Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Pleier stort sett å ta en kikk i disse butikkene når jeg er i byen: Gunnar Øye, Ferner, Eger, Steen og Strøm, Follestad, Wolsey, Acne, Massimo Dutti, Tatler, Agnar Hagen, Asbjørn Dagestad, Grensen Skotøymagasin (med G12), Ragazzi og Tiger of Sweden. Føler at det er en del jeg har glemt, men kommer ikke på det nå. De fleste gode butikkene ligger rundt Karl Johan, Bogstadveien og Hegdehaugsveien, så det er egentlig bare å kikke litt rundt der.

Ok, takker. Får titte litt rundt å se om det blir noen kjøp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Argh... Kjøpte meg et par nye docksides i går og dro ut senere på kvelden med de. Våkner opp i dag og ser at jeg har fått en diger mørk flekk (ser ut som olje, men det gir ikke mening) midt på skoen. Selvfølgelig, som hver gang jeg kjøper semskede sko, så glemmer jeg å ta på beskyttelse før jeg bruker de.

post-197831-0-97928000-1371054153_thumb.jpg

Hva vil dere gjort? Jeg tørr ikke å sette i gang med mine spraybokser, kluter og børster i frykt for å ødelegge de enda mer. Kan en skomaker fikse disse?

Takker uendelig mye for alle svar!

Lenke til kommentar

Pakke fra Luxire i dag, fra Herring i går.

Luxire:

1 stk rådenim

1 stk copper chino

1 stk gingham skjorte

Herring:

Herring Maranello Ginger suede

Herring Monza navy.

Jeg gjorde noen justeringer på skjorta fra forrige som satt perfekt helt til gainz banket på døra (ikke for å starte det pratet igjen). Så nå er jeg ikke fullt så fornøyd som forrige gang. Legger ved bilde i spoiler om noen kan se om det bør justeres litt?

20130612184845.jpg

20130612184858.jpg

20130612185152.jpg

Så er ikke jeg den med mye erfaring med rådenim og mangler sammenligningsgrunnlag, men la ut bilder av den. Av en eller annen grunn har jeg klart å få med "chino knapp" foran og ikke jeans lommer bak.... Er det egentlig noe problem? Jeg er så nøye når jeg bestiller, og bruker dermed så lang tid at det jeg la inn i handlevognen forsvant et par ganger. Og etter tålmodigheten min forsvant glemte jeg det jeg egentlig var nøye på å få med :nei: Så jeg er for nøye for mitt eget beste. 10k tommeltotter i noen tilfeller kanskje. Skal bestille en til uansett.

20130612184554.jpg

20130612184612.jpg

20130612184700.jpg

20130612184725.jpg

Og så Monza (Med den andre buksa jeg fikk fra Luxire)

20130612185354.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt rart ut med jeans som ser ut som chinos. Det var en fyr fra SF som gjorde det samme, og han fikk ikke så god tilbakemelding, tror jeg.

Forøvrig så fikk jeg en pakke fra Herring og SuitSupply i dag.

Jeg bestilte Herring Reading og en Washington SC fra SS. Siden jeg visste på forhånd at ermene skulle bli for lange, skal jeg ta den med til en skredder for å få den lagt opp. Er det noen som har gode erfaringer med Skredder John angående tilpasning av dresser/jakker? Jeg har lagt opp et par bukser hos han, men jeg vet ikke om han er så dyktig med dresser og blazere.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt rart ut med jeans som ser ut som chinos. Det var en fyr fra SF som gjorde det samme, og han fikk ikke så god tilbakemelding, tror jeg.

Enig. Bestiller en til med ordentlige lommer og vanlig knapp foran. Trur jeg skal klare å gå i den jeg har da, selv om den ser sånn ut.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

hfthomas @ Fine plagg.

Skjorten er kanskje ikke vasket? Den er perfekt i ermene, fint mønsterpass, ok over skuldrene, men den er litt for vid over brystet for en så slank person som du. Kan være du skulle tatt den inn noen få cm der.

Ville gerne sett den på etter at den hadde fått noen runder i vaskemaskinen - og når den var kneppet igjen i halsen.

Ed: darn dyslexia...

Endret av dag1234
Lenke til kommentar

Forøvrig så fikk jeg en pakke fra Herring og SuitSupply i dag.

Jeg bestilte Herring Reading og en Washington SC fra SS. Siden jeg visste på forhånd at ermene skulle bli for lange, skal jeg ta den med til en skredder for å få den lagt opp. Er det noen som har gode erfaringer med Skredder John angående tilpasning av dresser/jakker? Jeg har lagt opp et par bukser hos han, men jeg vet ikke om han er så dyktig med dresser og blazere.

Er ikke fornøyd med skredder John, han sydde igjen de funksjonelle knappehullene på dressen min og tok bort den nederste knappen... Hadde en thaidame som jobba der også, så kan jo bli variert kvalitet.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

hfthomas @ Fine plagg.

Skjorten er kanskje ikke vasket? Den er perfekt i ermene, fint mønsterpass, ok over skuldrene, men den er litt for vid over brystet for en så slank person som du. Kan være du skulle tatt den inn noen få cm der.

Ville gerne sett den på etter at den hadde fått noen runder i vaskemaskinen - og når den var kneppet igjen i halsen.

Ed: darn dyslexia...

Jeg skal ordne bilde etter noen runder i vaskemaskinen.

Du har dysleksi? Ikke merkbart det isåfall. Skriveleifer har alle en gang i blandt.

Er litt kult med chinosjeans da.

Jeg synes det blir feil. Men, finner et bruksområde for den allikevel.

Lenke til kommentar

Er ikke fornøyd med skredder John, han sydde igjen de funksjonelle knappehullene på dressen min og tok bort den nederste knappen... Hadde en thaidame som jobba der også, så kan jo bli variert kvalitet.

Jeg var hos han i dag, og han skal gjøre det samme med min jakke, antar jeg. Han sa også at alternativet var å ta den fra skulderen, men da hadde det kostet litt over tusen og han hadde brukt veldig lang tid. Det står på hjemmesiden at hun jobber med dameklær.

Lenke til kommentar

Så har en idiot av en ebayselger sendt meg varen til min til en annen kunde, og enn annen kunde sin vare til meg. Jeg skal sende feil vare tilbake til selger eller til den andre kunden, mens den andre kunden sender riktig vare til meg.

Får jeg tilbake mva. for den varen jeg har betalt mva for nå, men må betale nye avgifter for erstatningsklokken, eller er det mulig å dokumentere returen slik at jeg slipper mva og gebyr titalt på den nye pakken? Noen som har gjort dette i praksis? Slik jeg leser tollvesenets side om dette, får jeg kun refundert mva. ved søknad, men får ikke refundert postens gebyr, og må fortolle og betale gebyr og mva på nytt når riktig vare kommer. Stemmer dette?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Så har en idiot av en ebayselger sendt meg varen til min til en annen kunde, og enn annen kunde sin vare til meg. Jeg skal sende feil vare tilbake til selger eller til den andre kunden, mens den andre kunden sender riktig vare til meg.

Får jeg tilbake mva. for den varen jeg har betalt mva for nå, men må betale nye avgifter for erstatningsklokken, eller er det mulig å dokumentere returen slik at jeg slipper mva og gebyr titalt på den nye pakken? Noen som har gjort dette i praksis? Slik jeg leser tollvesenets side om dette, får jeg kun refundert mva. ved søknad, men får ikke refundert postens gebyr, og må fortolle og betale gebyr og mva på nytt når riktig vare kommer. Stemmer dette?

Jeg var ute for dette en gang. Jeg ringte Tollvesenet og de fikk opp opplysningene umiddelbart. Han jeg snakket med forsto hva som var skjedd, og ordnet det der og da. Jeg betalte ikke avgifter eller gebyr mer enn én gang.

Om dette er vanlig, eller jeg var heldig, det vet jeg ikke. Men det gikk helt greit. Tror jeg betalte returportoen, men ikke noe mer.

Lenke til kommentar

Så du ringte tollvesenet når pakke nummer to var ankommet fortolling? Problemet er jo at Posten fortoller umiddelbart, og da er det så vidt jeg vet ikke mulig å få tilbake gebyret deres med mindre de har gjort en feil. De har jo da allerede lagt ut mva og vil vel ta seg betalt for dette. Skal sende mail til tollvesenet og høre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...