dTd Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Prøvde denne jakken i helga, og lurte på hva folk syntes om den og om Hugo boss? Selv syntes jeg at jakken passet meg perfekt og den var veldig fin i mine øyne. Men den koster nesten 4k, så jeg er litt usikker. Har ikke noe i mot å bruke mellom 3-4 tusen på en jakke. Men tenker kanskje man betaler litt mye for hugo merket? I tillegg var den med Neoprene, så den var litt stivere enn vanlige losjakker, og jeg vet ikke helt om jeg likte det eller ikke. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Hugo Boss... Not even once. Kjøp deg peacoat fra Luxire. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Har vurdert Luxire, men jeg vet ikke hva mine mål er etc. Og jeg skulle helst hatt jakken i løpet av neste uke... Men hvorfor sier du det om Hugo? Selv har jeg ingen formening om hugu, utenom at det alltid har vært reklamert som et relativt dyrt merke, derfor vil jeg høre andres erfaringer og menringer. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Hugo Boss... Not even once. Kjøp deg peacoat fra Luxire. Apropos Luxire hva tenker du om de ulike tykkelsene ull? Standardvarianten til 250$ er på 14 oz som jeg forstår ikke er så tykt når det kommer til vinterjakker. Dugdale Navy i 25 oz til 449$ er mye tykkere og trolig et bedre materiale, men har naturligvis en høyere pris. 1600 kr for en losjakke er jo et kupp hvis man går for den tynne utgaven men 2600kr (ca) er heller ikke dumt hvis det er et bra stoff (Dugdale har et godt rykte på SF) og er ganske tykt. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Hugo Boss er et merke hvor du betaler mye for navnet. Kvaliteten på plaggene er som oftest ganske dårlig, spesielt når du tar hensyn til prisen. 1 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Hvor mye er det mulig å fikse på en dressbukse? Fant en gammel, dobbeltspent dress i skapet til pappa, og jakken passer meg veldig bra - men buksene var ikke akkurat noen suksess. Hvor går grensen for hva en systue kan gjøre? Må legge den inn i livet, og bør også gjøre benene smalere, er det mulig? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Apropos Luxire hva tenker du om de ulike tykkelsene ull? Standardvarianten til 250$ er på 14 oz som jeg forstår ikke er så tykt når det kommer til vinterjakker. Dugdale Navy i 25 oz til 449$ er mye tykkere og trolig et bedre materiale, men har naturligvis en høyere pris. 1600 kr for en losjakke er jo et kupp hvis man går for den tynne utgaven men 2600kr (ca) er heller ikke dumt hvis det er et bra stoff (Dugdale har et godt rykte på SF) og er ganske tykt. Var ikke klar over at det var så lett stoff i den, da er det mulig jeg går tilbake til Schott som jeg i utgangspunktet hadde tenkt til å kjøpe før Luxire kom med sin. Den er i 32 oz. mener jeg. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Hvor mye er det mulig å fikse på en dressbukse? Fant en gammel, dobbeltspent dress i skapet til pappa, og jakken passer meg veldig bra - men buksene var ikke akkurat noen suksess. Hvor går grensen for hva en systue kan gjøre? Må legge den inn i livet, og bør også gjøre benene smalere, er det mulig? Litt vanskelig å svare presist, men det du spør om er egentlig ikke så vanskelig. Får du til å legge ut fitpic? Å ta en bukse inn i livet er enkelt, likeens å ta inn i beina. Problemet oppstår om du må ta inn veldig mye. Da vil eventuelle baklommer bli for nære hverandre, og det bir proposjonsproblemer som vil se rart ut. Ta dressen med til en god systue og se hva de kan få til. Husk å ha på jakken og, for det er den og buksene sammen som utgjør dressen. Hvis ikke disse passer sammen, vil du få balanseproblem. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Skulle gjerne lagt ut et bilde, men den ligger noen hundre kilometer unna meg akkurat nå. Det er M&Y's systue i Stavanger som vanligvis blir anbefalt, er det ikke? Trenger ikke å ta den altfor mye inn, så krysser fingrene. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Skulle gjerne lagt ut et bilde, men den ligger noen hundre kilometer unna meg akkurat nå. Det er M&Y's systue i Stavanger som vanligvis blir anbefalt, er det ikke? Trenger ikke å ta den altfor mye inn, så krysser fingrene. Åja, du bor her i byen. Det er nok de som er flinkest, ja. Vær veldig nøye på hva du vil de skal gjøre, ellers bare finner de på noe. Jeg har fått ødelagt to nye CT-jakker der. Ganske irriterende. Spør hvordan de vil gjøre det. Hvis det er veldig mye som skal tas inn, bør begge sømmene åpnes og buksene klippes om slik at symetrien beholdes. Men hvis det er snakk om noen cm så går det greit å ta inn i setet og langs den ene sømmen langs beinet. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Var ikke klar over at det var så lett stoff i den, da er det mulig jeg går tilbake til Schott som jeg i utgangspunktet hadde tenkt til å kjøpe før Luxire kom med sin. Den er i 32 oz. mener jeg. Ja, mener Schott sin er 32 oz. Ser Zalando fører den til kr 2800 - http://www.zalando.no/schott-made-in-usa-kape-frakk-bla-sd022h000-k11.html Den er riktignok 75% ull og 25% nylon mens den fra Luxire (uavhengig av stoff) er 90% ull og 10% nylon. Endret 20. oktober 2013 av Xtra Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Luxire hører på kundene sine - sjekk ut denne posten http://www.styleforum.net/t/304965/luxire-custom-clothing-official-affiliate-thread/5700#post_6673183 Added an extra warmth quilted lining option for peacoats: Cotton flannel with a layer of wool flannel sandwiched between the shell and the lining. Weight maths: 16 Oz Shell, 6 Oz Lining, 12 Oz Middle layer: Total 34 Oz. Still cold? We can make it 56 too! "Premium lining" koster 50$ mer, slik at totalsummen da blir 299 + 20 dollar i shipping gjør at det blir ca 1800 kr for en relativt tykk losjakke. Jeg tror ikke jeg finner så mye bedre til den prisen men hvis man går helt opp til stoffet fra dugdale er det nok mye bra losjakker til ca 3000 kr. Endret 21. oktober 2013 av Xtra Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Luxire hører på kundene sine - sjekk ut denne posten http://www.styleforum.net/t/304965/luxire-custom-clothing-official-affiliate-thread/5700#post_6673183 "Premium lining" koster 50$ mer, slik at totalsummen da blir 299 + 20 dollar i shipping gjør at det blir ca 1800 kr (google) for en relativt tykk losjakke. Jeg tror ikke jeg finner så mye bedre til den prisen men hvis man går helt opp til stoffet fra dugdale er det nok mye bra losjakker til ca 3000 kr. Lurer på hvordan den konkurrerer med Schott sin med Dugdale og quilted lining. Nå ble Luxire sin interessant igjen. Må ta en avgjørelse snart. Kan få Schott sin for rundt 2400 fra UK. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Hva koster det egentlig å få en skredder til å stramme inn leggene på en bukse? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 http://www.skredderjohn-as.com/ Lenke til kommentar
oOleE Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Prøvde denne jakken i helga, og lurte på hva folk syntes om den og om Hugo boss? Selv syntes jeg at jakken passet meg perfekt og den var veldig fin i mine øyne. Men den koster nesten 4k, så jeg er litt usikker. Har ikke noe i mot å bruke mellom 3-4 tusen på en jakke. Men tenker kanskje man betaler litt mye for hugo merket? I tillegg var den med Neoprene, så den var litt stivere enn vanlige losjakker, og jeg vet ikke helt om jeg likte det eller ikke. Personlig synes jeg jakken ser veldig bra ut, ikke perfeksjon men veldig bra. Kvaliteten kan jeg ikke si noe om og merker som HB er kanskje ikke kjent for å gi mest kvalitet for pengene. Ja, mener Schott sin er 32 oz. Ser Zalando fører den til kr 2800 - http://www.zalando.no/schott-made-in-usa-kape-frakk-bla-sd022h000-k11.html Den er riktignok 75% ull og 25% nylon mens den fra Luxire (uavhengig av stoff) er 90% ull og 10% nylon. For mange knapper for min smak og ingen pene farger, syntes ikke noe om den Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Lurer på hvordan den konkurrerer med Schott sin med Dugdale og quilted lining. Nå ble Luxire sin interessant igjen. Må ta en avgjørelse snart. Kan få Schott sin for rundt 2400 fra UK. Hmm, jeg tror at Luxire sin i "vanlig" navy med premium lining holder mtp. vekt. Vet ikke om jeg tenker å gå opp til Dugdale-stoff ettersom jakken kan bli ca 32 oz med lining. (se Luxires "regnestykke") For mange knapper for min smak og ingen pene farger, syntes ikke noe om den Jeg er enig, den ser langt bedre ut på Schotts egne sider enn på Zalando. Jeg går trolig for en fra Luxire i 14 oz navy (249$) med premium lining (50$) som sannsynligvis vil ende opp på ca det samme som den fra Schott som er på 32 oz. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Hmm, jeg tror at Luxire sin i "vanlig" navy med premium lining holder mtp. vekt. Vet ikke om jeg tenker å gå opp til Dugdale-stoff ettersom jakken kan bli ca 32 oz med lining. (se Luxires "regnestykke") Jeg er enig, den ser langt bedre ut på Schotts egne sider enn på Zalando. Jeg går trolig for en fra Luxire i 14 oz navy (249$) med premium lining (50$) som sannsynligvis vil ende opp på ca det samme som den fra Schott som er på 32 oz. Den blir vel vestentlig billigere? Har du måttet betale moms på bestilling fra Luxire tidligere? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Den blir vel vestentlig billigere? Har du måttet betale moms på bestilling fra Luxire tidligere? Ender opp ca samme vekt/tykkelse totalt sett var det jeg mente. (32 oz hvis en legger sammen lining med shell osv, vs den fra Schott som er 32 oz i utg. pkt.) Jeg har ikke betalt moms på Luxires sendinger tidligere nei. Endret 21. oktober 2013 av Xtra Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Gleder meg til min 257 ser sånn ut... http://filsonfan.com/2013/09/29/vintage-patina-filson-257/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå