hfthomas Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Var snakk om en B787 da, men Boeing-prinsippet ditt fungerer vel fremdeles Hvis du har sittet på med en av Norwegians dreamlinere er du god. Såvidt meg bekjent har de kun hatt en testtur med 787 sammen med pressen. Det er godt kjent at 737-8x ikke er lett å lande mykt Lenke til kommentar
koots Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Ofte de ikke prøver å lande mykt, da en del rullebaner her i landet har de ikke mye rullebane å bruke på å lande silkemykt, spesielt ikke vinterstid. Ja, på Gardermoen er det masse plass, men sånn alt i alt så skal de ikke bruke mye rullebane kun for å lande mykt. Lenke til kommentar
SuperTrym Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Det er 30 sekunder av livet ditt som går med til å riste kroppen litt. Bare sunt mener jeg! Det er uansett wideroe som vinner over alle flyselskaper, koselig, bra service og en følelse av at man faktisk flyr. Liker propeller Edit: Blir forøvrig veldig søvning av take-off og sovner ofte. Er det noe andre også opplever? Endret 1. juni 2013 av SuperTrym Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Tror aldri jeg har opplevd en ubehagelig landing i et fly noengang, jeg. Men nå er jeg stort sett bare glad for å faktisk ha landet. Har ikke flyskrekk, men take-off og landing er ikke kult. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Det er 30 sekunder av livet ditt som går med til å riste kroppen litt. Bare sunt mener jeg! Det er uansett wideroe som vinner over alle flyselskaper, koselig, bra service og en følelse av at man faktisk flyr. Liker propeller Edit: Blir forøvrig veldig søvning av take-off og sovner ofte. Er det noe andre også opplever? Elsker å fly, så er lys våken hele tiden så lenge det er korte reiser. Widerøe fløy jeg med annenhver uke som liten i 3-4 år, så de har jeg hatt mye glede av. Ofte de ikke prøver å lande mykt, da en del rullebaner her i landet har de ikke mye rullebane å bruke på å lande silkemykt, spesielt ikke vinterstid. Ja, på Gardermoen er det masse plass, men sånn alt i alt så skal de ikke bruke mye rullebane kun for å lande mykt. Her på torp, lander de midt utpå rullebanen med 737, og de klarer fortsatt ikke å fikse en fin landing. Det er et kjent fenomen med en 737-800. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Widerøe sine fly bråker helt forferdelig. Dessverre er KRS-CPH med Dash8, så blir en del turer av den. Enda verre er dog de minste Dash8-ene til WF. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Hvis du har sittet på med en av Norwegians dreamlinere er du god. Såvidt meg bekjent har de kun hatt en testtur med 787 sammen med pressen. Det er godt kjent at 737-8x ikke er lett å lande mykt Ingen her som fikk med seg avslutningen på den store SAS vs. Norwegian diskusjonen i Radioresepsjonen? Var en pilot som skrev til dem at man skal lande litt hardt (firm landing), for da sitter flyet på rullebanen og man unngår "sprettlanding". Edit: Blir forøvrig veldig søvning av take-off og sovner ofte. Er det noe andre også opplever? De minuttene fra gaten lukkes til man er i lufta er nok det kjedeligste som finnes, så er ganske ofte jeg sovner, ja. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Hvis du har sittet på med en av Norwegians dreamlinere er du god. Såvidt meg bekjent har de kun hatt en testtur med 787 sammen med pressen. Det er godt kjent at 737-8x ikke er lett å lande mykt Ser nå at det var a340 det var snakk om. Endret 2. juni 2013 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
koots Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Her på torp, lander de midt utpå rullebanen med 737, og de klarer fortsatt ikke å fikse en fin landing. Det er et kjent fenomen med en 737-800. Burde tatt med at hva jeg sa gjelder for SAS og derfor ikke på TRF. Prosedyren der skal være, sett flyet ned på enden av banen, kort forklart Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Jeg er ganske sikker på at selskapene ikke har forskjellige prosedyrer for hvor på rullebanen de skal lande flyet... Hvor man ender opp med å lande avhenger av mange faktorer som f.eks vind, vekt på flyet, innflygningsvinkel, fart osv, man skal uansett ikke lande for touchdown zone på rullebanen. Grunnen til at det kan se ut som de lander langt inn på rullebanen på Torp er at det er veldig langt threshold på Torp, dette er området som er merket med piler i rullebanens retning. http://goo.gl/maps/7iAeV Her ser man at touchdown zone er omtrent litt før terminalbygget og man skal uansett ikke lande før dette. I Tromsø er det enda lengre threshold: http://goo.gl/maps/s9Yh4 Endret 2. juni 2013 av OlafG Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Det er 30 sekunder av livet ditt som går med til å riste kroppen litt. Bare sunt mener jeg! Det er uansett wideroe som vinner over alle flyselskaper, koselig, bra service og en følelse av at man faktisk flyr. Liker propeller. Spesielt landing i sidevind der de flyr 45 grader (virker det som når man sitter på) skjevt på rullebanen, og retter opp et halvt sekund før hjulene dumper nedi asfalten. Husker spesielt en gang da det så ut som om flyet flakset med vingene. Var et par som var litt bleke om nebbet da, mens jeg tittet fascinert på motor og vinge og var imponert over hva den tålte. Har imidlertid hatt det litt for spennende i Widerøefly en gang jeg og, da jeg våknet av ganske heftig turbulens. Har heldigvis ikke vært oppe i skikkelig dårlig vær. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Det er riktig det, men det endrer ikke 737-8 sine harde landinger. De fleste 737 som lander her bruker gjerne hele rullebanen på å lande og stoppe for å få en grei landing(innenfor threshold seff). A320 bruker vesentlig mindre av rullebanen på bedre landinger. Har opplevd enda hardere landinger på kortere rullebaner med samme maskin. Pilotene sier at uansett hvor bra det føles, så lander de hardt. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Syns strekningen Svolvær-Bodø er noe av det verste jeg har vært med på. Føltes som flyet hoppet bortover i luften på 3000m høyde. Det var faktisk verre enn å lande på St.Barts i Karibien, sjekk youtube for videoer så skjønner dere. Den flyplassen er sketchy Lenke til kommentar
Populært innlegg cbfn Skrevet 2. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 2. juni 2013 Mote-, gainz- og luftfartscafé. 23 Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Hva syns MoV-folket om GQ (Gentleman's Quarterly)? Endret 2. juni 2013 av Barista Bob Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Syns strekningen Svolvær-Bodø er noe av det verste jeg har vært med på. Føltes som flyet hoppet bortover i luften på 3000m høyde. Det var faktisk verre enn å lande på St.Barts i Karibien, sjekk youtube for videoer så skjønner dere. Den flyplassen er sketchy Synes den lille halvtimen er himmelen kontra hurtigbåt eller å kjøre bil, for så og måtte velge mellom de fire forskjellige veiene/fergene. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Tenkte å bestille et par bukser/shorts fra j.crew, og så at jeg måtte ha ca. 33 rundt livet. Jeg har et par bukser med 33 nå (ikke fra j.crew), som er for vid, kan jeg anta dette er vanity sizing, eller har de strekt seg? Og irriterende nok, så selger bare berg&berg belter i 85cm, og ifølgte dem trenger jeg 80... (~85cm livvidde.) Har de hatt kortere før? Endret 2. juni 2013 av Revolution Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Mener det var enkelte her som fikk kjøpt PRL Academy Wool-losjakken fra USA via proxy i fjor. Husker dere når salget var? Mente den var helt nede i 180$ når tilbudet var som best. Søkte litt i tråden og da er det klart at de var på salg i januar, men det blir en stund å vente da det trolig er k Ser det er noen som ligger ute på Ebay nå, men i min størrelse er de til 299$ nå. Ser at det blir ca 2000 KR med frakt, noe som ikke er så ille for en grei losjakke, men det er gitt at det ikke blir noe toll/mva-krav på den. Min forrige losjakke, som desverre ble kjøpt dyrt på Volt (!) ble stjålet for en stund siden, så jeg trenger en grei erstatning. Endret 2. juni 2013 av Xtra Lenke til kommentar
SuperTrym Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Hva syns MoV-folket om GQ (Gentleman's Quarterly)? Hvis du ser bort fra de utrolig små str. de har på dressene modellene bruker dukker det ofte opp pene ting der. Det er riktignok ikke så stort fokus på kvalitet da. Er fryktelig mye reklame i bladet, men flere av artiklene er fine. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Hva syns MoV-folket om GQ (Gentleman's Quarterly)? Akkurat på bekledning synes jeg de varierer veldig, men de skriver om en god del andre nyttige og underholdende ting! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå