Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes egentlig det var mye rart der, jeg. No pocket square, for eksempel, og at man bare skal bruke windsor-knuten uten dimple.

Skrev at det ikke var "så mye" vås, ikke at det ikke var noe ;) No dimple var noe annet jeg reagerte på, men som ikke var like hysterisk som skoene. No pocket square har jeg ingen problemer med å forstå. Guiden er tross alt ikke "hvordan se best mulig ut", men "hvordan bli tatt seriøst på wall street".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skrev at det ikke var "så mye" vås, ikke at det ikke var noe ;) No dimple var noe annet jeg reagerte på, men som ikke var like hysterisk som skoene. No pocket square har jeg ingen problemer med å forstå. Guiden er tross alt ikke "hvordan se best mulig ut", men "hvordan bli tatt seriøst på wall street".

For all del, med unntak a skodelen var det stort sett helt greit. Langt i fra det verste jeg har lest (halla, MinMote...). Synes imidlertid det skinner igjennom at fyren som har skrevet artikkelen ikke egentlig har superpeiling på det han skriver om, selv om han sikkert liker å tro det sel. Tror mange vil få veldig mye ut av å henge litt på for eksempel SF i stedet for å lese sånne artikler.

Lenke til kommentar

Synes egentlig det var mye rart der, jeg. No pocket square, for eksempel, og at man bare skal bruke windsor-knuten uten dimple.

 

Kommer du med PS som intern/analytiker hos et av de virkelig store IB'ene så tror jeg du ville fått høre det. Det er ikke plassen man skal vise hvor sprezz man er.

 

Virker som flere her tror det er en artikkel om hvordan man ser best mulig ut ..

Lenke til kommentar

Noen som reagerer på Pocket square og

 

"No brogues, wing-tipped, or square-toed shoes."

 

... og der stoppet lesingen for min del. :b

 

Hvorfor det? Du går ikke på jobb i en bank med noen av disse skoene, det må man jo ikke være mote-geni for å forstå.
Pocket-square skjorte på jobb ser rett og slett dumt ut, square toed shoes ville vært utrolig bestefar, noe man IKKE vil se ut som i en IB. IB handler mye om å se respektabel ut, uten å prøve å tiltrekke seg oppmerksomhet via kreative klær. Skjorter skal være plain, med et slips. Navy dress og sko uten noe dilldall på. Kjører man denne stilen korrekt ser det veldig bra ut. Å begynne med sko som passer bedre til fest, eller skjorter med lommer på, så ser det heller rart ut på jobb.

Lenke til kommentar

Noen som reagerer på Pocket square og

 

 

Hvorfor det? Du går ikke på jobb i en bank med noen av disse skoene, det må man jo ikke være mote-geni for å forstå.

Pocket-square skjorte på jobb ser rett og slett dumt ut, square toed shoes ville vært utrolig bestefar, noe man IKKE vil se ut som i en IB. IB handler mye om å se respektabel ut, uten å prøve å tiltrekke seg oppmerksomhet via kreative klær. Skjorter skal være plain, med et slips. Navy dress og sko uten noe dilldall på. Kjører man denne stilen korrekt ser det veldig bra ut. Å begynne med sko som passer bedre til fest, eller skjorter med lommer på, så ser det heller rart ut på jobb.

Fikk ikke med meg at det var rettet til de som jobber i bank, men ser jo nå etter et googlesøk hva Goldman Sachs er... :)

Lenke til kommentar

Hva synes vi om dette?

Karen har iallefall sterke meninger...

 

Synes dette var litt underlig:

 

  1. No cuffs and no pleats
  2. No suspenders, period.
  3. Have new shirts made every year
  4. It’s all about the Windsor knot
  5. But don’t waste your money buying off-the-rack at Barney’s or Bergdorf; go bespoke.

 

Til nummer 1: Hvorfor det? Cuffs (norsk ord?) er jo ganske vanlig og jeg ser ikke helt hvorfor det skal være så fy-fy. Det er hvertfall "standard" på SF på alle bukser utenom chinos.

 

2: Igjen, hvorfor det? Jeg har ikke noe spesielt forhold til bukseseler, men de er visstnok langt mer komfortabel i bruk enn bruk av belte.

 

3: OK hvis man har få skjorter. Hvis man har en anstendig mengde skjorter av god kvalitet behøver man ikke å bytte ut alle skjortene sine etter 1 år. Da har man enten for få skjorter å bruke på jobb eller man kjøper skjorter av elendig kvalitet.

 

4: I omtrent alle tilfeller er en DFIH/FIH-knute bedre enn en Windsor. In stitches knyter en ganske bra halv windsor, men han er nok unntaket som bekrefter regelen. Er forferdelig tykke windsor-knuter på Suits også.

 

5: En ting er at man ikke bør bruke pengene på dyr/overpriset RTW når det gjelder dress. Skreddersøm er kanskje ikke for alle og krever mye tanke bak for å få et godt resultat.

Endret av Xtra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...