Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Var snakk om en B787 da, men Boeing-prinsippet ditt fungerer vel fremdeles :p

 

Hvis du har sittet på med en av Norwegians dreamlinere er du god.

 

Såvidt meg bekjent har de kun hatt en testtur med 787 sammen med pressen.

 

Det er godt kjent at 737-8x ikke er lett å lande mykt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte de ikke prøver å lande mykt, da en del rullebaner her i landet har de ikke mye rullebane å bruke på å lande silkemykt, spesielt ikke vinterstid. Ja, på Gardermoen er det masse plass, men sånn alt i alt så skal de ikke bruke mye rullebane kun for å lande mykt.

Lenke til kommentar

Det er 30 sekunder av livet ditt som går med til å riste kroppen litt. Bare sunt mener jeg! Det er uansett wideroe som vinner over alle flyselskaper, koselig, bra service og en følelse av at man faktisk flyr. Liker propeller

 

Edit: Blir forøvrig veldig søvning av take-off og sovner ofte. Er det noe andre også opplever?

Endret av SuperTrym
Lenke til kommentar

Det er 30 sekunder av livet ditt som går med til å riste kroppen litt. Bare sunt mener jeg! Det er uansett wideroe som vinner over alle flyselskaper, koselig, bra service og en følelse av at man faktisk flyr. Liker propeller

 

Edit: Blir forøvrig veldig søvning av take-off og sovner ofte. Er det noe andre også opplever?

 

Elsker å fly, så er lys våken hele tiden så lenge det er korte reiser.

Widerøe fløy jeg med annenhver uke som liten i 3-4 år, så de har jeg hatt mye glede av.

 

Ofte de ikke prøver å lande mykt, da en del rullebaner her i landet har de ikke mye rullebane å bruke på å lande silkemykt, spesielt ikke vinterstid. Ja, på Gardermoen er det masse plass, men sånn alt i alt så skal de ikke bruke mye rullebane kun for å lande mykt.

 

Her på torp, lander de midt utpå rullebanen med 737, og de klarer fortsatt ikke å fikse en fin landing. Det er et kjent fenomen med en 737-800.

Lenke til kommentar

Hvis du har sittet på med en av Norwegians dreamlinere er du god.

 

Såvidt meg bekjent har de kun hatt en testtur med 787 sammen med pressen.

 

Det er godt kjent at 737-8x ikke er lett å lande mykt

Ingen her som fikk med seg avslutningen på den store SAS vs. Norwegian diskusjonen i Radioresepsjonen?

Var en pilot som skrev til dem at man skal lande litt hardt (firm landing), for da sitter flyet på rullebanen og man unngår "sprettlanding".

 

Edit: Blir forøvrig veldig søvning av take-off og sovner ofte. Er det noe andre også opplever?

De minuttene fra gaten lukkes til man er i lufta er nok det kjedeligste som finnes, så er ganske ofte jeg sovner, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

 

Hvis du har sittet på med en av Norwegians dreamlinere er du god.

 

Såvidt meg bekjent har de kun hatt en testtur med 787 sammen med pressen.

 

Det er godt kjent at 737-8x ikke er lett å lande mykt

Ser nå at det var a340 det var snakk om.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

 

Her på torp, lander de midt utpå rullebanen med 737, og de klarer fortsatt ikke å fikse en fin landing. Det er et kjent fenomen med en 737-800.

 

Burde tatt med at hva jeg sa gjelder for SAS og derfor ikke på TRF. Prosedyren der skal være, sett flyet ned på enden av banen, kort forklart

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at selskapene ikke har forskjellige prosedyrer for hvor på rullebanen de skal lande flyet...

 

Hvor man ender opp med å lande avhenger av mange faktorer som f.eks vind, vekt på flyet, innflygningsvinkel, fart osv, man skal uansett ikke lande for touchdown zone på rullebanen.

 

Grunnen til at det kan se ut som de lander langt inn på rullebanen på Torp er at det er veldig langt threshold på Torp, dette er området som er merket med piler i rullebanens retning.

 

http://goo.gl/maps/7iAeV

 

Her ser man at touchdown zone er omtrent litt før terminalbygget og man skal uansett ikke lande før dette.

 

I Tromsø er det enda lengre threshold:

http://goo.gl/maps/s9Yh4

Endret av OlafG
Lenke til kommentar

Det er 30 sekunder av livet ditt som går med til å riste kroppen litt. Bare sunt mener jeg! Det er uansett wideroe som vinner over alle flyselskaper, koselig, bra service og en følelse av at man faktisk flyr. Liker propeller.

Spesielt landing i sidevind der de flyr 45 grader (virker det som når man sitter på) skjevt på rullebanen, og retter opp et halvt sekund før hjulene dumper nedi asfalten. Husker spesielt en gang da det så ut som om flyet flakset med vingene. Var et par som var litt bleke om nebbet da, mens jeg tittet fascinert på motor og vinge og var imponert over hva den tålte. :p Har imidlertid hatt det litt for spennende i Widerøefly en gang jeg og, da jeg våknet av ganske heftig turbulens. Har heldigvis ikke vært oppe i skikkelig dårlig vær.
Lenke til kommentar

 

Det er riktig det, men det endrer ikke 737-8 sine harde landinger.

 

De fleste 737 som lander her bruker gjerne hele rullebanen på å lande og stoppe for å få en grei landing(innenfor threshold seff). A320 bruker vesentlig mindre av rullebanen på bedre landinger. Har opplevd enda hardere landinger på kortere rullebaner med samme maskin. Pilotene sier at uansett hvor bra det føles, så lander de hardt.

 

Lenke til kommentar

Syns strekningen Svolvær-Bodø er noe av det verste jeg har vært med på. Føltes som flyet hoppet bortover i luften på 3000m høyde. Det var faktisk verre enn å lande på St.Barts i Karibien, sjekk youtube for videoer så skjønner dere. Den flyplassen er sketchy

Lenke til kommentar

Syns strekningen Svolvær-Bodø er noe av det verste jeg har vært med på. Føltes som flyet hoppet bortover i luften på 3000m høyde. Det var faktisk verre enn å lande på St.Barts i Karibien, sjekk youtube for videoer så skjønner dere. Den flyplassen er sketchy

Synes den lille halvtimen er himmelen kontra hurtigbåt eller å kjøre bil, for så og måtte velge mellom de fire forskjellige veiene/fergene.

Lenke til kommentar

Tenkte å bestille et par bukser/shorts fra j.crew, og så at jeg måtte ha ca. 33 rundt livet. Jeg har et par bukser med 33 nå (ikke fra j.crew), som er for vid, kan jeg anta dette er vanity sizing, eller har de strekt seg?

 

Og irriterende nok, så selger bare berg&berg belter i 85cm, og ifølgte dem trenger jeg 80... (~85cm livvidde.) Har de hatt kortere før?

Endret av Revolution
Lenke til kommentar

Mener det var enkelte her som fikk kjøpt PRL Academy Wool-losjakken fra USA via proxy i fjor.

 

Husker dere når salget var? Mente den var helt nede i 180$ når tilbudet var som best. Søkte litt i tråden og da er det klart at de var på salg i januar, men det blir en stund å vente da det trolig er k

 

Ser det er noen som ligger ute på Ebay nå, men i min størrelse er de til 299$ nå. Ser at det blir ca 2000 KR med frakt, noe som ikke er så ille for en grei losjakke, men det er gitt at det ikke blir noe toll/mva-krav på den.

 

Min forrige losjakke, som desverre ble kjøpt dyrt på Volt (!) ble stjålet for en stund siden, så jeg trenger en grei erstatning.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Hva syns MoV-folket om GQ (Gentleman's Quarterly)?

 

Hvis du ser bort fra de utrolig små str. de har på dressene modellene bruker dukker det ofte opp pene ting der. Det er riktignok ikke så stort fokus på kvalitet da. Er fryktelig mye reklame i bladet, men flere av artiklene er fine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...