OlafG Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Bor i Warszawa for tiden. Får vodka til rundt 80,- pr. liter. Klær er omtrent samme pris. Kan dog få bespoke-hansker til 300 kroner, bespoke-sko til 6000 og dress til rundt 8k. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Hva er tollgrensen for å ta med sprit fra utlandet til Norge? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=233864 1 Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Sprit er noe jeg aldri kommer til å skjønne meg på... 2 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Nei du gjør vel ikke det. 1 Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 (endret) Sprit er noe jeg aldri kommer til å skjønne meg på... Det finnes ganske mange fantastiske drinker der ute, en hel verden utenfor vodka battery. Mint Julep og Negroni, for eksempel, er to favoritter. Brennevin som congac, whisky og så videre er definitivt en aquired taste, men da må man jo nettopp "aquire tasten" først. On topic: Jeg ser på støvler fra Loake til vinteren. De er på F-lest. Mine føtter trives ganske godt i Church's G-lest. Er det stort sprang mellom F og G? Endret 26. september 2013 av Broseph Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Ja da for all del. Sikkert mye godt som kan lages med sprit, jeg har bare ikke vært borti det ennå. 1 Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Noen som har peil på om det er andre enn Retro som fører Diemme i Trondheim? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Det finnes ganske mange fantastiske drinker der ute, en hel verden utenfor vodka battery. Mint Julep og Negroni, for eksempel, er to favoritter. Brennevin som congac, whisky og så videre er definitivt en aquired taste, men da må man jo nettopp "aquire tasten" først. On topic: Jeg ser på støvler fra Loake til vinteren. De er på F-lest. Mine føtter trives ganske godt i Church's G-lest. Er det stort sprang mellom F og G? F og G brukes vel som betegenelse på bredde og det er ikke navnet på lesten. Nå vet jeg ikke med Engelske produsenter men i USA tilsvarer ofte en ekstra bredde (E) 1/4 tommer i bredde, men det er veldig avhengig av lesten. Hvis du passer greit i F-lest kan du vurdere G-lest om du vil bruke tykke sokker og ullsåle. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Det finnes ganske mange fantastiske drinker der ute, en hel verden utenfor vodka battery. Mint Julep og Negroni, for eksempel, er to favoritter. Brennevin som congac, whisky og så videre er definitivt en aquired taste, men da må man jo nettopp "aquire tasten" først. Det gjør det og jeg har da smakt en del drinker som går an å samle på. Men, i den forstand sprit brukes i norske heimer synes jeg det rett og slett er harry, og for de som ikke har "aquired taste" på noe som helst annet, så tar jeg det som at de går rett fra å drikke brus i barnebursdager til å eksperimentere med det lenge ut i voksen alder. For all del, det var jo der jeg også begynte før jeg fikk lov til å begynne å drikke, men gikk fort over til noe annet den dagen jeg kunne velge og vrake selv. Brunt brennevin derimot, er noe jeg liker å kose meg med. Men, drikker det aldri "på fylla". Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 F og G brukes vel som betegenelse på bredde og det er ikke navnet på lesten. Nå vet jeg ikke med Engelske produsenter men i USA tilsvarer ofte en ekstra bredde (E) 1/4 tommer i bredde, men det er veldig avhengig av lesten. Hvis du passer greit i F-lest kan du vurdere G-lest om du vil bruke tykke sokker og ullsåle. Takk. Det var bredden jeg siktet til. Greia er at jeg passer i G og lurer på om jeg kan passe i F. Det gjør det og jeg har da smakt en del drinker som går an å samle på. Men, i den forstand sprit brukes i norske heimer synes jeg det rett og slett er harry, og for de som ikke har "aquired taste" på noe som helst annet, så tar jeg det som at de går rett fra å drikke brus i barnebursdager til å eksperimentere med det lenge ut i voksen alder. For all del, det var jo der jeg også begynte før jeg fikk lov til å begynne å drikke, men gikk fort over til noe annet den dagen jeg kunne velge og vrake selv. Brunt brennevin derimot, er noe jeg liker å kose meg med. Men, drikker det aldri "på fylla". Det er mange som bare drikker for å drikke, ja. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Det spørs helt hvor trang G er på deg, men jeg ville ikke gjort det uten å ha muligheten til å returnere. Du kan prøve å gå en halv størrelse opp i lengden for en størrelse ned i bredde, for mange lester er det ikke selve bredden som endrer seg, men volumet i tåboksen. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Er disse dobbelt foret? Eller foret? Noen som kan tyde det? http://bit.ly/14PPMp9 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Jeg får vondt langt inni hjertet mitt: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151748977441051&set=a.10150090189451051.272445.146196476050&type=1&theater Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Tøff skinnjake på Beckham, da. Han til høyre ser ut som han bare har slengt på seg sønnen sin dress på vei ut døra eller noe. Trodde forøvrig faktisk ikke at det fantes så tynne slips heller. 1 Lenke til kommentar
August. Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Skal om ikke lenge i et jobbintervju hos en klesbutikk som fokuserer på dresser, blazere, men samtidig casual og pen stil. Lurer på om jeg skal ha på meg skjorte og pen genser, eller gå for en sportscoat (i mangel på et norsk ord) og stoffbukse eller jeans kombinert med monks? Skal kanskje ikke være nødvendig å spørre, men er mitt første jobbintervju noensinne så setter pris på tilbakemeldinger Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Hvis det er i en klesbutikk som fokuserer på herremote tror jeg det vil gå helt fint å møte opp i sc, jeans og dubmonks. Det er jo mer eller mindre uniformen i sånne butikker, så tviler på at det vil bli uglesett på noen måte. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Er Parajumper størrelse L ca samme størrelse som Canada Goose str L? Har en Canada Goose Dawson Parka i L og tenker å kjøpe Parajumper kodiak i str L men vet ikke om Parajumper er mindre eller større i størrelsen. Noen? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Hvor finner jeg Barbour-jakker i Oslo? Er interessert i å prøve Beaufort/Bedale, ikke kjøpe (med mindre det finnes et sted hvor jeg får det billigere enn ved egenimport). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Hvor finner jeg Barbour-jakker i Oslo? Er interessert i å prøve Beaufort/Bedale, ikke kjøpe (med mindre det finnes et sted hvor jeg får det billigere enn ved egenimport). Ferner har godt utvalg. Follestad har også, og så finner du sikkert noe på Steen & Strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå