Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Skal flytte hjem fra USA snart, og må sende en del klær/diverse andre ting hjem i forveien i posten. Noen som vet hvordan jeg kan merke pakkene for å slippe å betale MVA? Anslår totalverdien til mellom 15-20K, men mye av det er jo kjøpt i Norge. Kan jo ikke merke pakken med verdi til $0 heller, for da ligger jeg dårlig ann i forhold til forsikring hvis pakken skulle bli borte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er denne kombinasjonen for 17. mai-dress?

Ganske lys grå dress

Hvit skjorte
Marineblått tynt ull-slips
Rødt lommetørkle
Brunt belte
Marineblå sokker, ca. samme farge som slipset (tabu å matche?).
Brune sko, ikke veldig lyse, eller veldig mørke. Tobacco calf

Tre ting jeg tenkte på jeg kunne eventuelt forandre.
-Bytte ut hvit skjorte med lyseblå
-Bytte lommetørkle med et som matcher skjorten, eventuelt droppe.
-Bruke grå/svarte sokker

Dressen ligner ganske mye på denne, skoene og beltet mitt er kanskje hakket mørkere.
post-295451-0-18749600-1399577607_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Alltid like gøy å få pakke. DHL imponerer; sko bestilt sent onsdags ettermiddag, og kommer på døren i dag.

Som mitt første par finere sko, må jeg si meg mektig imponert over finish og følelse. Hyggelig at de sendte med en boks skokrem. For ikke å spamme bildetråden med kliss like bilder av Loake Cannon (jf. Jørgen), sparer jeg meg til jeg får brukt de i et helt antrekk (17. mai?). Som forhåpentligvis er av interesse her for noen. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alltid like gøy å få pakke. DHL imponerer; sko bestilt sent onsdags ettermiddag, og kommer på døren i dag.

Som mitt første par finere sko, må jeg si meg mektig imponert over finish og følelse. Hyggelig at de sendte med en boks skokrem. For ikke å spamme bildetråden med kliss like bilder av Loake Cannon (jf. Jørgen), sparer jeg meg til jeg får brukt de i et helt antrekk (17. mai?). Som forhåpentligvis er av interesse her for noen. :)

Ja, det blir kjekt å se dem på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeans og blazer? Er det no go?

Bilde kommer om to.

Edit: Jeg tror jeg driter i det jeg.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Tenkte å kjøpe et mørkeblått slips (grå dress, lyseblå skjorte), men gikk før jeg fikk handlet noe. Selgeren skulle på død og liv pushe på meg et slips som var så "gøyalt". Det vil si enten brunt eller aprikos fordi "det var noe ikke alle andre har":

Vel, alle andre går ikke i one piece heller, men det betyr ikke at jeg gjør det.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det som er problemet når man jobber i slike butikker er at hvermansen ofte ikke ser at det som er nøytralt, klassisk og enkelt er veldig pent, heller tvert imot. Men man burde selvfølgelig klare å lese kundene og skjønne når det kommer inn en kunde som har peiling. Prøver ikke å påstå at mye av skylden ikke ligger på udugelige ansatte også.

Lenke til kommentar

Vel, det er litt merkelige materialer å jobbe med for å bli fett, men du har kaldpressing, kjerning og oppvarming du kan prøve ut.

Sånn. Over 1 i promille-kommentaren er ferdig. Sorry.

Det enkleste er muligens å se om Fretex eller UFF(?) har noe gamle militærklær du kan klippe i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Var på skoleball i går, og kan melde om at Minmote-Sonja hadde vært svært fornøyd med antrekkene deres :p For de var nemlig veldig trendy mtp. skjorter :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...