Mladic Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Dropp i å match slips og PS. Det vil se veldig noob ut. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Hva for en skjorte/slips ville dere anbefalt til en mørkegrå dress? Har et par helt lyseblå skjorter samt vinrøde slips, men skulle gjerne hatt litt variasjon. Helst med matchende komplimenterende "hankerchief". Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Poteito, potato. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Nei, det er ikke poteito potato, det er en vesentlig forskjell og den er ekstremt viktig. 1 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Vel, jeg har vinrødt slips med "hankerchief" (trenger et norskt ord her) i samme stil, ser det amatørmessig ut? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Vel, jeg har vinrødt slips med "hankerchief" (trenger et norskt ord her) i samme stil, ser det amatørmessig ut? Lommetørkle, tørkle, whatevs. Uansett, ja - det ser amatørmessig og dust ut. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Ja, det er en typisk feil som gjøres av konfirmanter og nyansatte meglere som ikke aner hva de driver med. (Lommetørkle, for øvrig) 1 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Syns nå selv jeg har relativt god peil på hva som er greit og ikke, men det der har jeg aldri hørt om. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Helt åpenbart ikke, men det blir vel sånn når man følger med på VGs moteblogger. De du omgås med har tydeligvis heller ikke så god peil. Les litt her, og på for eksempel styleforum så kan du tilegne deg litt kunnskap om klassisk herremote. Da får du fort god peil (som du kaller det). Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Jeg tror de aller fleste vil synes det ser helt OK ut med matchende slips og tørkle. Resten, som igrunn er veldig få i forhold til alle andre, som er selvutnevnte spesialister og har "peil", vil se ned på folk som går med matchende. Forøvrig så synes jeg også at det ser klovnete ut med matchende slips og tørkle. Som noen som har kjøpt et kit til 300 kr på Match, selvfølgelig anbefalt av betjeningen om at dette er utrolig tøft. Og det er kanskje fint nok for hvermannsen. Men jeg ser ikke ned på disse menneskene av den grunn eller mener de kler seg feil. 1 Lenke til kommentar
Essem Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Hvem har sagt noe om å se ned på folk? Herregud. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Okei, hva passer da til mørkegrå dress, lyseblå skjorte og vinrødt slips? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Man ser da ikke ned på mennesker på bakgrunn av hvordan de kler seg. Men det ser fortsatt fjollete ut. Til mørk dress synes jeg for øvrig helt enkelt brettet hvitt tørkle som oftest ser best ut. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Okei, hva passer da til mørkegrå dress, lyseblå skjorte og vinrødt slips? Se over, hvitt tørkle brettet enkelt (altså ikke med trekant eller puff opp). Men dersom slipset er uten noe særlig mønster/tekstur kan det bli i overkant enkelt, da bør det være mønster og/eller grovere stoff. Farger er jeg ærlig talt ikke så veldig flink på (kanskje derfor jeg foretrekker det hvite), men komplementærfarge, evt. med vinrøde detaljer (men annen hovedfarge) er vel et sted å starte. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Jeg tror de aller fleste vil synes det ser helt OK ut med matchende slips og tørkle. Resten, som igrunn er veldig få i forhold til alle andre, som er selvutnevnte spesialister og har "peil", vil se ned på folk som går med matchende. Forøvrig så synes jeg også at det ser klovnete ut med matchende slips og tørkle. Som noen som har kjøpt et kit til 300 kr på Match, selvfølgelig anbefalt av betjeningen om at dette er utrolig tøft. Og det er kanskje fint nok for hvermannsen. Men jeg ser ikke ned på disse menneskene av den grunn eller mener de kler seg feil. Jepp, du er unntaket du min gode mann - skulle ønske jeg også var som deg. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Dersom det er "dust", "klovnete", "noobete", "fjollete" og "amatørmessig" så ser det for meg ut som at 7 av 10 ikke har peiling. Det er en del her som har en ide om at det finnes kun en rett måte å kle seg på, men jeg syns at ordbruken ikke helt står i stil til det vi snakker om. Elitisme på høyt plan. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 En vanlig reaksjon når man får negative tilbakemeldinger på det en har sett for seg funker. Veldig vanlig i denne tråden/dette subforumet, og like morsomt. Selvfølgelig bryr ingen seg om hvilken farge du har på slips og tørkle. Med mindre du skal på julebord med corporate finance-avdelingen i en stor bank, eller med et forretningsadvokatfirma, så er det ingen som kommer til å rynke på nesa om du så kommer med knæsjgul skjorte og et sett med slips og tørkle i neongrønt med rosa prikker, men når du spør folk som faktisk bryr seg så må du forvente kritisk respons. Det finnes åpenbart ikke "kun en rett måte å kle seg på", men det finnes veldig mange ting som stort sett ikke ser bra ut sammenlignet med et enkelt tilgjengelig alternativ, og å parre slips og tørkle er en av de tingene. Sko i "ferdigslitt" lær med bred, firkantet tupp er en annen. Mørk "partyskjorte" med neonfargede knapper og phett mønster på innsiden av knappestolpe er en tredje. Ingen hindrer deg i å gå slik, og sannsynligvis er det ikke en kjeft på festen du skal på som bryr seg. Men du ser ikke bra ut for det. 8 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Likevel, jeg jeg har aldri lagt merke til at det er et såpass enormt "don't". Jeg mener nå at jeg har rimelig peiling på de større tingene, men det der har gått meg hus forbi. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Men altså, om du synes det er pent så er det selvfølgelig bare å gå med det. Ingen her dikterer hva du skal bruke, og ingen kommer til å le av deg. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 21. november 2013 Del Skrevet 21. november 2013 Jeg tror de aller fleste vil synes det ser helt OK ut med matchende slips og tørkle. Resten, som igrunn er veldig få i forhold til alle andre, som er selvutnevnte spesialister og har "peil", vil se ned på folk som går med matchende. Forøvrig så synes jeg også at det ser klovnete ut med matchende slips og tørkle. Som noen som har kjøpt et kit til 300 kr på Match, selvfølgelig anbefalt av betjeningen om at dette er utrolig tøft. Og det er kanskje fint nok for hvermannsen. Men jeg ser ikke ned på disse menneskene av den grunn eller mener de kler seg feil. Personlig ser jeg på folk som matcher slips og ps som undermennesker. Når jeg en gang blir diktator skal de uttryddes, sammen med folk som bruker Windsor-knuter og kjøper sko fra Ecco. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå