PhelpsTransposed Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 (endret) Angående det å bruke victorianske klær o.l liker jeg å tenke på det på denne måten: se for deg at noen gikk rundt i middelalderklær under victoriatiden.Slik blir det om du går rundt med victorianske klær nå. Du velger jo selvfølgelig selv, men om du vil unngå at alle tror du er en statist i en film går det heller an å la seg inspirere av det, og på den komme ut med et antrekk som du kan like, uten at det hemmer deg sosialt. Endret 31. desember 2013 av PhelpsTransposed Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Tror jeg skal kjøpe en litt "casual" sporstcoat fra Suit Supply, men er ikke helt sikker på hvilken jeg vil ha. Den skal brukes på byen o.l. Vurderer disse: 1, 2, 3, 4. Noen innspill? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Tror jeg skal kjøpe en litt "casual" sporstcoat fra Suit Supply, men er ikke helt sikker på hvilken jeg vil ha. Den skal brukes på byen o.l. Vurderer disse: 1, 2, 3, 4. Noen innspill? Jeg likte ikke 1 og 4, Spesielt dårlig likte jeg kragen til 1, den er skjært alt for høyt og ser helt uproposjonert ut. Det er også blandet polyester inn i stoffet = styr unna. 2 og 3 er ok, men 2 er mest uformell siden den har mønstret stoff. Begge er halvforete, noe som kanskje ikke spiller så stor rolle. Ingen har oppgitt vekt, da vet du ikke helt om de er tenkt for norsk vinter eller brasiliansk sommer. Nr 3 har blandet inn noe hamp = spektisk til slike hasjplagg. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Likte best nr. 1, og har selv vurdert den, den har kasjmir, ikke polyester? Alle skal ha samme cut, av havana modellene, så ser ikke helt hvordan kragen på 1 er feil, men ikke på 2 og 3. Opplevde at Jort jakken min hadde for korte ermer, og at den var 3 roll 2, istedet for 2 button. Ellers var den veldig bra. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Likte best nr. 1, og har selv vurdert den, den har kasjmir, ikke polyester? Alle skal ha samme cut, av havana modellene, så ser ikke helt hvordan kragen på 1 er feil, men ikke på 2 og 3. Opplevde at Jort jakken min hadde for korte ermer, og at den var 3 roll 2, istedet for 2 button. Ellers var den veldig bra. Jeg trykket på lenkene i feil rekkefølge. Det er nr 4, Copenhagen som er helt feil i snittet og som har polyester seg. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Jeg likte 1. best. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 31. desember 2013 Del Skrevet 31. desember 2013 Fikk ikke med meg at det var polyester i Copenhagen. Takk for svar, må bare vente på lønning nå... Lenke til kommentar
Xposure Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Hvor kan man få tak i ålreite bukseseler, som ikke er clip-on? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Hvor kan man få tak i ålreite bukseseler, som ikke er clip-on? De beste får du her: http://www.albertthurston.com/ 1 Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 (endret) Hvor ille er det å ikke ha svart slips i begravelse? Kjøpte meg et nytt i dag (mørkeblått med små hvite polkadotter), og gikk ikke for svart rett og slett fordi jeg ellers aldri hadde brukt det, i tillegg til at det andre i mine øyne er mye penere. Har også mørkegrå dress, ikke svart. Jeg tenker på en måte at så lenge det er et mørkt slips så er det innafor. Nå skal vel etter skikken næreste pårørende bruke hvitt slips, men. Endret 2. januar 2014 av -sebastian- Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Sist jeg var i begravelse var det få som hadde svart slips. Det var ikke alle som hadde så veldig mørke dresser heller. Lenke til kommentar
Xposure Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 De beste får du her: http://www.albertthurston.com/ Fryktelig stort utvalg. Vet egentlig ikke helt hva jeg er på utkikk etter, bare noe enkelt som ikke koster skjorta, og som holder buksa på plass. Skal for øvrig brukes til en mørkeblå dress, men det har vel ikke mye å si, i og med at de sjeldent vil komme til syne. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Nå kan jo skjorter koste litt av hvert... Disse er i bomull http://www.albertthurston.com/product_display.cfm?prodid=209&sid=1 eller disse i filt:http://www.albertthurston.com/product_display.cfm?prodid=38&sid=1 Begge er klassiske, og kommer i en rekke farger. De koster mellom 400 og 500 norske penger. 1 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Hvor ille er det å ikke ha svart slips i begravelse? Kjøpte meg et nytt i dag (mørkeblått med små hvite polkadotter), og gikk ikke for svart rett og slett fordi jeg ellers aldri hadde brukt det, i tillegg til at det andre i mine øyne er mye penere. Har også mørkegrå dress, ikke svart. Jeg tenker på en måte at så lenge det er et mørkt slips så er det innafor. Nå skal vel etter skikken næreste pårørende bruke hvitt slips, men. Synes det kommer litt an på relasjonen en hadde til avdøde. Jo nærmere forbindelse, jo mer formelt kler en seg. Og familien bør gå i sorte klær, og sort slips. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Noen tips til amerikansk proxy for tiden? Lenke til kommentar
Essem Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Hvor ille er det å ikke ha svart slips i begravelse? Kjøpte meg et nytt i dag (mørkeblått med små hvite polkadotter), og gikk ikke for svart rett og slett fordi jeg ellers aldri hadde brukt det, i tillegg til at det andre i mine øyne er mye penere. Har også mørkegrå dress, ikke svart. Jeg tenker på en måte at så lenge det er et mørkt slips så er det innafor. Nå skal vel etter skikken næreste pårørende bruke hvitt slips, men. Hvitt slips wtf. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Hvitt slips er pimp Jepp, altså veldig harry. 4 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 (endret) Jepp, altså veldig harry. alle kan ikke være hvite riddere vet du (pun intended) Endret 2. januar 2014 av TityBoi Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Julebord på bygda = Overflod av gutter med svart skjorte og hvitt/lilla slips. Gjerne med en vest over. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå