Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såklart ikke, vi er jo nesten alle her.

On topic; suit news!

Har prøvd litt rundt omkring og (foreløpig) snevret meg inn på to dresser hos Volt, begge i mørk grå. Slim fit, god passform på begge, kun ermene som må omkring 1-2 cm opp i tilleg til buksebenet.

Dress 1: 3700 for jakke+bukse i 100% ull (super 120)

Dress 2: Del av dresspakke. 2799 for jakke+bukse+skjorte+slips. 70%ull, 28% polyester.

Hvor stor forskjell er det på 100% ull og 70%? Skulle jo helst hatt 100%, men er det verdt prisforskjellen? Jeg husker ikke hvor mye skjortene koster.

Kjøp ulldressen. Uten tvil. Polyester er ekkelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har et litt oftopic spm, men kjører på av like vel, vet at en del av dere bor i Oslo. Og jeg skal selv starte i jobb i Oslo i august og trenger da å finne meg et sted å bo. Vil helst bo veldig sentralt og har vel beregnet at jeg har ca 10-15k i mnd på husleie(Blir uansett å leie første året/årene for å finne ut hvor jeg faktisk vil bo). Hvilke områder anbefales? Hørt f eks at grønland er "no-go", så lenge man ikke vil bli ranet en gang i uka ( :p ) . Hva med f eks tjuvholmen, frogner eller majorstuen? Tjovholmen ser jo veldig fint ut i hvertfall.

Tjuvholmen og Frogner kan fort bli litt dyrt. Bislett er et annet bra alternativ.

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Jeg hadde klart meg med 70% ull mtp pris og hva du får. Men hadde jeg hatt råd, så hadde jeg uten tvil gått for en ulldress.

Var så uheldig og betalte nesten 3k for en polyesterdress selv ifjor, bare fordi ingenting annet passet kroppsformen min. Veldig fin dress og den passet som et skudd, men det er noe drit å gå med, klamt som faen.

Lenke til kommentar

Faen ass. Kjøpte en Barbour Liddesdale i vinter og den har allerede fått en del løse tråder samt hull.

Selv om det er 70 ull%?

Må gå noen runder med meg selv med tanke på at det rundt 1500kr dyrere med slips og skjorte.

Hvor lenge har du tenkt til å ha dressen? 1500 på fem år f.eks er ikke så mye. Nå vet jeg ikke om du har planer om å fortsette å være flis eller begynne å spise mat da.

Lenke til kommentar

Skulle du ikke begynne å trene styrke etter sommeren, Pat? Da blir det fort et par kg mer på rammen din (spesielt mtp. at du veier 52 kg), og etter et par måneder så har du fort en dress som er for liten. Nettopp av den grunn hadde jeg nok selv valgt det billigste alternativet, hvis du ikke har like stor kjøpekraft som Rankiz.

@dtd: Bislett, Etterstad, Kampen. Grünerløkka, Majorstuen og Vålerenga er fine steder.

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar

Støtter meg på Jørgen, bortsett fra at jeg ikke er særlig stor fan av Etterstad (etter å ha jobbet på rema 1000 der). Hele strekka fra St. Hanshaugen til Majorstua virker som et attraktivt område. Selv bor jeg på Grünerløkka og er storfornøyd. Gamlebyen er også koselig. Kjenner mange som trives både på Tøyen og på Grønland.

Både Frogner og Tjuvholmen (sistnevnte spesielt) er veldig sterilt, på hver sine måter. Frogner er mye gamlinger og stille bygårder (men mye pen arkitektur, høyt under taket og store leiligheter), Tjuvholmen er stort sett okkupert av advokater og meglere. Mye sleik og spisse sko, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Om jeg er "flis" om et par år vet jeg ikke, det er litt langt frem. Må tenke over det.

Ingen RTW-dresser passet meg da jeg veide 55 kg. Nå har jeg gått opp et par kilo, og siden da har jeg ikke prøvd noen dresser. Jeg blir ganske overrasket hvis du finner noe som passer deg.

Lenke til kommentar

Samtidig skal det sies at man knapt ikke kan bo mer sentralt enn på Grønland, og prisene der er ofte svært overkommelige fordi Grønland har et ganske frynsete rykte. Men hvis man er ekstremt fisefin burde man kanskje se seg om etter andre steder å bo. Da må en også regne med å gå opp i pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...