Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har i grunn ikke noe i mot det, ikke sjeldent at jeg gjør det selv. Synes det er greit å kle det ned litt dog, for eksempel med en høyhalset genser under og jeans.

Edit: Det er faktisk veldig enkelt å gjøre selv, Jørgen, men krever en symaskin. Sjekk ut http://manmadediy.com/users/dan_e_t/posts/2617-the-diy-tailor-how-to-hem-jeans-like-a-pro.

Endret av August.
Lenke til kommentar

Edit: Det er faktisk veldig enkelt å gjøre selv, Jørgen, men krever en symaskin. Sjekk ut http://manmadediy.com/users/dan_e_t/posts/2617-the-diy-tailor-how-to-hem-jeans-like-a-pro.

Problemet er bare at jeg ikke har tilgang på symaskin, ellers kunne jeg selvsagt gjort det selv. Før jeg flyttet til Bergen fikk jeg bare bestemor til å ordne det, men det funker ikke like bra nå.

Angående blazer til hverdag synes jeg helt klart det kan funke, men det kommer litt an på hva du gjør til hverdags. Går du på skole blir det fort litt mye, men jobber du på et sted hvor folk kler seg litt penere enn hettegenser/t-skjorte så er det bare å kjøre på. Synes forøvrig at rådet til August om å kle den ned litt er godt.

Lenke til kommentar

Er det noen her som kan anbefale en skredder i Bergen? Har et par bukser jeg trenger å få lagt opp.

Fikk lagt opp et par bukser og en dressjakke fra Suitsupply hos en systue på Nordnes. Resultatet var fint. Husker ikke navnet nå, men kan se om jeg finner ut av det. Litt usikker på hvor i Bergen du finner en ekte skredder, da dette ikke er en beskyttet tittel, og enhver systue i realiteten kan påberope seg å benytte seg av skreddere.

Lenke til kommentar

Halla!

Har tenkt å bestille noen skjorter på nettet, sansynligvis på tailor4less eller tailorstore. Tidligere har jeg brent meg på å bestilt skjorter som har vært så tynne at man kan "se gjennom" dem. Syns det ser jævlig knolskt ut. Har noen tips og triks til hvordan jeg kan unngå dette? Altså sørge for at skjortene er litt tykke.

Endret av Maddafakka
Lenke til kommentar

Velg rett stoff. Hva skal skjortene brukes til? Hvis det er snakk om til uformelt bruk så kan du jo vurdere oxford eller chambray, evt. twill som fungerer både til dress og mer neddressede antrekk.

For øvrig: Har hørt veldig mye bra om luxire, og ville vurdert denne i tillegg til de du nevner. tailor4less høres ut som en litt småkjip sjappe...

Endret av Herr Brun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen her som kan anbefale en skredder i Bergen? Har et par bukser jeg trenger å få lagt opp.

Fikk lagt opp et par bukser og en dressjakke fra Suitsupply hos en systue på Nordnes. Resultatet var fint. Husker ikke navnet nå, men kan se om jeg finner ut av det. Litt usikker på hvor i Bergen du finner en ekte skredder, da dette ikke er en beskyttet tittel, og enhver systue i realiteten kan påberope seg å benytte seg av skreddere.

Det er vel den thaisystuen du sikter til. Ligger i enden av gågaten på Nordnes. Veldig lett å finne. Man trenger ikke en skikkelig skredder for å legge opp en bukse, så det holder nok lenge med systue.

Lenke til kommentar

Det er vel den thaisystuen du sikter til. Ligger i enden av gågaten på Nordnes. Veldig lett å finne. Man trenger ikke en skikkelig skredder for å legge opp en bukse, så det holder nok lenge med systue.

Stemmer. Helt kurant til opplegging av bukser som du sier.

Lenke til kommentar

Hvilke produkter ser du etter fra American Crew? Jeg ble ikke imponert av verken pomaden eller "grooming cream"en deres, anbefaler Layrite eller Suavecito.

Interessant, bruker selv Axe Shine Pomade, eneste Axe produktet jeg liker. Synes ikke American Crew sin pomade var noe god selv. Skal prøve ut Layrite Strong Pomade da! :)

Lenke til kommentar

Uansett om man kjøper KMS, American Crew o.l. så ville jeg kjøpt fra Feel Unique eller lignende sider.

Den jeg kjøpte fra Wella (matte molding creme) kostet 180 kr for to (fri frakt), mens i butikken her i Bergen koster én sånn ca 250 kroner.

Tok ikke mange dagene mtp. frakten heller.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Uansett om man kjøper KMS, American Crew o.l. så ville jeg kjøpt fra Feel Unique eller lignende sider.

Den jeg kjøpte fra Wella (matte molding creme) kostet 180 kr for to (fri frakt), mens i butikken her i Bergen koster én sånn ca 250 kroner.

Tok ikke mange dagene mtp. frakten heller.

Kjøper fra Feelunique jeg også, men utvalget er labert på noen ting synes jeg, mens meget bra på andre områder. Så blir bestillinger fra mange andre steder også.

Lenke til kommentar

Hvilke produkter ser du etter fra American Crew? Jeg ble ikke imponert av verken pomaden eller "grooming cream"en deres, anbefaler Layrite eller Suavecito.

Interessant, bruker selv Axe Shine Pomade, eneste Axe produktet jeg liker. Synes ikke American Crew sin pomade var noe god selv. Skal prøve ut Layrite Strong Pomade da! :)

Jeg ville gått for den gule; den er allerede langt kraftigere enn ACs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...