Mladic Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Noen som eier Gingham poplins fra PRL og kan si hvilke av Luxires stoffer som ligner mest med tanke på rutenes størrelse? Jeg pleier å finne ut størrelsen på rutene ved å sammenligne med knappene, men de har ikke alltid bilder av stoffene i sin helhet som en ferdiglagd skjorte. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Tilsvarer RL sine half-zip's storrelsene til classic eller custom-fit? Bruker medium til vanlig men small i skjorter/polos med classic-fit saa er litt usikker. Half-zip geneserne jeg har er i small og tilsvarer small custom-fit. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Half-zip geneserne jeg har er i small og tilsvarer small custom-fit. Takk, da blir det medium på meg. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Ser ut som at Retro er Trondheims svar på Rolfsen i Stavanger. Ble en ny bordeaux merino crewneck fra Onesto, koksgrå jeans fra Acne og et navy ullskjerf fra A. Christensen. Har faktisk ikke hørt om sistnevnte før, men virker å være av god kvalitet. Hyggelige folk som jobbet der også. Endret 28. oktober 2013 av -sebastian- Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Tollvesenet er "på" ifh. til 200-kroners grensen. http://www.nrk.no/livsstil/ekstra-kontroll-av-200-grensen-1.11323104 "Vi ser at det er mange utenlandske nettbutikker som oppgir lavere verdi på pakken, enn det som er verdien av forsendelsen", sier Jon Aspelund, kontorsjef ved Tollvesenet, til NRK.no. + Tollvesenet opplyser at de samarbeider med sine kolleger verden over for å sjekke firmaer som stadig sender varer med feil verdiopplysninger. Tollvesenet har også begynt å opparbeide seg en oversikt over firmaer som gjør dette stadig vekk. = Vanskeligere å "slippe unna". Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Har i grunn ingen problemer med tollen, men da vet man i hvert fall sikkert at også de følger med på forumene rundt om på nettet. Grensa blir jo også trolig hevet, og da blir det ganske greit tenker jeg. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Personlig begynner jeg å tvile mer og mer på hvorvidt det er riktig å heve tollgrensen eller ikke, men herregud så deilig det eventuelt vil bli. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Personlig begynner jeg å tvile mer og mer på hvorvidt det er riktig å heve tollgrensen eller ikke, men herregud så deilig det eventuelt vil bli. Hva er argumentene for å ikke heve tollgrensen? Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Tollgrensen har vel vært den samme siden 70-tallet. Sier vel seg selv at det er på tide å heve denne grensen da ettersom prisene idag sammenlignet med dem på 70-tallet, er veldig forskjellige og stor forskjell. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Hva er argumentene for å ikke heve tollgrensen? At det gir utenlandske bedrifter et kunstig konkurransefortrinn, ved at de subsidieres med 20% Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Argumentet for er at det i praksis vil føre til at man subsidierer utenlandske bedrifter ved å gi dem avgiftsfri tilgang til det norske markedet, og at det vil svekke konkurranseevnen til norske bedrifter. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg mener om saken. Liberalisten i meg mener selvsagt at jo færre avgifter, jo bedre. Allikvel blir det feil om utenlandske bedrifter får en kunstig fordel på markedet. Uansett hadde det vært utrolig deilig å slippe å bekymre seg for toll, mva og fortollingsgebyrer ved kjøp av småting fra utlandet. Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Noen som har erfaring med Swims sko? Skulle hatt noen vantette sko til tunge høst/vår reinværsdager. Hvilke modell liker dere best? Er de så vantette og holdbar som de skal ha det til? Ser på blant annet loafersene deres at det er netting på toppen, da kan de vel ikke være helt vanntett? Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 For min del hadde det vært deilig om den vertfall kunne blitt hevet til 600 slik at kjøp av mye småting hadde vært nye enklere. Er ikke akkurat super utvalg i Norge. De fleste skjønner at den ikke kan heves til flere tusen men 200kr er helt bak mål Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Noen som har erfaring med Swims sko? Skulle hatt noen vantette sko til tunge høst/vår reinværsdager. Hvilke modell liker dere best? Er de så vantette og holdbar som de skal ha det til? Ser på blant annet loafersene deres at det er netting på toppen, da kan de vel ikke være helt vanntett? Synes disse og disse er ganske kule. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Angående tollgrensen så mener jeg at man bør være forsiktig med å heve den for det tilfellet der den heves til 1000 kr, vil det meste av nettkjøp komme under grensen. Allikevel er det jo slik at folk får ting levert pakket en og en (f. eks play.com) for å unngå mva. Synes disse og disse er ganske kule. Liker også disse - vurderer de til dager det høljer ned - kommer ikke til å kjøpe meg støvler med det første så jeg tenker at disse er et OK alternativ. Swims - Harry Boot: Er sjeldent jeg synes svarte sko er OK, men i dette tilfellet synes jeg de ser bra ut i svart. Endret 29. oktober 2013 av Xtra Lenke til kommentar
multisync Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Altså, tollgrensen er greit nok for min del egentlig, kan godt betale MVA, det som er fucka er alle ekstragebyrene. Når du kjøper noe til 300kr, må betale 75kr i MVA, og så får du gebyrer på 100-150 kr i tillegg. Endret 30. oktober 2013 av multisync Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 ^ Dette er sant Snakker jo om det her på denne delen for litt siden, og da var det en som sa at den grensen er jo ikke satt for å være snill mot noen. Den er jo bare satt for at tollvenet ikke skal behøve å gå igjennom alt som er. Men når de klarer fint å sjekke de pakkene som kommer inn med en verdi på 200 og oppover, så finnes det da ingen grunn til å sette opp tollgrensen. Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Så da bør den egentlig settes ned da? Slik at det må ansettes enda flere folk for å gå gjennom alle pakkene og dermed skapes arbeidsplasser. Kan ikke si meg enig Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Helt enig i at gebyrene er tøvete, men de er stort sett basert på kostpris. Vanskelig å unngå. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 At det gir utenlandske bedrifter et kunstig konkurransefortrinn, ved at de subsidieres med 20% Norske berifter får altså et konkurransefortritt ved at staten legger 20% avgift på de utenlandske bedriftene. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå