Dockside Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Hvordan vasker dere PRL merinoullsgensere? Står på merkelappen at de må renses? Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Hvordan vasker dere PRL merinoullsgensere? Står på merkelappen at de må renses? Jeg ville renset den. Det er svært, svært sjelden du faktisk trenger å vaske/rense en ullgenser. Jeg har én i alpaca, én i merino og ca. 10 i lammeull. Har kun vasket én av de i løpet av de 2-3 årene jeg har hatt de. Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Det er jo bare ekkelt... Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Går du med de rett på huden? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Det er jo bare ekkelt... Om man rokerer på f.eks 15-20 gensere på vinterhalvåret inkl senhøst og starten på våren, bruker skjorter under samt ikke løper maraton så bør det være null problem det vel. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 15-20 gensere? Folk her har for mye klær. 4 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Idag gikk en jente i matteklassen min med rosa Crocs. Sexig Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Vasker også gensere av ull svært sjeldent. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Majoriteten av ullgenserne mine har jeg aldri vasket, tror jeg. Så lenge de ikke lukter eller har synlige flekker synes jeg ikke det er nødvendig. Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Samme her. Ser ikke behovet for det i det hele tatt, såfremt den ikke får tydelige flekker. Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Går du med de rett på huden? Nei, rett på tissen. 5 Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg har heller ikke sett behovet for å sende de så ofte på renseri, med mindre lukt eller flekker. Etter hva jeg har hørt tidligere her på forumet er det at hvis du ikke vil sende den til rens kan du prøve å vaske den for hånd i en balje med varmt vann og milo.Har ikke prøvd det selv, men det går vel an å søke opp på google elns. Vask den i hvert fall ikke i vaskemaskinen. Det klarte jeg, den ble liten. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg vasker kun genserne når jeg må stramme de opp litt. De litt billigere merino/kasjmir-genserne mine har en tendens til å bli litt slappe, og da synes jeg det hjelper å ta en runde i maskinen på ullprogram. Virker ikke som at de tar noe skade av det. Om de tar skade av det, så er det bedre at de passer så lenge de varer enn at de ser slaskete ut lenge. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Skulle gjerne hatt meg noen sorte skinnhansker til losjakken min, men jeg vet ikke størrelse osv, så tenkte å bare finne noen som passer i en butikk i Oslo. Noen som har anbefalinger? Merker og/eller butikker. Og evt andre ting en bør være obs på ved kjøp av skinn hansker. Da det blir mitt første par. Tenker en plass mellom 500-1000 kr. Og helst litt varme da planen er å bruke de fra nå og utover vinteren Hanske Hallen ved Ferner Jacobsen har hansker. Kan være verdt en titt. Lenke til kommentar
baaabra Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 Når mine merinogensere en sjelden gang må vaskes, vasker jeg for hånd og lar de tørke på gulvet. Kan ikke se noen vits i å rense dem egentlig. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 (endret) Prøvd å rulle dem i et håndkle ? Det jeg pleier å gjøre i hvert fall. For å tørke dem altså Endret 19. november 2013 av Haawy Lenke til kommentar
SuperTrym Skrevet 19. november 2013 Del Skrevet 19. november 2013 ull er jo et av de stoffene som i utgangspunktet kan rense seg selv. Heng genseren til lufting hvis den lukter litt rart. Er det flekker bør du kanskje rense/vaske. Jeg har en gammel ragg-genser fra norsk husflid som er rundt 18 år gammel, den er vasket mange ganger og ser helt fin ut. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Vurderer å gjøre noen innkjøp. Innspill? Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Skjorten ga meg litt fjortiss som prøver å kle seg classy-følelse. Genseren var ok. 6 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Personlig liker jeg ikke skjorter med to brystlommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå