SIcario Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Suitsupply skal ha for å lage gode jakker til hyggelige priser, men den som styler modellene på nettsidene deres burde hatt seg en skikkelig ørefik: Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Begynner i ny jobb i morgen. Flere ting jeg reagerer på når det gjelder uniformsreglement. De kunne ikke stille med noen form for arbeidstøy, selv om bedriften er pålagt å skaffe dette. Grunnen er at de ikke produserer uniformene lenger og de nye blir ikke produsert før januar. Hvem har vel en helt svart piquet uten noen form for logo, en helt svart bukse, helt svarte sko med sort såle med rundt tå. Det nærmeste jeg kommer er en svart/mørkegrå jeans fra cheap monday og en mørkeblå lacoste piquet - men igjen stryker den på både farge og logo. Totalt svarte sko har jeg ikke. Kun noen fæle lakksko fra konfirmasjonen, men det nekter jeg ærlig talt å gå rundt i. Grattis med ny jobb! Intervju i dag og jobb i morgen altså? Eller er det noe annet? Uansett: De kan faktisk pålegge deg dette, da arbeidsmiljøloven ikke har noen regler om arbeidstøy. (Forutsatt at ikke bedriften er bundet av tariffavtale som regulerer det) Stikk innom dressmann så finner du pique til 99 kroner, helt uten logo. Passformen og kvaliteten er sikkert så som så, men om det er arbeidstøy så overlever du vel det. De har sikkert sorte bukser også. Lenke til kommentar
Xposure Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Du kan opprette paypal med visa spend on, men vet ikke hva maksbeløpet på de kortene er da. Ser ut til at maksbeløpet er på 5000 kr, så det skulle ikke være noe problem. Over til noe annet. Fant noe jeg syntes var greie sko og jakke hos Zalando, men hva synes dere om dem? Dere kan gjerne legge ved lenker til bedre alternativ, men de bør være i omtrentlig samme prisklasse. Sko:http://www.zalando.no/zign-elegante-snoresko-brun-zi112a054-703.html Jakke: http://www.zalando.no/pier-one-vinterjakke-bla-pi922g00m-503.html Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Skoene var ikke noe særlige. Jakken var helt ok, men jeg synes f. eks Barbour Liddlesdale er penere. Lenke til kommentar
Xposure Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Skoene var ikke noe særlige. Jakken var helt ok, men jeg synes f. eks Barbour Liddlesdale er penere. Hva gjorde at du ikke likte skoene? Og har du forslag til noen andre som er i samme gate? Var det denne jakken du tenkte på? http://www.outnorth.no/no-barbour/liddesdale.php?gclid=CJqi6pvSjLkCFYZ4cAodyisAXg Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Grattis med ny jobb! Intervju i dag og jobb i morgen altså? Eller er det noe annet? Uansett: De kan faktisk pålegge deg dette, da arbeidsmiljøloven ikke har noen regler om arbeidstøy. (Forutsatt at ikke bedriften er bundet av tariffavtale som regulerer det) Stikk innom dressmann så finner du pique til 99 kroner, helt uten logo. Passformen og kvaliteten er sikkert så som så, men om det er arbeidstøy så overlever du vel det. De har sikkert sorte bukser også. Det er nok en annen jobb jeg har kastet meg inn i. Har ikke vært på intervju for den andre bedriften enda, men alt det er hysj hysj. Blir nok dårlig stemning, men får jeg tilbud hos en klesbutikk med klær jeg liker, så takker jeg ikke nei og sier dermed opp min nåværende nye jobb. Jo men når det står i reglementet til bedriften at de skal skaffe arbeidstøy, så er vel det å forvente? Å forvente at en ansatt skal stille med antrekk for egen regning fra topp til tå allerede dagen etter han får framlagt reglementet synes jeg ikke er på sin plass - spesielt ikke mtp hva kontrakten sier. Jeg har faktisk ikke råd til klær nå etter en periode som arbeidsledig. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Hva gjorde at du ikke likte skoene? Og har du forslag til noen andre som er i samme gate? Var det denne jakken du tenkte på? http://www.outnorth.no/no-barbour/liddesdale.php?gclid=CJqi6pvSjLkCFYZ4cAodyisAXg Det er vanskelig å si hvorfor jeg likte skoene, men de var i alle fall ikke særlig pene. Hva med noen chucka boots? http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=1961 http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=7&shoeid=204 Ja, det var den jakken jeg tenkte på. Det går imidlertid an å finne den ganske mye billigere. Lenke til kommentar
Xposure Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Det er vanskelig å si hvorfor jeg likte skoene, men de var i alle fall ikke særlig pene. Hva med noen chucka boots? http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=1961 http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=7&shoeid=204 Ja, det var den jakken jeg tenkte på. Det går imidlertid an å finne den ganske mye billigere. Skoene du linket til var absolutt fine, men de var en del dyrere enn jeg hadde forestilt meg. De jeg så på tror jeg også var hakket mer motstandsdyktige mot vann, noe som kan komme godt med utover høsten. Hvor kan jeg finne jakken ganske mye billigere? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Hva gjør de masseproduserte skoene du linket til noe mer motstandsdyktig mot vann? Jeg tipper 80% av de regelmessige her inne har de Jørgen linket til eller lignende, og bruker de høst/vinter/vår Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Skoene du linket til var absolutt fine, men de var en del dyrere enn jeg hadde forestilt meg. De jeg så på tror jeg også var hakket mer motstandsdyktige mot vann, noe som kan komme godt med utover høsten. Hvor kan jeg finne jakken ganske mye billigere? Du kan jo sjekke ut Loake Sahara. har et par selv, veldig gode beaters. Greit å ha sko i forskjellige prisklasser spør du meg, så har du et par sko som kan mishandles litt mer. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Skoene du linket til var absolutt fine, men de var en del dyrere enn jeg hadde forestilt meg. De jeg så på tror jeg også var hakket mer motstandsdyktige mot vann, noe som kan komme godt med utover høsten. Hvor kan jeg finne jakken ganske mye billigere? F. eks Countryattire eller barbourbymail. Barbour by mail er litt kronglete å bestille fra, men tror det bare er å sende dem en mail så forklarer de deg det. Angående sko så har jeg det første paret jeg lenket til selv, og jeg er superfornøyd. De koster deg kanskje et par hundrelapper mer enn Zalando-skoene, men da har du sko som godt kan vare i mange år fremover. Jeg har forøvrig heller aldri opplevd noen problemer med regn og lignende når jeg har gått med skikkelige skinnsko selv. Lenke til kommentar
Xposure Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 (endret) Hva gjør de masseproduserte skoene du linket til noe mer motstandsdyktig mot vann? Jeg tipper 80% av de regelmessige her inne har de Jørgen linket til eller lignende, og bruker de høst/vinter/vår Vet ikke jeg, virket bare som at de Jørgen linket til fort ville bli stygge hvis de ble utsatt for dårlig vær. Men jeg betviler ikke at jeg tok feil, vet ikke mye om sånt. Du kan jo sjekke ut Loake Sahara. har et par selv, veldig gode beaters. Greit å ha sko i forskjellige prisklasser spør du meg, så har du et par sko som kan mishandles litt mer. Disse så også veldig fine ut. Det er ingen norske forhandlere som selger tilsvarende sko? F. eks Countryattire eller barbourbymail. Barbour by mail er litt kronglete å bestille fra, men tror det bare er å sende dem en mail så forklarer de deg det. Angående sko så har jeg det første paret jeg lenket til selv, og jeg er superfornøyd. De koster deg kanskje et par hundrelapper mer enn Zalando-skoene, men da har du sko som godt kan vare i mange år fremover. Jeg har forøvrig heller aldri opplevd noen problemer med regn og lignende når jeg har gått med skikkelige skinnsko selv. Er det mye å spare ved å bestille fra en av disse? Må man ikke betale litt ekstra for frakt og div. tollgebyrer? Ja, da er de sikkert langt mer hardføre enn jeg antok. Skal absolutt vurderes. Endret 20. august 2013 av Xposure Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Er bare å spraye de med impregnering så preller det meste vannet bare rett av. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Det er nok en annen jobb jeg har kastet meg inn i. Har ikke vært på intervju for den andre bedriften enda, men alt det er hysj hysj. Blir nok dårlig stemning, men får jeg tilbud hos en klesbutikk med klær jeg liker, så takker jeg ikke nei og sier dermed opp min nåværende nye jobb. Jo men når det står i reglementet til bedriften at de skal skaffe arbeidstøy, så er vel det å forvente? Å forvente at en ansatt skal stille med antrekk for egen regning fra topp til tå allerede dagen etter han får framlagt reglementet synes jeg ikke er på sin plass - spesielt ikke mtp hva kontrakten sier. Jeg har faktisk ikke råd til klær nå etter en periode som arbeidsledig. Ja dersom arbeidsreglementet/kontrakten sier de skal skaffe klær stiller det seg selvsagt annerledes. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Disse så også veldig fine ut. Det er ingen norske forhandlere som selger tilsvarende sko? Loake Sahara ligner veldig på Clarks Desert Boots, og Grændsens Skotøimagazin ved Karl Johan i Oslo burde ha de. Men jeg synes Loake Sahara ser bedre ut, fordi de har mindre klumpete såle i forhold til Clarks. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Vet noen om en butikk i Trondheim som selger Liddesdale? Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 De hadde den på både Retro og Cosmo i fjor mener jeg å huske, men er usikker på om de har den inne i år også. 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 Skulle nettopp til å kjøpe en jakke i fra Barbourbymail.co.uk, og ser nå at de har endret hele systemet sitt. De har nå gått vekk fra Barbourbymail, og går nå bare under "Barbour.com" med Outdoor&Country som den andre butikken. Lest her tidligere at man kunne lage en bruker på blant annet Outdoor&Country og Countryattire, og deretter logge inn på Bymail med brukeren, og deretter få sendt til Norge. Nå fungerer ingenting.. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 22. august 2013 Del Skrevet 22. august 2013 (endret) Outnorth.no selger Liddesdale til 1299,-. Hvordan det er prismessig i forhold til å bestille fra England har jeg ikke sjekket. Endret 22. august 2013 av Anti LFC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå