dag1234 Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Det ble en bunke fra Viccel, men ikke mer enn at jeg kan tåle tapet om det viser seg å være et bomkjøp. Jeg har god erfaring med Falke. Takk for tipset. Jeg kjøpte et par hos Roan i går. Det er en butikk jeg ikke går i ofte. Og det var ikke det helt store utvalget, heller. Men jeg fant noen i grå+blå i ribbene. Har ikke fått prøvd de enda, men de virker fine. Litt dyre, kanskje. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Er det noen som vet hva "Destination Scan" på UPS betyr, nøyaktig? Pakken min har vært destination scannet i Oslo tre ganger i løpet av de siste fire timene. Er pakken på seightseeing, eller? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 (endret) Jeg har et par brune skinnstøvler jeg bruker om vinteren, men i det siste har jeg sett at skinnet har begynt å sprekke litt opp på de plassene hvor skoen bøyes når jeg går. Du kan ikke se noe når foten min er flat, men dersom du bøyer sålen litt (som når du går) så ser man det. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å forhindre ytterligere sprekkdannelse? Det eneste jeg har for hånden er impregnerinsspray. Noe a'la denne typen, men litt mørkere Endret 7. februar 2014 av Patrick123 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Sikker på at det ikke bare er rynker, "creases"? Ser ut som om Timberland har brukt full grain -lær i de skoene der og da skal det en del til for at læret får sprekker. Hvor gamle er de? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Det er et par plasser hvor det er sprekk i det ytterste laget. De er litt over ett år gamle. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Kan du ta bilder av sprekkene? Uansett bør du bruke en conditioner og ikke spray. Det tørker ut skinnet. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Så rart at læret får skader uten videre så fort. Har boots fra Timberland som har blitt mishandlet i tre år nå uten skader på læret. Klarte dog å få to saftige riper i læret på mine nye Red Wings, som gikk gjennom yttereste laget i læret. Peiset på med Obenauf's LP og det ser ut som om skaden er begrenset til kun det visuelle nå. Prøv på Obenauf's, Sno Seal eller lignende "heavy duty" conditioner. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Jeg tror vi bor holde åpen muligheten for at det er litt "knock-off", disse skoene sa nok ikke "mø" i et tidligere liv. Kan ta et bilde senere, skal beskrive det så godt jeg kan. I det området hvor sålen bøyes når du trår ifra, så er det en sprekk i det mørke ytterlaget hvor det lysere underlaget er synlig. Denne sprekken er kun synlig når du bøyer skoen, ikke til vanlig. På tuppen er det også "flasset av" et par små flak (ca. 5mm2). Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 (endret) Det er et par plasser hvor det er sprekk i det ytterste laget. De er litt over ett år gamle. Og så har du ikke smurt de med noe fett eller lignende på hele den tiden? Lærsko skal behandles jevnlig så de ikke tørkes ut - uansett kvalitet. Endret 7. februar 2014 av PhelpsTransposed Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Har ihvertfall lest at de skal behandles med en slags fett/conditioner. Du får begynne å smøre på nå http://spradebass.wordpress.com/2012/01/18/skopleie-del-1-laer-a-behandle-laer/ Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Her er et par bildet. Merk; jeg hadde netttopp vært ute så skoene ser litt skitnere ut enn de er til vanlig. På det første bildet er sålen bøyd, du ser ikke sprekken dersom skoen er flat. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 I beste fall er vel det der corrected grain -lær av dårlig kvalitet, men ser mer ut som jukselær eller et veldig tynt lag med skinn (ála sneakers). Da er det nok ikke noe å gjøre med det, annet enn å kjøpe nye sko. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Men jeg kan vel gjøre litt for at det ikke blir verre? Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Det der så ikke bra ut! Svart skopuss kan jo evnt skjule sprekkene ihvertfall. Lenke til kommentar
cppdude Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Prøvde noe ToS her om dagen, SC og en Dress som akkurat var kommet inn i butikken...Til min store overraskelse hadde de naturlig skuldre, litt lavere knapper, og jakkeslagene begynner endelig å få litt størrelse igjen. Har aldri vært spesielt fan av ToS, men for en gangs skyld kan jeg si: Godt Jobba. Håper flere mainstream merker her oppe følger trenden.. Men når det er sagt, regner med ToS er fused ja? Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Det kan du nok trygt gå ut i fra, ja... Lenke til kommentar
Princeton Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Noen som vet om PRLs klassiske genser med det amerikanske flagget på ennå er å oppdrive? Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Vurderer å kjøpe disse to blazerene, tycks? Boglioli Tagliatore Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Den første der kan bli bra, ikke så fan av den andre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå