Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Må man være rød for å mene at det er unødvendig å spandere tusenvis av kroner på ett plagg?

Aldeles ikke - samme gjelder andre veien også! Jeg mener det absolutt ikke negativt når jeg sier "røde venner" o.l. Min oppfatning er bare den at veldig mange har samme klesstil i disse "miljøene" (eller hva jeg skal kalle det), det er på en måte en livsstil å være "rød" - denne livsstilen syns jeg også reflekteres i hva de går med. Det er jo for øvrig også veldig ofte disse menneskene som kritiserer oss som bruker litt mer på klær...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må man være rød for å mene at det er unødvendig å spandere tusenvis av kroner på ett plagg?

Det burde ihvertfall ikke være nødvendig. Ikke bare kan man synes det er drøyt å betale så sabla mye for klær, men mange er heller ikke spesielt glad i å handle klær. Jeg så deler av et intervju med Siv Jensen på TV2 tidligere ikveld hvor hun nevnte at hun hatet å shoppe klær, og hun hadde heller ikke mye til overs for tabloidpressens stadige kåringer m/terningkast av klærne til politikere og andre kjendiser.

Selv syns jeg ihvertfall dette har gått altfor langt. For det første driter jeg i om politikere handler på Fretex eller Ferner Jacobsen (såfremt de ikke vandrer rundt i matchene busseruller da, for det ser litt komisk ut :!: ). Og for det andre - hvorfor være så sykelig opptatt av akkurat klær? Hva med terningkast av bilene de kommer kjørende med, for jeg og mange med meg er mer interrestert i bil. Eller kanskje ikke, for det ville jo vært like fjollete som kleskåringer.

Lenke til kommentar
Hadde de fjernet bakgrunnsstøyen? Det var ikke sveip over "landskapet" vel? Jeg lå ikke helt lagelig til, jeg er beskyldt for utroskap etter den episoden... Fortell!

Eller, dette var ikke SO! Fortell på PM da!!!

Nå har du sagt A, dette krever at du sier B i SO! :)

ANg det beltet synes jeg det var fint, og verdt pengene. Man kan jo faktisk bruke penger på drikke selv om man bruker penger på klær. De fleste som bruker mye penger på klær har råd til det og kan derfor kjøpe andre ting og.

Lenke til kommentar
Hvordan klassifiserer man egentlig en frisørsalong som "trendy"? Har man en fast frisør som man er fornøyd med, så er det jo mye bedre og gå til han/henne enn å gå til den salongen som er mest i tiden..

Hm...true, true.

Selv har jeg en fast frisør på Studio Alf - meget fornøyd. :)

Lenke til kommentar

Hadde fast frisør på en frisørsalong på Solli Plass, den ligger på en måte inne på "senteret" der, husker ikke hva det het. Men, så klipte de meg så utrolig stygt en gang. Da sluttet jeg å gå dit.

Etter det begynte jeg å klippe meg hos en frisør på Vika, hvor det var masse deilige damer. Etter jeg dimmet i militæret i januar, så har jeg ikke klippet meg.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemet i å bruke mere penger for å kle seg fint. Piranha har et poeng: det er jo latterlig av de som kritiserer de som liker å bruke penger på klær, folk må få bruke sine egene penger på det de vil, uten at andre skal kritisere det. Sikkert mange som syntes det er fint med fem slayer belter istedet for et annet belte til 1300, men ingen grunn til å kritisere de som faktisk liker å bruke penger på klær.

Jeg er en gutt som liker å kle seg fint og kjøpte meg nettop en tube hårgele til 200 kroner. Noen syntes det holder med en boks define til 50 kroner, men jeg mener at det ikke funker. Define lukter vondt og varer i 5min. Desutten trenger man en dynge for at det faktisk skal holde håret oppe, men med de som jeg bruke atm. (spike fra ice-hair) drenger jeg en liten stripe (type 5cm). det holder hele dagen for meg.

Et fint sted å klippe seg i Tromsø er i hvertfall "Klipperiet". I motsettning til Nikita har de unge frisører, som vet hva som ser bra ut og hva som funker til din alder/fasong/stil. Har klipt meg et par ganger på nikita, SKAMKLIPP <-- usaklig

Spørsmål: Har zara gutteklær?

mvh. Nudle

Endret av Nudle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...