Xtra Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Har et par jeg er meget fornøyd med. Det er kun benlengden som krymper med rundt 1"-1.5", resten holder seg relativt uendret. Takker, det er greit å vite når man legger inn lengden i bestillingen. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Det er vel definitivt en grunn til at f. eks Canada Goose, som produsere jakker for polekspedisjoner og lignende bruker pels i jakkene sine. Pels er nok rett og slett mye varmere enn fuskepels. Så kan man jo selvsagt spørre om det er nødvendig med ekte pels når alt du skal bruke jakken til er å spasere rundt på Frogner i 5 plussgrader i oktober, men det får bli en personlig avveining. Ja, fikk høre det fra mamma at jeg burde drite i at det er en sjanse for at min yngste søster brenner pelskragen på Woolrichen eller heller maling på den. Kanskje ikke nødvendig på Frogner, men det er en større sjanse for meg som skal gå til og fra jobb et sted hvor det er fra 0 til - 25 grader fra nå til midten / slutten av april. Har en duffel coat, men den holder ikke på de kaldeste dagene, eller når det blåser for mye. Vinden i denne delen av trønderland virker som om den går rett gjennom duffel, fleece og nylon. Så da blir det tur til Trondhjem for å legge av en Woolrich Arctic Parka med ekte pels om noen timer. Om jeg finner en i min størrelse selvfølgelig (hva nå enn den er). Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Bytt ut fleece og nylon med ull, gjerne flere lag så ser du ikke trenger en polfarerjakke. 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Men ull klør noe så inn i granskauen mye! Nytter ikke å ha på seg noe som gjør at jeg går og klør og irriterer meg dagen lang. Blir som å hoppe naken i et hav av brennesler. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Kommer helt an på hva slags ull du kjøper. Mykere ulltyper som merino og kasjmir klør ikke noe særlig, med mindre du er overfølsom for ull eller noe. 2 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Jeg har alltid fått høre at jeg har sensitiv hud og at det er derfor jeg reagerer som jeg gjør på ull. Alt fra "babyull" til vanlig ull. Reagerer også slik på vadmel og strie. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 I stede for å gå med flere lag med ull så kan han vel gå med jakken han er keen på?Ser ikke problemet... 7 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 klør ikke hvis du har noe under da Lenke til kommentar
Lami Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 I stede for å gå med flere lag med ull så kan han vel gå med jakken han er keen på? Ser ikke problemet... Hahaha ja sant, bra sagt. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Da ble det en navy Woolrich Arctic Parka DF. Blir fint å møte trønderkulda med den. 4 Lenke til kommentar
HMKongen Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Noen som har erfaring med hvor langt tid DHL «Express Shipments» bruker på å fortolle en vare? Bestilte en billy reid peacoat 30 september. På bare to dager ble jakken fraktet fra USA til Oslo. Der den har vært siden. Står bare «Clearance event» på pakkesøkeren. Fryktelig irriterende fordi jeg ikke har noen brukbar jakke i mellomtiden. Når jeg bestilte støttet ikke nettsiden nordiske bokstaver, så jeg skreiv Tromso istedenfor Tromsø. Kan dette være et problem? Resten av adressen er oppgitt korrekt. Endret 17. oktober 2013 av HMKongen Lenke til kommentar
multisync Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Aldri noe problem å bruke o i stedet for ø, gjør det selv for min by for alt jeg bestiller fra utlandet. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Ja, det skulle absolutt ikke være et problem. Jeg får alle pakkene mine hit selv om jeg skriver o i stedet for ø. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Siden den allerede har kommet til Norge, så går det bra. Går jo an å ringe til DHL ang. clearance event da. Ofte de lurer på noe uten å ringe... 1 Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Noen som vet om det er mulig å kjøpe en "collar pin" i Norge? Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Noen som vet om det er mulig å kjøpe en "collar pin" i Norge?De har moen på Høyer på Eger i Oslo i alle fall. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Trenger man noen produkter for å bevare skinnet på skinnhansker? Lurer på det samme når det kommer til filson bager, trenger jeg noen produkter for å bevare bagen godt? Endret 19. oktober 2013 av Boil In Bag Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Najs... Meermin Snuff Suede Derby Boots: http://thenordicfit.com/meermin-snuff-suede-derby-boots-review Endret 19. oktober 2013 av Xtra 4 Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Har lyst på de, men usikker på størrelse. Kjipt å betale 20 euro for frakt, og ev. retur. Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 De har moen på Høyer på Eger i Oslo i alle fall. Var innom de fleste steder i Oslo i dag og fant til slutt på Royal Exclusive i St. Olavs gate. De hadde bare collar bar, ikke pin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå