Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Norske berifter får altså et konkurransefortritt ved at staten legger 20% avgift på de utenlandske bedriftene. :-)

Nei. Den avgiften er nemlig allerede pålagt de norske bedriftene. Toll er en kunstig fordel for norske bedrifter, men det er knapt nok toll på noen varer som privatimporteres. Å pålegge utenlandske bedrifter moms er bare snakk om å "level the playing field".

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norge får jo ikke akkurat inn mye penger for en vare til 2-400 spenn

Det må jo tross alt sitte noen som skal ha kaffepausene sine hver time i staten og passe på. I tillegg til hva det koster å ha de byråkratene i timen, så er de mestere på å finne goder som de kan benytte seg av. Jeg vet ikke hvor lang tid det tar å passe på at det blir betalt moms på hver enkelt vare, men kan umulig se at det lønner seg. Er vel som bomselskapene at det meste går bort i administrasjon.

Jeg trur ikke at å se helheten vil endre noe på dette. Så lenge kronen er sterk, så vil det ofte lønne seg å kjøpe ting fra utlandet uansett moms eller ikke. Da har ikke grensen noe å si uansett. Er ofte jeg unnlater å kjøpe fra norske butikker selv om jeg må betale moms pga dette.

Når denne grensen ble innført på 70-tallet, så mente de at det var forsvarlig. Men, tilsvarende grense sammenlignet med kroneprisen i dag er ikke forsvarlig? Merkelig.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig så hadde en ekkel type før meg klistret tyggisen oppe på pulten jeg satt på. Ikke nok med at det er dritt, så oppdager jeg det først når jeg har hele abluen på cardiganen full av tyggis. Den er ganske most på fordi jeg har lent meg på albuen. Cardiganene er av merino-ull og har tagen "dry clean only". Noen som har en effektiv måte på å fjerne tyggisen?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig så hadde en ekkel type før meg klistret tyggisen oppe på pulten jeg satt på. Ikke nok med at det er dritt, så oppdager jeg det først når jeg har hele abluen på cardiganen full av tyggis. Den er ganske most på fordi jeg har lent meg på albuen. Cardiganene er av merino-ull og har tagen "dry clean only". Noen som har en effektiv måte på å fjerne tyggisen?

Jeg skulle ærlig talt likt å vite hva som foregår i hodene til folk som gjør sånt.

Angående fjerning er det første som faller meg inn å fryse den for så skrape det av, men vet ikke hvor lett det er.

Lenke til kommentar

Skaff deg ei finlandshette, så finner du ut hvem jævelen var. Så moser du skallen hans. Det hadde jeg gjort.

Det kan jo gjøres, men etter det må jeg fortsatt bli kvitt den jævla tyggegummien på albuen...

Jeg skulle ærlig talt likt å vite hva som foregår i hodene til folk som gjør sånt.

Angående fjerning er det første som faller meg inn å fryse den for så skrape det av, men vet ikke hvor lett det er.

Jeg prøver nå med en isbit (leste at det skulle funke). Leste også mye annet, men det var produkter jeg går ut i fra bare finnes i de 50 stater.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nylig en losjakke, lurer på hva folk syns ang størrelsen? Duden i butikken sa at den satte perfekt. Men jeg føler at armene er litt korte, og jeg sa det samme til han. Og han sa at det ikke gjør noe, da på en slik jakke bør skjortekanten vises litt, og det heller er en smakssak om man vil ha litt lengere armer. Jeg føler dog fortsatt at den er litt kort i armene, men før jeg stikkert tilbake til butikken og får justert armene(han sa de hadde en skredder som kunne fikse det) vil jeg høre med dere. Da jeg alltid har hatt jakker som har alt for lange armer, så kanskje det bare er uvant.

post-38549-0-74256600-1383237025_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...