en stund (1-2år ish?) så er jeg fornøyd. Har hatt fra Bjørn Borg/Pierre Robert/Hugo Boss etc før.

Takker for alle svar :-)

Lenke til kommentar

Her vil jeg bare bryte inn og si at prisen man betaler for en boksershorts er absolutt ikke noe å kimse av, og godt undertøy kan ikke undervurderes. Har brukt en del penger i det siste på boksere fra Armani, D&G og også Clever-moda, og jeg kommer nok aldri til å kjøpe f.eks Bjørn borg med mindre jeg trenger påfyll på de to tre jeg har igjen som brukes til trening. Det er ganske så deilig å ha undertøy som faktisk virker å i det hele tatt være tilpasset menns underliv, og personlig syntes jeg clever-moda sine er best på dette. Dog så har de en litt rar stoffbruk hvor de bruker en del kalde, syntetiske stoffer, noe som gjør at Armani sine er vinnerne fra mitt synspunkt. Men ofte er clever sine å anbefale da jeg personlig syntes det er mye mer behagelig å få skilt av ting litt. Dette sammen med at stoffet er kjølig gjør at det er en veldig behagelig opplevelse å ha boxerne deres på seg.

EDIT: Glemte å skrive at kvaliteten på alle de ovennevnte er upåklagelig, og der merker jeg lite forskjell på BB og f.eks D&G, men som sagt; Fit'en burde ikke undervurderes.

Og bortsett ifra dette, så har jeg nettopp returnert ifra Italias hovedstad Roma, og etter en tur i via condotti som skulle innebære kjøp av en lommebok jeg hadde sett på fra Armani, så kan jeg nå trygt konstatere at jeg er blakk langt over nyttår. Men jeg fikk sett fra meg litt på ting man kan ønske seg osv, og det som står på ønskelisten fra nå og fram til neste sommer er først og fremst en liten bag (typ, iPad størrelse) for menn som man kan ha med når man bare vil ha et eller annet med som ikke passer i en lomme, og som blir tullete å dra med sekken for. Noen som har noen tips eller egenerfaringer med sekker? Var først og fremst i Armani, D&G, Gucci og Prada sine butikker for å titte, og blir nok noe i den dur men jeg er litt usikker enda. Vil ha noe som helst er i lær, helst ikke helsvart men med skulderstropp. Tips tas imot med takk! (Jeg har jo som sagt sett de ovennevntes utvalg, så helst tips fra andre merker)

Men, hovedspørsmålet mitt (det første er mer et bispørsmål), jeg har planlagt å spare opp en del penger for å kjøpe meg en dress. Dette blir nok ikke før neste sommer/høst, men vil ha en dress jeg kan investere litt mer i, og siden jeg var i Roma fikk jeg litt inspirasjon. Jeg er fremdeles student og vil gjerne ikke måtte ende opp med å måttekjøpe 3-4 dresser, så den jeg kjøper bør helst passe til så mye som mulig. Tenker kanskje navy, koksgrå eller brun. Men hvor burde man kjøpe en slik dress? F.eks Prada hadde noen fantastisk fine, men er det bedre å gå til en annen, spesialisert skredder? Eller er de dressene i prisklassen under 30.000 av såpass god kvalitet at ved hjelp av tilpasning fra skredder så vil sluttresultatet uansett være upåklagelig?

Jeg håper alt ble leselig og forståelig, men klokka er mye (eller lite, avhengig av hvordan man ser det) så skrik ut om noe ble utydelig eller dustete skrevet, så fikser jeg opp i det.

Endret av Makri
Lenke til kommentar

Å bruke opptil 30000kr på en Prada dress er helt sykt imo. Prada og de andre motemerkene du har nevnt gir ofte utrolig lite igjen for pengene, og det er en velkjent sak at de ofte kutter i kvaliteten for å kunne tjene mer penger på hvert plagg. Et godt eksempel på dette er f. eks det Prada har gjort med Church's etter oppkjøpet, hvor de har begynt å bruke skinn av dårligere kvalitet og dårligere konstruksjonsmetoder for å spare penger.

Hvis du har mye penger og vil bruke det på dress finnes det mye bedre alternativer enn de store motehusene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...