Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo sykt å betale for en slik pris for en genser som han uansett ikke kommer til å bruke lenge fordi den snart går av moten.

5943656[/snapback]

 

Jeg vet ikke hva jeg synes er sykt, at han kjøper gensere til flere tusen kroner som ikker ser pene ut, eller at du mener man ikke kan bruke klær som er fra fjorårets mote.

 

For meg er kule klær, kule, uansett hvor gamle de måtte være.

Lenke til kommentar

Temaet har kanskje vært oppe før, men uansett: Om man ønsker å kjøpe f.eks. en bukse over Internett, hvordan kan man da konvertere alle de rare størrelsene der ute, til de vi bruker her i Norge? Tenkte jeg skulle bestille en bukse på eBay, men de størrelsene forvirrer meg :roll:

 

Og med det samme jeg er på denne delen av forumet, var det en ting til: Har et søskenbarn som ønsker seg noe "moteriktig" til konfirmasjonen. Tenkte å slå til med en D&G- eller Armani-bukse. Noen som vet om andre "eksklusive" butikker på Oslo-Vest/Bærum som selger slikt (bortsett fra Ferner Jacobsen)?

Endret av simenss
Lenke til kommentar

Buksene på ebay selges for det meste i tommer i livet og tommer lengde, og det bruker vi meg bekjent også her til lands. Vet dog ikke om jeg anbefaler buksekjøp på eBay.

 

Er en bukse så riktig som konfirmasjonsgave? Har søskenbarnet ditt spesifikt ønsket seg dette? Hvis ikke tror jeg ikke det er den rette anledningen å gi en bukse..

Lenke til kommentar
Buksene på ebay selges for det meste i tommer i livet og tommer lengde, og det bruker vi meg bekjent også her til lands. Vet dog ikke om jeg anbefaler buksekjøp på eBay.

 

Er en bukse så riktig som konfirmasjonsgave? Har søskenbarnet ditt spesifikt ønsket seg dette? Hvis ikke tror jeg ikke det er den rette anledningen å gi en bukse..

5943991[/snapback]

Jeg sitter her med ønskelisten ;)

Lenke til kommentar
Det er jo sykt å betale for en slik pris for en genser som han uansett ikke kommer til å bruke lenge fordi den snart går av moten.

5943656[/snapback]

 

Jeg vet ikke hva jeg synes er sykt, at han kjøper gensere til flere tusen kroner som ikker ser pene ut, eller at du mener man ikke kan bruke klær som er fra fjorårets mote.

 

For meg er kule klær, kule, uansett hvor gamle de måtte være.

5943842[/snapback]

Det er vel snarere denne "mote-guruen" som ikke klarer å bruke klær som har gått av moten, og at han derfor ikke kommer til å bruke den genseren stort masse.

Lenke til kommentar
Buksene på ebay selges for det meste i tommer i livet og tommer lengde, og det bruker vi meg bekjent også her til lands. Vet dog ikke om jeg anbefaler buksekjøp på eBay.

 

Er en bukse så riktig som konfirmasjonsgave? Har søskenbarnet ditt spesifikt ønsket seg dette? Hvis ikke tror jeg ikke det er den rette anledningen å gi en bukse..

5943991[/snapback]

Jeg sitter her med ønskelisten ;)

5943995[/snapback]

Da er det naturligvis noe annet. :) Dolce & Gabanna selges vel kun på Kamikaze, D&G har de vel også på steder som Follestad ol.

Lenke til kommentar
Det er jo sykt å betale for en slik pris for en genser som han uansett ikke kommer til å bruke lenge fordi den snart går av moten.

5943656[/snapback]

 

Jeg vet ikke hva jeg synes er sykt, at han kjøper gensere til flere tusen kroner som ikker ser pene ut, eller at du mener man ikke kan bruke klær som er fra fjorårets mote.

 

For meg er kule klær, kule, uansett hvor gamle de måtte være.

5943842[/snapback]

Det er vel snarere denne "mote-guruen" som ikke klarer å bruke klær som har gått av moten, og at han derfor ikke kommer til å bruke den genseren stort masse.

5944002[/snapback]

 

My point exactly!

Lenke til kommentar
Det er jo sykt å betale for en slik pris for en genser som han uansett ikke kommer til å bruke lenge fordi den snart går av moten.

5943656[/snapback]

 

Jeg vet ikke hva jeg synes er sykt, at han kjøper gensere til flere tusen kroner som ikker ser pene ut, eller at du mener man ikke kan bruke klær som er fra fjorårets mote.

 

For meg er kule klær, kule, uansett hvor gamle de måtte være.

5943842[/snapback]

Det er vel snarere denne "mote-guruen" som ikke klarer å bruke klær som har gått av moten, og at han derfor ikke kommer til å bruke den genseren stort masse.

5944002[/snapback]

 

My point exactly!

5944048[/snapback]

Han bruker jo, som jeg skrev et par sider tidligere, fjorårets solbriller?

Lenke til kommentar
Da er det naturligvis noe annet. :) Dolce & Gabanna selges vel kun på Kamikaze, D&G har de vel også på steder som Follestad ol.

5944007[/snapback]

Hva ligger prisene på, sånn ca.? Så jeg ikke møter opp med kontanter nok til et buksebein ;)

5944060[/snapback]

Jeg lever av å ikke se på prisene... Tre-fire tusen? Prøver å bare dra kortet og signere, og sjekke at det er riktig antall sifre, ellers får jeg en smule dårlig samvitighet.

Lenke til kommentar
Da er det naturligvis noe annet. :) Dolce & Gabanna selges vel kun på Kamikaze, D&G har de vel også på steder som Follestad ol.

5944007[/snapback]

Hva ligger prisene på, sånn ca.? Så jeg ikke møter opp med kontanter nok til et buksebein ;)

5944060[/snapback]

Den billigste og "vanligste" jeansmodellen koster ca. 2.500 kr -- den dyreste kan ligge på 12-15.000 kr.

Lenke til kommentar
Den dagen buksa mi er dyrere enn PCen min kjøper jeg en spade til å grave min egen grav.

5944402[/snapback]

Javel. Takk for informasjonen.

 

simenss: Dersom du kjøper en D&G bukse må du ikke ut med så mye som for en DG, forresten. :)

5944407[/snapback]

 

Er ikke D&G billig-/ungdomsmodellene til Dolce & gabbana, og de ser vel som regel ut som reklameplakater?

Lenke til kommentar
Er ikke D&G billig-/ungdomsmodellene til Dolce & gabbana, og de ser vel som regel ut som reklameplakater?

5944443[/snapback]

Joda, de er faktisk ikke så verst på pris. Jeg har to bukser fra D&G som begge kostet under tusenlappen og ser strålende ut (ingen fancy reklame eller annet jalla på de heller).

Lenke til kommentar

Klarer aldri å huske hva somer hva av &, d&g og dg :blush:

 

& er vel "billigmerket", d&g er mer blazere og litt penere klær og dg er veldresser og smokinger og slikt?

 

 

Ønsker meg ny klokke. Liker godt klokker med et litt klassisk design. Liker ikke skinnreimer. Vil ikke blakke meg helt så jeg sier maks 5-6 tusen. Noen forslag?

 

:)

Lenke til kommentar

Dolce & Gabbana gruppen har to brands; D&G og Dolce&Gabbana (& var «billigmerket» de hadde for en stund siden, som ble lagt ned for vel 1-2 år siden -- men ryktene sier du fremdeles kan kjøpe & på bl.a. VIC, ikke at jeg anbefaler det men men).

 

D&G er et «ungdomsmerke» inspirert av ting som ikke passer sammen. D&G har egne designere, eget kontor, egne butikker etc. etc. Det er altså et nokså separat merke fra Dolce&Gabbana. Klærne kan ofte se ut som vandrende reklameplakater, dessverre — det er et merke som tør å eksperimentere en del. D&G fåes kjøpt flere steder i Oslo, bl.a. Steen & Strøm og Follestad.

 

Dolce&Gabbana er merket som vi kjenner kanskje aller best, designet av Domenico Dolce og Stefano Gabbana. DG er et nokså «konservativt» merke, i motsetning til D&G, med lave bukser (meget), mørkere farger — i det hele tatt mer «klassisk» Italiensk. Det er altså veldig enkelt å se forskjellen mellom DG og D&G. Prisen er også et par hakk over D&G, noe som ofte skyldes materialene de bruker og/eller teknikkene som er blitt benyttet. De har f.eks. et par interessante t-skjorter som "vrir" seg ved vask, noe som danner en ganske så kul effekt.

 

I Oslo er det kun Kamikaze (og Kamikaze Donna) som fører Dolce&Gabbana.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...