Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det blir Barbour Liddesdale, er fremdels ikke sikker på skoene, i og med at de kommer til å bli ganske dyre. Vet imidlertid ikke hvilken farge jeg skal velge på jakken. Tenkte først på navy, men har så mange blå jakker fra før av. Så også på olive, men da jeg rådførte meg med noen andre, fikk jeg høre at den så for "gubbete" ut.

Lenke til kommentar

Hvilken farge som ser best ut kommer veldig an på jakken imo. Stoffet og utseendet. Skulle jeg gått for Liddesdale ville jeg nok gått for navy, men har du lyst til å skille deg ut litt, gå for olive.

Olive er en veldig pen farge, og er absolutt ikke "gubbete". Ikke spør disse folkene om råd igjen.

Lenke til kommentar

Tror det blir Barbour Liddesdale, er fremdels ikke sikker på skoene, i og med at de kommer til å bli ganske dyre. Vet imidlertid ikke hvilken farge jeg skal velge på jakken. Tenkte først på navy, men har så mange blå jakker fra før av. Så også på olive, men da jeg rådførte meg med noen andre, fikk jeg høre at den så for "gubbete" ut.

Synes Liddlesdale er penest i olive, men navy blir ikke feil det heller. Gå for det du liker best (av de to fargene).

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg havner på olive :) Kanskje jeg skal plukke med meg sko også, antagelig disse. Men jeg har noen spørsmål. Det jeg har kommet frem til, er at den totale kostnaden på skoene vil bli 1950 kr, etter merverdigift, frakt, og alt det der. Stemmer dette? Det jeg også lurer på, er hvilken størrelse jeg skal velge. Bruker vanligvis 43 eller 44, noen som har erfaring med disse som kan si meg hva jeg bør satse på?

Min er litt for stor :hm: Bestilte den på countryattire. Orket ikke å sende i retur osv for en jakke til tusenlappen, men det hender jeg slenger den på meg i ny og ne.

Vil du si at jakken var uvanlig stor i størrelsen? Tror jeg kommer til å gå for large. Prøvd en lignende jakke i byen, og den var passe, kunne iallfall ikke bruke noe mindre, men vet ikke hvordan det blir med Barbour.

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg havner på olive :) Kanskje jeg skal plukke med meg sko også, antagelig disse. Men jeg har noen spørsmål. Det jeg har kommet frem til, er at den totale kostnaden på skoene vil bli 1950 kr, etter merverdigift, frakt, og alt det der. Stemmer dette? Det jeg også lurer på, er hvilken størrelse jeg skal velge. Bruker vanligvis 43 eller 44, noen som har erfaring med disse som kan si meg hva jeg bør satse på?

Vil du si at jakken var uvanlig stor i størrelsen? Tror jeg kommer til å gå for large. Prøvd en lignende jakke i byen, og den var passe, kunne iallfall ikke bruke noe mindre, men vet ikke hvordan det blir med Barbour.

Jeg vil si jakken er uvanlig stor i størrelsen.

Er 189 høy, 85kg og atletisk bygd. Medium ble for stor til meg i størrelsen. Kunne nok med fordel ha valg Small.

Det største problemet er omkrets i midje og ikke lengde. F.eks med bare en skjorte under føles jakken alt for stor, men med en ullgenser under så føles den litt stor.

Du kan jo dra til en forrettning å prøve dersom du er veldig usikker.

Er enig i at oliven er en veldig fin farge. Lurer selv på å bestille meg en nå som det nærmer meg høst. Velger nok countryattire igjen, men denne gangen velger jeg small :)

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Jeg vil si jakken er uvanlig stor i størrelsen.

Er 189 høy, 85kg og atletisk bygd. Medium ble for stor til meg i størrelsen. Kunne nok med fordel ha valg Small.

Det største problemet er omkrets i midje og ikke lengde. F.eks med bare en skjorte under føles jakken alt for stor, men med en ullgenser under så føles den litt stor.

Du kan jo dra til en forrettning å prøve dersom du er veldig usikker.

Er enig i at oliven er en veldig fin farge. Lurer selv på å bestille meg en nå som det nærmer meg høst. Velger nok countryattire igjen, men denne gangen velger jeg small :)

Høres ut som vi har omtrentlig samme kroppsbygning, bare at jeg er et par-tre centimeter høyere, og kanskje hakket mindre atletisk. Jeg bruker likevel som regel large, hvis ikke større, når det er snakk om ytterjakke. Skal iallfall kunne ha den utenpå gensere av varierende tykkelse. Vil tro at small blir for lite for meg, så det vil stå mellom large og medium. Fins ikke akkurat noen lokale forretninger som selger noe lignende, så får ikke prøvd heller. Ja, du går nok absolutt ikke feil med en slik jakke til høsten :)

Lenke til kommentar

Ville rådet deg til å kjøpe Heritage. Veldig merkelig passform på den vanlige, jeg passer greit i medium, men ermene er alt for korte. Jeg har kjøpt meg en Chelsea sportsquilt senere som passer meg mye bedre, denne er mer slim fitting og her kan man kjøpe TTS.

Bilde med Liddesdale.

399518_10151525449466257_18677887_n.jpg

Lenke til kommentar

Skoene koster €180. Vet ikke hva frakten koster. Etter moms vil skoene koste 1755 NOK (eksklusiv frakt) + fortollingsgebyr. Så, ja, du har rett. Skoene kommer til å koste rundt 1950 avhengig av hva frakten koster.

Jeg tror du må vente ganske lenge på at skoene kommer. Har hørt at det tar et par måneder fra skoene blir produsert til du får den på døren.

Edit: Ble litt mye "koster" i det første avsnittet :p

Endret av Mladic
Lenke til kommentar

Skoene koster 180. Vet ikke hva frakten koster. Etter moms vil skoene koste 1755 NOK (eksklusiv frakt) + fortollingsgebyr. Så, ja, du har rett. Skoene kommer til å koste rundt 1950 avhengig av hva frakten koster.

Jeg tror du må vente ganske lenge på at skoene kommer. Har hørt at det tar et par måneder fra skoene blir produsert til du får den på døren.

Edit: Ble litt mye "koster" i det første avsnittet :p

Av de 180, trekkes det fra spansk moms på rundt 20%, det har du ikke tenkt på?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...