Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sprit er noe jeg aldri kommer til å skjønne meg på...

Det finnes ganske mange fantastiske drinker der ute, en hel verden utenfor vodka battery. Mint Julep og Negroni, for eksempel, er to favoritter. Brennevin som congac, whisky og så videre er definitivt en aquired taste, men da må man jo nettopp "aquire tasten" først.

On topic: Jeg ser på støvler fra Loake til vinteren. De er på F-lest. Mine føtter trives ganske godt i Church's G-lest. Er det stort sprang mellom F og G?

Endret av Broseph
Lenke til kommentar

Det finnes ganske mange fantastiske drinker der ute, en hel verden utenfor vodka battery. Mint Julep og Negroni, for eksempel, er to favoritter. Brennevin som congac, whisky og så videre er definitivt en aquired taste, men da må man jo nettopp "aquire tasten" først.

On topic: Jeg ser på støvler fra Loake til vinteren. De er på F-lest. Mine føtter trives ganske godt i Church's G-lest. Er det stort sprang mellom F og G?

F og G brukes vel som betegenelse på bredde og det er ikke navnet på lesten. Nå vet jeg ikke med Engelske produsenter men i USA tilsvarer ofte en ekstra bredde (E) 1/4 tommer i bredde, men det er veldig avhengig av lesten.

Hvis du passer greit i F-lest kan du vurdere G-lest om du vil bruke tykke sokker og ullsåle.

Lenke til kommentar

Det gjør det og jeg har da smakt en del drinker som går an å samle på. Men, i den forstand sprit brukes i norske heimer synes jeg det rett og slett er harry, og for de som ikke har "aquired taste" på noe som helst annet, så tar jeg det som at de går rett fra å drikke brus i barnebursdager til å eksperimentere med det lenge ut i voksen alder. For all del, det var jo der jeg også begynte før jeg fikk lov til å begynne å drikke, men gikk fort over til noe annet den dagen jeg kunne velge og vrake selv. Brunt brennevin derimot, er noe jeg liker å kose meg med. Men, drikker det aldri "på fylla".

Lenke til kommentar

F og G brukes vel som betegenelse på bredde og det er ikke navnet på lesten. Nå vet jeg ikke med Engelske produsenter men i USA tilsvarer ofte en ekstra bredde (E) 1/4 tommer i bredde, men det er veldig avhengig av lesten.

Hvis du passer greit i F-lest kan du vurdere G-lest om du vil bruke tykke sokker og ullsåle.

Takk. Det var bredden jeg siktet til. Greia er at jeg passer i G og lurer på om jeg kan passe i F. :)

Det gjør det og jeg har da smakt en del drinker som går an å samle på. Men, i den forstand sprit brukes i norske heimer synes jeg det rett og slett er harry, og for de som ikke har "aquired taste" på noe som helst annet, så tar jeg det som at de går rett fra å drikke brus i barnebursdager til å eksperimentere med det lenge ut i voksen alder. For all del, det var jo der jeg også begynte før jeg fikk lov til å begynne å drikke, men gikk fort over til noe annet den dagen jeg kunne velge og vrake selv. Brunt brennevin derimot, er noe jeg liker å kose meg med. Men, drikker det aldri "på fylla".

Det er mange som bare drikker for å drikke, ja.

Lenke til kommentar

Det spørs helt hvor trang G er på deg, men jeg ville ikke gjort det uten å ha muligheten til å returnere.

Du kan prøve å gå en halv størrelse opp i lengden for en størrelse ned i bredde, for mange lester er det ikke selve bredden som endrer seg, men volumet i tåboksen.

Lenke til kommentar

Skal om ikke lenge i et jobbintervju hos en klesbutikk som fokuserer på dresser, blazere, men samtidig casual og pen stil. Lurer på om jeg skal ha på meg skjorte og pen genser, eller gå for en sportscoat (i mangel på et norsk ord) og stoffbukse eller jeans kombinert med monks? Skal kanskje ikke være nødvendig å spørre, men er mitt første jobbintervju noensinne så setter pris på tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...